Avslutande av Sverige

Melkor

New Member
Eftersom det av någon anledning inte går att svara i ursprungsmeddelandet får jag väl starta en ny tråd.

Meddelandet om hur det hela ska gå till är enligt mitt förmenande mycket oklart. Proceduren beskrivs som att "slå ihop konton". Förklara gärna närmare. Dessutom är det otydligt vad som gäller för oss som redan har ett konto på .net. Där finns ju fyra världar, så jag kan inte begripa varför vi inte skulle kunna flytta till någon värld där vi inte spelar. Jag vill inte kasta en gubbe som jag spelat i 13 år i sjön ...

Blaser338

New Member
Ja samma här men som jag förstår det så kan Dakota bara flytta till En16, är detta rätt antagande? Följer hela packningen med per automatik?

Holt

New Member
Hur går pratet på de övriga Svenska världarna? På V1 pratar vi löst om att kanske hålla ihop i en Svensk-by på nya världen.
Vilken Värld kommer ni andra att välja? Vore kul med ett aktivt Svensk-community där man tillslut landar.

Holt

New Member
Ja samma här men som jag förstår det så kan Dakota bara flytta till En16, är detta rätt antagande? Följer hela packningen med per automatik?
Nej, snarare att En16 också heter Dakota. De andra namnen finns inte på de svenska servrarna, så jag antar att listan visar alla de servrar/världar vi kan välja mellan.

MNnielsen

CM
Forumpersonal
Community Manager
  • Sammanslagningen innebär att alla spelare på den svenska servern flyttar över till den internationella servern.
  • Du kan flytta till vilken server som helst som är öppen i alternativen, oavsett vad världarna heter (både den nuvarande och den som du kommer att anlända till behöver inte vara densamma).
  • I flödesschemat finns steg 2 beskrivet längst ner - det är vad du ska göra EFTER att du har flyttat din master.
  • Allt flyttas med den, det är därför du måste vänta 24 timmar - om du loggar in på den internationella servern under tiden återställer du flytten.

Andreas

New Member
Hej MNnielsen, jag har en stasmedlem på svenska Eldorado som har problem med flytten då hon knappt kan svenska, kan du hjälpa henne?
Har startat ett samtal med dig ang detta men du har nog inte sett det än.

Topp