Allmänna frågor om organisationen.

Joe Hill

Member
Vad är det för resonemang? Skall man ta bort alla vapen förutom typ 120 vapnen då eller? Vart vill du komma med detta?
Alltså det jag menar är att om jag köper en morot eller ett trollspö (I spelet alltså, bäst skriva det så du fattar) så har väl jag all rätt att få duellera med det på mig eller?

Jonthe18

Member
Alltså det jag menar är att om jag köper en morot eller ett trollspö (I spelet alltså, bäst skriva det så du fattar) så har väl jag all rätt att få duellera med det på mig eller?
Den är ett del i ett set, så man kan ju även säga att du köper den för setet och för prestationerna och även titel som man får från de där seten. Men du måste ju inte köpa dem för riktiga pengar om du inte vill, om jag inte minns fel så gick de även att köpa för UPO.
Förstår inte riktigt vart du vill komma med detta.

vaajper

Guest
^ Spelaren är upprörd då han inte får använda sin/sitt morot/trollspö i dueller i förnedrande syfte utan att riskera en avstängning.

@höken
Du påstår alltså att varken administratörer eller moderatorer inte tjänar några som helst pengar på guldklimparna som säljs på the-west.se?
Om detta är fallet så har ni min nyfunna respekt och ett löfte om att försöka hålla min negativa kritik till mig själv.

Även om detta inte är fallet så ber jag om ursäkt då jag antog att det åtminstone fanns en enda person med fast lön inom the-west.se

Sigge Gardemeister

Guest
^ Spelaren är upprörd då han inte får använda sin/sitt morot/trollspö i dueller i förnedrande syfte utan att riskera en avstängning.

@höken
Du påstår alltså att varken administratörer eller moderatorer inte tjänar några som helst pengar på guldklimparna som säljs på the-west.se?
Om detta är fallet så har ni min nyfunna respekt och ett löfte om att försöka hålla min negativa kritik till mig själv.

Även om detta inte är fallet så ber jag om ursäkt då jag antog att det åtminstone fanns en enda person med fast lön inom the-west.se
West-teamet får betalt just genom guldklimpar så att påstå att ni jobbar utan lön stämmer ju inte.:whistle:

Joe Hill

Member
Den är ett del i ett set, så man kan ju även säga att du köper den för setet och för prestationerna och även titel som man får från de där seten. Men du måste ju inte köpa dem för riktiga pengar om du inte vill, om jag inte minns fel så gick de även att köpa för UPO.
Förstår inte riktigt vart du vill komma med detta.
Nej ibland kan det vara lite svårt att förstå..

Squadron

Member
Så om Sigge duellerar med trollstav och Joe Hill med morot, så får de exakt samma straff?
Eller kan man påverka sitt straff i överklagan?

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Den lön vi får består av 500 guldklimpar/månad per värld vi spelar i. Det motsvarar ungefär 90 kr/månad per värld.
Så med andra ord jobbar vi inte helt och hållet gratis, men att kalla det för lön är fel. Vi är volontärarbetare
och de guldklimpar vi får är ett tack för hjälpen och inte någon lön eftersom vi inte är anställda av InnoGames GmbH,
utan sysslar med support, moderering m.m. på vår fritid.

Angående trollstaven/moroten så är det i mina ögon uppenbart att dessa "vapen" inte infördes i spelet för att man skulle
duellera med dem, utan som en kul grej - vilket jag också tror att Joe Hill egentligen förstår även om det inte framgår i denna tråden.
Man är fri att spöka ut sig till påskhare eller Harry Potter så mycket man bara orkar, men att man skulle göra det i en
duell verkar underligt, för dueller vill man väl vinna, eller?
Duellerar man någon med morot eller trollstav trots att man har bättre vapen i sin packning så är det ganska uppenbart
att det inte är en seger man har planerat för, och då finns där skäl nog att stänga av spelaren och utreda saken eftersom
det är regelbrott att medvetet ta på sig dålig utrustning inför en duell.

NuTsO

Guest
...

Kan enkelt säga att minst 90% av alla i denna tråd nån gång gjort det M3taldz0r gjort någon gång i sin egen west karriär. Antingen bannar ni alla eller så ändrar ni regeln.

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Vi kommer inte att ändra regeln och vi kommer inte att "banna alla". Det har redan förklarats ett antal gånger varför det är som
det är och varför resonemanget att banna alla inte håller överhuvudtaget, så det är läge att droppa det nu om tråden ska förbli öppen.
För svar på det: Läs tidigare poster i tråden.

Senast ändrad:

vaajper

Guest
Den lön vi får består av 500 guldklimpar/månad per värld vi spelar i. Det motsvarar ungefär 90 kr/månad per värld.
Så med andra ord jobbar vi inte helt och hållet gratis, men att kalla det för lön är fel. Vi är volontärarbetare
och de guldklimpar vi får är ett tack för hjälpen och inte någon lön eftersom vi inte är anställda av InnoGames GmbH,
utan sysslar med support, moderering m.m. på vår fritid.

Angående trollstaven/moroten så är det i mina ögon uppenbart att dessa "vapen" inte infördes i spelet för att man skulle
duellera med dem, utan som en kul grej - vilket jag också tror att Joe Hill egentligen förstår även om det inte framgår i denna tråden.
Man är fri att spöka ut sig till påskhare eller Harry Potter så mycket man bara orkar, men att man skulle göra det i en
duell verkar underligt, för dueller vill man väl vinna, eller?
Duellerar man någon med morot eller trollstav trots att man har bättre vapen i sin packning så är det ganska uppenbart
att det inte är en seger man har planerat för, och då finns där skäl nog att stänga av spelaren och utreda saken eftersom
det är regelbrott att medvetet ta på sig dålig utrustning inför en duell.
Vad spelarna också kan anse är en kul grej är att hoppa på någon som inte är duellspecad (låt oss säga handel) med en morot och ändå räknar med att vinna. Känns inte så logiskt att införa något i spelet som "en kul grej" och sedan banna en spelare som roar sig med den.

calleG

Member
Jag är med vaajper på denna.. Riktigt uselt system om det är så som du beskriver det nelkstar:mad:

calleG

Member
På vilket sätt är det uselt att försöka förhindra att spelare använder sig av vapen som med största sannolikhet innebär en förlust?
Som jag skrev innan: Dueller vill man väl vinna, eller?
Detta är ren och skär idioti.
Finns ju utmärkelser ex: Bli knockad 500 gånger. Eller man kanske inte får skaffa den? Kanske förbjuden, vem vet...

Dessutom finns vapnen i spelet. Passar det inte att använda dem? Ta bort dem då för djävulen.

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
På vilket sätt är det uselt att försöka förhindra att spelare använder sig av vapen som med största sannolikhet innebär en förlust?

Regelverket säger att det inte är tillåtet att medvetet ta på sig dålig utrustning inför en duell.
Så ser det ut och så har det alltid sett ut. Förmodligen är det så att någon eller några har bedömt
att det inte gagnar spelet att folk springer omkring och förlorar dueller med flit och därför har man
infört en regel för att motverka detta. Simpelt och logiskt.
Det finns ju "trasig lerkruka" till försäljning också, men jag har inte sett speciellt många springa runt och
duellera med en sån, så det kanske mer rör sig om att man söker nåt att haka upp sig på än om något som
faktiskt är ett riktigt problem.

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Detta är ren och skär idioti.
Finns ju utmärkelser ex: Bli knockad 500 gånger. Eller man kanske inte får skaffa den? Kanske förbjuden, vem vet...

Dessutom finns vapnen i spelet. Passar det inte att använda dem? Ta bort dem då för djävulen.
Personligen har jag aldrig fått någon utav "bli knockad xxx gånger"-utmärkelserna via spelardueller, utan det har kommit
från dueller på NPC:er, så där har du ett smidigt sätt att få den prestationen utan att för den delen bryta emot spelets regler.

Är du en sån som slickar på lyktstolpen när det är kallt bara för att den står framför dig?
Bara för att det finns en trollstav och en morot så betyder inte det per automatik att de
behöver vara gjorda för att man ska duellera med dem. Ungefär som lyktstolpar inte är gjorda
för att man ska slicka på dem när det är kallt, utan för att det inte ska vara så mörkt.

Sigge Gardemeister

Guest
Bästa våre väl om inno plocka bort alla löjliga set som ingen i västern hade gott omkring med, allt som inte hör hemma i västern borde bannas, ser bara löjligt ut komma ridandes på struts eller nå annat djur som inte hör hemma i nordamerika.

vaajper

Guest

Är du en sån som slickar på lyktstolpen när det är kallt bara för att den står framför dig?
Bara för att det finns en trollstav och en morot så betyder inte det per automatik att de
behöver vara gjorda för att man ska duellera med dem. Ungefär som lyktstolpar inte är gjorda
för att man ska slicka på dem när det är kallt, utan för att det inte ska vara så mörkt.
Det finns fördelar med att förlora en duell också. Enligt din logik så skulle det även vara förbjudet att duellera någon när man har lite hp också, då det också med stor sannolikhet leder till en förlust.

Bara för att du ser det som idiotiskt att slicka på en iskall lyktstolpe på vintern så finns fördelar till att göra det. Till exempel ett practical joke på en polare, man slickar på den och låtsas fastna, personen i fråga får panik och springer för att hämta varmt vatten. När personen kommer tillbaka sitter där till synes en skinnbit kvar och man själv är borta.

Ni borde inte vara så trångsynta och anta att alla som gör något till synes idiotiskt faktiskt är idioter.

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Enligt det du kallar "min" logik, som egentligen är InnoGames logik, så ÄR ett anfall med låg HP något som kan resultera
i att man blir misstänkt för pushing och därmed också avstängd, då duellen kan uppfattas som uppgjord.

Det finns inget som heter att låtsas fastna på en lyktstolpe på vintern. Om man verkligen slickar på den så kommer
man också att fastna. Det stod inget i min metafor om att låtsas - det handlade om att faktiskt slicka =)

Senast ändrad:

vaajper

Guest
Så om man lagt 4 dueller i kö, får relativt mycket stryk i de första 3 och dör på 1a slaget i duell nr 4 så riskerar man även att bli avstängd?

Min poäng var att man skulle låtsats vara fast, inte att låtsas att slicka på den.
Tips till alla i vinter: Man kan komma loss från en kall yta genom väldigt små mängder värme, så som att andas utandningsluft på området.

Senast redigerad av en moderator:

Höken

Administratör
Forumpersonal
The West SE-teamet
Så om man lagt 4 dueller i kö, får relativt mycket stryk i de första 3 och dör på 1a slaget i duell nr 4 så riskerar man även att bli avstängd?

Min poäng var att man skulle låtsats vara fast, inte att låtsas att slicka på den.
Tips till alla i vinter: Man kan komma loss från en kall yta genom väldigt små mängder värme, så som att andas utandningsluft på området.
Det finns en anledning till att punktlistor inte är att föredra. Självfallet är det inte ett regelbrott att förlora en duell. Det är inte tillåtet att starta en duell med syftet att förlora, sen är det i slutändan upp till administratören att avgöra huruvida det är avsiktligt eller inte i varje enskilt fall. Förhoppningsvis är administratören kapabel att göra en vettig bedömning av situationen, vilket jag inte har någon anledning att betvivla. Och nej, det är inte omöjligt att veta vad som är ett regelbrott. Använd sunt förnuft, om det står att det är förbjudet att starta en duell med syftet att förlora, gör då inte det. Om du startar tre dueller för att vinna, och förlorar så bryr sig väl ingen. Sen kan situationen misstolkas och allt sådant, men det får man väl lösa när det blir aktuellt, om det blir aktuellt.

Jag förstår egentligen inte vad som är så otydligt; det är förbjudet att medvetet förlora en duell. Så länge man försöker vinna så ska det inte vara några problem.