Sökresultat

1. Tävling för självständighetsdagen 2021

Det går ju inte att fylla i det här korsordet, eftersom det är en bild. Är det tänkt att vi ska sitta och peta in enskilda bokstäver i ett bildredigeringsprogram? Det orkar i alla fall inte jag.
  2. Mitt tävlingsbidrag - Tävling 2

YearEvent 2008The West lanserades 2009Fortstrider infördes 2010Marknad och handel genomförd 2011Byxor introducerades 2012The West 2.0 släpptes 2013The West blev fem år gammal! 2014Multiplayer Adventure introducerades 2015Objektuppgradering har lagts till i spelet 2016Första IFBC-händelsen...
  3. Mitt tävlingsbidrag - Tävling 1

1. Påsk 2. Oktoberfest 3. De dödas dag 4. S:t Patrick's day 5. Självständighetsdagen
  4. Decembertävling: Julrim

Det är kul med duell och fortstrid, men nu är det dags för julefrid. Så när juldagsmorgon glimmar sitter jag här och rimmar, för vilda västerns prispott vore ju ett bra tillskott för att verkligen kunna bli bäst på att spela suveräna The West!
  5. Novembertävling: Boktips

Instämmer med cybben, den går att läsa hur många gånger som helst. Bör dock helst läsas på engelska, eftersom Åke Ohlmarks ursprungliga översättning från 60-talet känns både gammalmodig och är på många ställen helt felaktig, medan den modernare av Erik Andersson blir totalt förvirrande eftersom...
  6. Oktobertävling: Tryckfelsnisse

Fortsättning: (Observera att samma obegripliga tomrum finns här också.) Nuvarande Infinitiv Imperativ Jaga alligatorer Jaga alligator Jaga alligator Jaga banditer Jaga banditer Jaga banditer Jaga buffel Jaga buffel Jaga buffel Jaga bäver Jaga bäver Jaga bäver Jaga...
  7. Oktobertävling: Tryckfelsnisse

Blandade uppdragsfel. Det finns ett dagligt uppdrag som heter "Stadens nyaste teknologi". Detta är ett av de vanligaste språkfelen i Sverige i dag, ivrigt påhejat av tv-reklammakare som tycker att teknologi låter ballt. Det ska heta "Stadens nyaste teknik". (Teknologi betyder ungefär "Läran om...
  8. Oktobertävling: Tryckfelsnisse

Lysande lista, Inswinger! Förutom två saker: * "Trossats" heter faktiskt så, med två S. Dogm fungerar också. * Dragoon uppfattar jag inte som ett egennamn, utan engelska för det svenska ordet dragon. Revolvern bör alltså heta "dragonrevolver" med litet D.
  9. Felskrivningar/Slarvfel/Särskrivningar här tack!

Jag förstår inte varför ni envisas med att översätta "luck" med "lycka" överallt. Det betyder "tur". Lycka är något helt annat (en känsla av varaktigt välbehag).
  10. Felskrivningar/Slarvfel/Särskrivningar här tack!

Det finns en oktoberfestprodukt som kallas "inlagd kål" (ID 2357000). "Surkål" ska det givetvis vara.
  11. Diskussion: Changelog 2.41

För de flesta prylar som kan användas för fortstrid har Ork ändrats till Gömma sig och Gömma sig till Lägga fällor - utmärkt! Men för Majskornbollar, som är en vanlig fortstridsförstärkning, finns Ork kvar. Miss eller avsiktligt?
  12. Diskussion: Changelog 2.41

Informationen om version 2.41 på .net (https://forum.the-west.net/showthread.php?t=57203) innehåller uppgifter om fortstridsförändringar som inte återfinns i informationen här. Är det en miss eller innebär det att vi har en annan version 2.41 än de har?
  13. Felskrivningar/Slarvfel/Särskrivningar här tack!

Teknik Det finns ett dagligt uppdrag som heter "Stadens nyaste teknologi". Detta är ett av de vanligaste språkfelen i Sverige i dag, ivrigt påhejat av tv-reklammakare som tycker att teknologi låter ballt. Det ska heta "Stadens nyaste teknik". (Teknologi betyder ungefär "Läran om...
  14. Felskrivningar/Slarvfel/Särskrivningar här tack!

Scarlett stannar över sommaren I uppdragsserien "Borta med Alla Hjärtans dagen" (som för övrigt inte heller låter särskilt bra) finns den helt fantastiska översättningen av "Scarlett's summer stay" till "Scarlett stannar över sommaren". Otroligt. Ändra till "Scarletts sommarställe".
  15. Felskrivningar/Slarvfel/Särskrivningar här tack!

Reservat Nu har jag retat mig länge nog på mouseover-texten på Waupees Indianby (på minikartan). Där står "indianreservation". Det heter reservat.
  16. Felskrivningar/Slarvfel/Särskrivningar här tack!

Flaxfiber???????? Ett av de nya recepten till kvacksalvaren har ju blivit helt galet. Tillverka linfrö? Inte kan man tillverka ett frö. Vad man gör är att man tillverkar fiber från fröet. Det borde alltså heta "Tillverka linfibrer", eller kanske ännu hellre "Tillverka lingarn", eftersom det...
  17. Officiell rekordtråd för The-West.se version 2.0 och högre.

<div style="margin-left: 0px; margin-top:10px; margin-bottom:15px; padding:4px; font-size:12px;background-color:#d6c39f;border:1px dotted SeaGreen">Godkänt!</div> Och när jag ändå håller på har jag några till... 1. Mest XP tjänade på 1 timmes bygge. 2. Melkor 3. Dakota 4. 2 524 5...
  18. Officiell rekordtråd för The-West.se version 2.0 och högre.

Pengar på duell <div style="margin-left: 0px; margin-top:10px; margin-bottom:15px; padding:4px; font-size:12px;background-color:#d6c39f;border:1px dotted SeaGreen">Godkänt!</div> Jag var inte ens medveten om att den här forumtråden existerade och ännu mindre om att jag tydligen också har ett...