Forum The-West.se
Startsida - Spelregler
Forumssökning - Support
Kontakt - Hjälp - Forumsregler
Gå tillbaka   Forum The-West.se > Spelvärldar > Värld 5
Registrera FAQ Medlemslista Kalender Sök Dagens inlägg Markera forum som lästa

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-08-30, 16:04   #111
Cimarron Kane
Spelare

Reg.datum: apr 2010
Cimarron Kane is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Nelkstar Visa inlägg
Det många inte verkar förstå är att jag är INTE ute efter att få Grenadiers att göra som JAG VILL, jag är ute efter att få dem att göra som DE SJÄLVA SÄGER. Det är oerhört stor skillnad.
Men eftersom det redan sker idag, så är det väl inget att diskutera då?
I vår stads forum så är det till och med inte tillåtet att tala om på vilken sida man står. Mest för att det blir mer spännande så. Kan tyckas vara en fånig regel, men det är en regel som ganska tydligt markerar att staden inte ger stöd för någon speciell allians.

När det gäller våra egna anfall, eller våra egna fort så är det naturligtvis annorlunda.
(Det går ju inte ens att välja den andra sidan)
Att TLB har haft oförtjänt mycket stöd av The G är helt sant.
Flera gånger har till och med TLB fort fått odelat stöd från The G, vilket stärker din teori.
Vad detta kan bero på kan man givetvis spekulera i. Att vi alltid står enade är dock osant.
Jag har många gånger hånat mina stadskamrater i stadschatten då jag prickat dem i en fortstrid. (På fortstrider där TLB har varit inblandade)

Jag är dock övertygad om att alla medlemmar i vår stad är väl medvetna om att vår stad inte samarbetar med någon annan.
Det är egentligen det enda som betyder något.

Det kommer bli intressant att se hur v5 utvecklar sig. Det är nog bara en tidsfråga innan TLB inte har ett enda fort kvar.
Hoppas att världen kommer att fortsätta leva ett bra tag till. Vore tråkigt om den dog ut helt.
Cimarron Kane är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-30, 17:20   #112
RipVanCleef
Spelare

Reg.datum: aug 2010
RipVanCleef is on a distinguished road
Standard

Ok, jag ber om ursäkt.

"Svårt att säga, det beror alldeles på vad som händer och inte. Men att sluta enhetligt stötta TLB är ett stort steg på vägen. "

Tydligen får ni skit för att ni hjälper TLB.
Vilket jag tycker är synd.
(i och för sig så förklarar han straxt efter att han inte egentligen menar det så)
Men resten av min post gäller.
RipVanCleef är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-30, 18:18   #113
Nelkstar
Spelare

Nelkstars avatar

Reg.datum: jan 2010
Nelkstar is on a distinguished road
Standard

Ingen får någon som helst skit för att de stöttar den ena eller den andra staden.
Ni får blott en känga eller två för att ni påstår er ha brutit er loss från TLB men uppenbarligen inte har det.

Jag backar ut från den här diskussionen nu. Har fått höra från flera håll att Grenadiers kommer att raida Mushaboom imorgon vid 20:30 med motiveringen att "De inte respekterar vår alliansfrihet...". Extremt löjligt att en forumsdiskussion övergår till att hela staden ska få skit in-game för mina tankar och åsikter. Hade jag vetat att det var så ni skulle besvara kritiken hade jag inte öppnat truten från början.

Tack till de som bidrog till att det blev lite livat i tråden, även om det var en del sandlåda (yours truly är inte oskyldig ) så var det trevligt. Hoppas för all del att ni lyckas bevisa att jag har fel
Nelkstar är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal 2010-08-31, 22:13   #114
Vålnad
Spelare

Reg.datum: okt 2009
Vålnad is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RipVanCleef Visa inlägg
Om alla städer var alliansfria, hur skulle det då fungera med fortstrider?
Ska alla slumpmässig välja sida i alla fortstrider?
Om inte, ska ledarna slumpmässigt välja sida för sin stad inför varje fortstrid?

Om inte det heller, så blir det väl att man slåss på samma sida som de städer man gillar, eller mot de som man valt som fiende, vilket börjar låta väldigt likt allianser.
Finns det ytterligare alternativ?
I så fall är jag idel öra.
Om alla städer lirade som oss hade striderna blivit helt öppna, ja. I teorin fungerar det, i pratiken kan vänskapsband mellan olika spelare påverka en del. Men troligtvis hade städerna ställt upp på ett sådant sätt som passade just deras intressen bäst.

I de flesta fall hade således den stad som låg högst rankad fått större motstånd, eftersom alla andra "jagar". Så som spelet liras nu är stadsrankingen fullkomligt oväsentlig. Den säger inte ett skit om städernas inneboende styrkor och svagheter, eftersom spelet inte handlar om städer - trots att det marknadsförs på det viset - utan snarare om allianser.

Jag säger inte att allianser är fel. Det kan vara intressant med pakter och skit, bara det finns spelare som vågar sticka ut från mängden och gå sin egen väg emellanåt. Ta Smoking Barrells i V1, t.ex. De gav sina allierade en rejäl pungspark och gick med "fienden" (dåvarande massalliansen -LN-) för att jämna ut spelfältet lite. Skapade sig många fiender och ett flame war här på forumet. Men ack, det hände ju faktiskt någonting! Känslor! Krig!

I och med The Union och övriga massalliansers framgångar skapades samma mönster här på .se som på .net; ensamma städer gör sig icke besvär. Väldigt många duktiga och aktiva spelare har valt att lämna spelet, till stor del på grund av hur det stagnerar när de enskilda städernas roll spelas ut totalt.

All that aside: allianser och alliansfria städer kan samexistera. Pendeln svänger alltid över förr eller senare när den har nått sig extrempunkt. Vem vet? Kanske är V5 början på någonting nytt... eller så är det början på slutet av någonting gammalt.
Vålnad är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal Igår, 14:19   #115
umrid
Spelare

umrids avatar

Reg.datum: sep 2009
umrid is on a distinguished road
Standard

Ja, ni hjälte ju eran del att vara alliansfria igår/ikväll.

The G och Jacksonville lägger två anfall med 2 minuter mellan rum precis samma kväll då innan The G har fått två anfall mot sig av "Wild West".

Det kan ju man tro är lite "planerat"(okej kanske inte planerat) men låter lite som teamwork.
Dock så kan det ha hänt att det bara blev så men det hjälper inte era siffror att vara alliansfria

umrid är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal Igår, 15:10   #116
Sigge Gardemeister
Spelare

Sigge Gardemeisters avatar

Reg.datum: jun 2010
Sigge Gardemeister is on a distinguished road
Standard

När vi lägger anfall eller ska försvara, så sjunker inte vi så lågt att behöva ge oss på era ledare, har aldrig gillat den stilen, det gör ju knappast fortslagen jämna, ska nog fundera fler än en gång vilka jag kommer slå ihop mig med senare i v6.
Sigge Gardemeister är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal Igår, 16:46   #117
umrid
Spelare

umrids avatar

Reg.datum: sep 2009
umrid is on a distinguished road
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sigge Gardemeister Visa inlägg
När vi lägger anfall eller ska försvara, så sjunker inte vi så lågt att behöva ge oss på era ledare, har aldrig gillat den stilen, det gör ju knappast fortslagen jämna, ska nog fundera fler än en gång vilka jag kommer slå ihop mig med senare i v6.
Ursäkta mig men jag måste fråga, det du menar med "lågt att ge oss på era ledare" menar du då mitt inlägg eller något annat? ifall inlägget så ber jag mycket om ursäkt.

umrid är inte uppkopplad   Svara med citat
Gammal Igår, 17:16   #118
Sigge Gardemeister
Spelare

Sigge Gardemeisters avatar

Reg.datum: jun 2010
Sigge Gardemeister is on a distinguished road
Standard

Nej jag menar inte ditt inlägg, utan varje gång det är fortslag i v5, så vet vi att FC kommer upp för att försöka däcka så många ni hinner före slaget, det gör ju knappast ett slag mer jämnt.

Men jag kan ju förstå FCs taktik, är man inte tillräckligt duktig som fortslagare så är det väl deras enda chans att ta över fort just genom att duellera ut motståndet.
Sigge Gardemeister är inte uppkopplad   Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.5
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson