Allmänna frågor om organisationen.

Höken

Administratör
Forumpersonal
The West SE-teamet
Var går gränsen? Vem kan veta hur någon annan tänker?
Ingen kan veta vad någon annan tänker - hoppas jag. Som tidigare påpekat, gränsen är något som måste dras i varje enskilt fall. Oftast tror jag faktiskt att man själv förstår när man begått ett regelbrott, och om det inte har framgått eller om du inte anser dig ha brutit mot någon regel så är jag övertygad om att administratören som hanterar ärendet är öppen för att väga in detta i bedömningen, och - inte helt otroligt - lyfta avstängningen.

Allt handlar om övervägningar, gjorda med hjälp av tekniska verktyg, riktlinjer, regler och sunt förnuft.

Joe Hill

Member
Om jag är i, låt oss säga runt nivå 100.. Jag köper den där förbannade moroten eller vad det är.. Klart som tusan måste jag väl få prova den i en duell i alla fall.. Även om jag kan "ana" att jag kommer att torska..
Annars är ni ju korkade i Admin om man inte ens får testa den och se om den har några hemliga fördelar ens..
Sen hur ni bedömer saker och ting ja det är ju upp till er.. Har förstått att ni gillar att sitta och agera som halvgudar och bestämma över andras vara eller icke vara..

Sen denna sköna jämförelse med att slicka på lyktstolpar (enligt admin = dumma i huvudet).. Jaha än sen då, kanske finns dom som är det och är betalande spelare.. Är det regler också mot att inte vara helt frisk i huvudet och spela detta spelet?

Gör hellre lägre nivå vapen obrukbara när man kommer upp i nivå.. Så att när man är i nivå 40 kan man inte bruka vapen med nivå 10 eller nåt..

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Om jag är i, låt oss säga runt nivå 100.. Jag köper den där förbannade moroten eller vad det är.. Klart som tusan måste jag väl få prova den i en duell i alla fall.. Även om jag kan "ana" att jag kommer att torska..
Annars är ni ju korkade i Admin om man inte ens får testa den och se om den har några hemliga fördelar ens..
Sen hur ni bedömer saker och ting ja det är ju upp till er.. Har förstått att ni gillar att sitta och agera som halvgudar och bestämma över andras vara eller icke vara..

Sen denna sköna jämförelse med att slicka på lyktstolpar (enligt admin = dumma i huvudet).. Jaha än sen då, kanske finns dom som är det och är betalande spelare.. Är det regler också mot att inte vara helt frisk i huvudet och spela detta spelet?

Gör hellre lägre nivå vapen obrukbara när man kommer upp i nivå.. Så att när man är i nivå 40 kan man inte bruka vapen med nivå 10 eller nåt..
Man kanske inte ska slåss med morötterna utan stoppa dem i öronen som vissa här har gjort för att slippa höra sanningen.
Vill du slippa riskera att bli bannad lägger du inte en duell som du "anar" att du kommer att torska. Punkt.

Stycke nummer två bemödar jag mig inte ens med att svara på eftersom det enbart handlar om att du vill dra allt till sin spets =)

Jonthe18

Member

Åker man runt med julsläden på jul också bara för den är ny? nej man springer fortfarande runt med 150% hästar för att det går snabbare. Lika med moroten, man använder ju inte den i en duell om man vill vinna utan då duellerar man med de gyllene eller liknande.
Man kan avgöra själv om man vill köpa moroten också, jag köpte den för setet och för att få prestation. inte för att ha att duellera med. Du köper ju heller inte en sten och har och duellerar med.

Tycker de här reglerna är ganska klara, men så har jag läst igenom dem med vilket det känns som du inte har gjort för då skulle denna diskussion inte behövts. För mig känns det mer som du för den bara för att jävlas och vara uppkäftig.

andersmodo

Member
Det kan du göra mot NPC.

( ... admin = dumma i huvudet)
Vänligen undvik personangrepp och generalisering, om du vill tas som en seriös part i diskussionen.

Jag tror inte svenska "admins" har möjlighet eller befogenhet att göra detta.

För mig känns det mer som du för den bara för att jävlas och vara uppkäftig.
Håller med Jonthe

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Till syvende och sist. Jag tror, liksom flera andra i diskussionen, att man vet om ev. fel man gör. (förutsatt att man läst reglerna)
Duellerar du, som m3tld4z3r gjorde, någon för att förlora, svimma och således få skjuts hem till staden på 10 minuter, så har du gjort fel.
Duellerar du däremot någon när du har vettigt med HP och har en chans att vinna och använder hyfsad gear+vapen, då har du inte gjort fel.

Senast ändrad:

Dr x

Member
Jag förstår inte riktigt varför vi har helt andra regler än vad .net och .de har, som m3t4ld4z3r faktiskt bevisar i sitt första inlägg... Det är ju precis samma spel där som här, så helt klart ska vi väl ha precis samma regler här som där?

Som många redan påpekat så har minst 90% av alla se-spelare gjort precis samma sak som m3t4ld4z3r gjorde som ledde till hans avstängning, inklusive jag! Nu när jag skrev detta så lär jag väl också bli avstängd från alla världar men jag skiter fullständigt i det, för att jag skulle bli jäkligt förvånad om det var så att inte någon ur nelkans och hökens stad på colorado resp dakota om nu båda dessa herrar spelar där, gjort detta och gör det fortfarande till och från.

Sedan skulle jag vilja veta vart i dessa regler om "pushing" som det står att man inte får medvetet knocka sig själv i en duell?

§5) Pushing
Pushing innebär att man utnyttjar spelets funktioner för att ge erfarenhet, pengar, föremål och/eller fördelar till ett annat konto/en annan spelare. Det för förbjudet att delta i en uppgjord duell/fortslag eller använda marknaden och/eller sheriffen för att ge eller få orimliga mängder erfarenhetspoäng, föremål eller spelpengar. Dessutom är det förbjudet att skapa extra konton för att ge eller få belöningar via värvningssystemet.

Exempel:

Det är ej tillåtet att skapa extra konton för att duellera dessa.
Det är ej tillåtet att ta av utrustning i syfte att göra lite skada.
Det är ej tillåtet att ta av utrustning i syfte att ta mycket skada.
Det är ej heller tillåtet att medvetet ta på sig dålig utrustning i ovanstående syften.
Att sälja sin utrustning till en annan karaktär för att sedan köpa tillbaka efter omstart är ej tillåtet.

Här står det endast att "Pushing innebär att man utnyttjar spelets funktioner för att ge erfarenhet, pengar, föremål och/eller fördelar till ett annat konto/en annan spelare." Vart i denna texten hamnar en duell som man medvetet förlorar bara för att MAN SJÄLV ska bli knockad och få 48 timmars lugn och ro från duellanter som kanske campar vid fort eller ens stad, och inte för att medvetet förlora mot någon för att ge denne mycket xp/pengar?

Senast ändrad:

Jonthe18

Member
Jag förstår inte riktigt varför vi har helt andra regler än vad .net och .de har, som m3t4ld4z3r faktiskt bevisar i sitt första inlägg... Det är ju precis samma spel där som här, så helt klart ska vi väl ha precis samma regler här som där?

Som många redan påpekat så har minst 90% av alla se-spelare gjort precis samma sak som m3t4ld4z3r gjorde som ledde till hans avstängning, inklusive jag! Nu när jag skrev detta så lär jag väl också bli avstängd från alla världar men jag skiter fullständigt i det, för att jag skulle bli jäkligt förvånad om det var så att inte någon ur nelkans och hökens stad på colorado resp dakota om nu båda dessa herrar spelar där, gjort detta och gör det fortfarande till och från.

Sedan skulle jag vilja veta vart i dessa regler om "pushing" som det står att man inte får medvetet knocka sig själv i en duell?

§5) Pushing
Pushing innebär att man utnyttjar spelets funktioner för att ge erfarenhet, pengar, föremål och/eller fördelar till ett annat konto/en annan spelare. Det för förbjudet att delta i en uppgjord duell/fortslag eller använda marknaden och/eller sheriffen för att ge eller få orimliga mängder erfarenhetspoäng, föremål eller spelpengar. Dessutom är det förbjudet att skapa extra konton för att ge eller få belöningar via värvningssystemet.

Exempel:

Det är ej heller tillåtet att medvetet ta på sig dålig utrustning i ovanstående syften.
Att sälja sin utrustning till en annan karaktär för att sedan köpa tillbaka efter omstart är ej tillåtet.

Här står det endast att "Pushing innebär att man utnyttjar spelets funktioner för att ge erfarenhet, pengar, föremål och/eller fördelar till ett annat konto/en annan spelare." Vart i denna texten hamnar en duell som man medvetet förlorar bara för att MAN SJÄLV ska bli knockad och få 48 timmars lugn och ro från duellanter som kanske campar vid fort eller ens stad, och inte för att medvetet förlora mot någon för att ge denne mycket xp/pengar?

Sedan angående det där med moroten.. visst, vissa köpte den bara för att få prestationen att äga setet.. men om man vill få prestationen att bli knockad 500 gånger då?... Om man är en riktigt bra duellant och har alla duellprestationer förutom just de som man ska bli knockad på?.. och att denne vill verkligen ha de prestationerna?... Om hen inte får medvetet förlora en duell genom att ta av sig vapen eller utrustning, vad ske hen göra då?.. JAG VET, hen kan ju omspecca helt och hållet och bara vänta på att bli knockad hundratals gånger.. men det lär ju ta ett tag.. då kan ju hen duellera andra eftersom att hen VET att hen kommer förlora... men det är väl en "uppgjord duell" också, va?... "Attans också". :mad: :rolleyes:
Har du ens läst tråden innan du postade? Nästan alla dina frågor har redan tagits upp och de flesta har även besvarats.

Att svimma sig själv 48h är väl lika sak som att medvetet förlora en duell om du går in för att få 48h.
.nets regler säger också att man inte får delta i en duell som är uppgjord, vilket det är om man går in för att svimma sig själv.
Det att svimma 500 gånger har redan besvarats och att man kan duellera NPC:er för det och för att testa moroten om man så vill det.

Ett tips, läs tråden från början till slut innan du postar nästa gång så kommer du se att du redan där har svar på dina frågor och så slipper saker tas upp om och om igen.

Senast ändrad:

Dr x

Member
Okej, det med att svimma 500 ggr är ur världen då, tar bort den delen... MEN vart i reglerna står det att man inte får medvetet förlora en duell FÖR EGEN VINNING? Det står endast att man inte får medvetet förlora en duell FÖR ATT GE NÅGON ANNAN XP/PENGAR! Står absolut ingenting om att man inte får gå in i en duell för att medvetet SVIMMA SIG SJÄLV.

"Det för förbjudet att delta i en uppgjord duell/fortslag eller använda marknaden och/eller sheriffen för att ge eller få orimliga mängder erfarenhetspoäng, föremål eller spelpengar"
Vart i denna meningen ser du att det är förbjudet att knocka sig själv.. det står endast att det är förbjudet med uppgjorda dueller för att ge eller få xp/pengar... Det står abslout INGENSTANS att det är förbjudet att "fixa skjuts hem" och/eller 48h ro genom dueller...

Ett tips till dig och de andra som sagt precis samma sak som dig på den frågan: Läs reglerna först innan ni svarar. :)

Det är helt klart så att alla de "regler" som tydligen finns för oss i se bara, står inte med i spelreglerna, eller att man bara behöver fylla på lite definitioner ang uppgjorda dueller i reglerna...

Senast ändrad:

Jonthe18

Member
Okej, det med att svimma 500 ggr är ur världen då, tar bort den delen... MEN vart i reglerna står det att man inte får medvetet förlora en duell FÖR EGEN VINNING? Det står endast att man inte får medvetet förlora en duell FÖR ATT GE NÅGON ANNAN XP/PENGAR! Står absolut ingenting om att man inte får gå in i en duell för att medvetet SVIMMA SIG SJÄLV.

Ett tips till dig och de andra som sagt precis samma sak som dig på den frågan: Läs reglerna först innan ni svarar.
Jag har läst reglerna och finns ganska lätt att finna.

§5) Pushing
Det för förbjudet att delta i en uppgjord duell/fortslag eller använda marknaden och/eller sheriffen för att ge eller få orimliga mängder erfarenhetspoäng, föremål eller spelpengar.

Det kan vara uppgjort som i att båda parterna är med på det, men också att duellera någon med lite HP för att knocka sig själv. Duellen är uppgjord för att förloras

Senast ändrad:

Dr x

Member
Så som jag läser det är såhär:

Det för förbjudet att delta i en uppgjord duell... för att ge eller få orimliga mängder erfarenhetspoäng, föremål eller spelpengar.

Om innogames menar uppgjorda dueller överhuvudtaget.. varför lägga till "för att ge eller få orimliga mängdar erfarenhetspoäng... För hur skulle man kunna få xp från marknaden och sheriffen, om det var därifrån de menade med xp? :rolleyes:

Om man bara ska se på en del av en mening i spelreglerna sådär.. så kan man väl se det såhär också: Det för (är?) förbjudet att använda marknaden och/eller sheriffen.... Dem orden ser jag i den meningen också, men jag tänker inte så.. utan jag kollar på hela meningen för oftast så gör man det vad jag vet...

Gugroj

Member
Vart i denna meningen ser du att det är förbjudet att knocka sig själv..
Du har redan fått bra svar utav communityt men känner att jag får hoppa in här och hjälpa dig att förstå de uppdaterade reglerna.

Nej det är inte tillåtet att medvetet knocka sig själv för att "åka taxi hem" eller få 48-timmars lugn.
Det jag skulle vilja veta är hur du tänkte knocka dig själv utan att inte bryta mot reglerna?
För om du tittar på de exempel du själv har citerat.

Om du anser att vi formulerat oss dåligt i reglerna, så ge mig gärna ett förslag på hur du tycker det borde stå.
Det gäller er andra också, hör gärna av er ifall ni tycker att något borde förtydligas eller formuleras annorlunda.

EDIT:

Glömde tillägga att vi i mångt och mycket har samma regler som övriga versioner av spelet.
Dock kan det självklart finnas mindre skillnader i hur väl dessa implementeras. Dock vet jag inte hur det faktiskt ligger till då detta argument bygger på att en spelare påstår att han rapporterat sig själv utan åtgärd.

Från och med nu hänvisar jag all diskussion om våra spelregler till tråden om Spelreglerna.
I denna tråd får ni fortsätta att ställa "Allmänna frågor om organisationen", Notera att vi ej diskuterar enskilda fall.

Senast ändrad: