Adventstävling 2018 - andra advent

voxscientia

Member

Andra advent

Nissarna i tomtefabriken har fullt sjå med att tillverka och slå in alla årets julklappar. Medan de arberar gillar de att berätta historier för varandra - framförallt om julfiranden! Som ni säkert vet så finns det många olika jultraditioner världen om - och nissarna vill gärna höra mer! Du kanske har något att dela med dig av?

Det finns tre kategorier att delta i:
  • Svenska jultraditioner - Gamla eller nya svenska jultraditioner
  • Utländska jultraditioner - Jultraditioner som inte är så vanliga här i Sverige
  • Personliga jultraditioner - Om du eller din familj någon ovanlig/speciell jultradition

Regler:
  • Varje spelare kan delta max en gång per kategori. Du kan alltså skicka in ett bidrag i svenska jultraditioner-kategorin och ett i personliga jultraditioner-kategorin, men inte två bidrag i samma kategori.
  • Det är ej tillåtet att beskriva samma tradition som ett tidigare bidrag. Vi välkomnar diskussioner kring traditionerna i andra spelares bidrag, men dessa poster räknas ej som separata bidrag.
  • Ett giltigt bidrag innehåller mer än bara namnet på en tradition. En mening + en länk/bild är tillräckligt, men såklart hade det varit roligt med mer. Det måste även tydligt indikera vilken kategori det tillhör.
  • En vinnare i varje kategori kommer att slumpas fram. Vinnarna kommer att belönas med 333 klimpar var. De kommer att kontaktas via supportärende.

Denna tävling avslutas söndagen den 16:e december kl 23:59.
Vi välkomnar allmänna frågor eller kommentarer kring tävlingen i denna tråd.

Lycka till!!
/Ert hängivna The West-team

DeletedUser1640

Guest
Okey, ett nytt försök då..

Svenska jultraditioner: En svensk jultradition jag brukar ha är att ta in en gran som jag deklarerar med ljus och färgglada kulor. Jag kallar den för julgran eftersom det det är jul och att det är en gran.

Utländska jultraditioner: Jag brukar hänga upp en överdrivet stor strumpa och fylla med godis.

Personliga jultraditioner: En tradition som jag kanske borde göra mig av med är att jag köper alla mina julklappar den 23 december. Jag kallar den traditionen dålig framförhållning. Det var mina tre svar. /Jack Doe
.