Diskussion: Changelog 2.32

Jebediha

Member
Jag har speccat om typ 30 gånger kanske , det är bara att göra . Sitt inte och vänta , pynta in en slant och köp en potion ,eller så får du ha pisstråkigt i spelet, det blir så roligt som man själv gör det .
Enklare att sluta bara. Det är ju förstört i såpass hög grad att det inte funkar att vara Närstridsresistant duellant något mer, om man man möter Pistoleros ala Gordon.

En sak är att förlora, men att förlora närmare 4k liv som resistant mot Gordons är att ta i, i överkant dessutom.

Men jag brukar oxå anpassa mig, denna gång speccade jag om till handel och kör stadslös, tills den dagen jag deletar mitt konto. Ingen bryr sig antagligen, men vissa spelar för Äventyr, vissa för fortstrider, vissa för arbeten(uppdrag) och vissa för dueller. Men den ena sidan förstördes totalt.

B0lters

Member
Enklare att sluta bara. Det är ju förstört i såpass hög grad att det inte funkar att vara Närstridsresistant duellant något mer, om man man möter Pistoleros ala Gordon.

En sak är att förlora, men att förlora närmare 4k liv som resistant mot Gordons är att ta i, i överkant dessutom.

Men jag brukar oxå anpassa mig, denna gång speccade jag om till handel och kör stadslös, tills den dagen jag deletar mitt konto. Ingen bryr sig antagligen, men vissa spelar för Äventyr, vissa för fortstrider, vissa för arbeten(uppdrag) och vissa för dueller. Men den ena sidan förstördes totalt.
Problemet med närstrid numera är simpelt, det går inte att specca så att man kan vara någorlunda bra mot både närstrid och skytte numera, vilket har mycket att göra med det faktum att skytte har fått möjligheten att duellera med absurda mängder skytte. Förr fanns inte Gordons set vilket gjorde det svårare för skytteduellanter att anpassa sig efter resistansduellanter (genom att höja skytten). Numera behöver de i princip bara slänga på sig Gordon och så är närstridsduellanten körd.

Ett annat problem är den statiska resistansformeln (den förra det vill säga, InnoGames är för tjurskalliga för att presentera den nya) som gäller oavsett level. Har man 100 skytte/vigör mer än motståndaren har resistans för den färdigheten så kommer man att göra maximal skada möjligt (baserat på slumpskadan från vapnet). Att ha 100 mer än motståndarens resistans är svårt i låga nivåer då man kanske bara har 200 färdigheter, men när man är i nivå 120-150 med tonvis av färdigheter så blir 100 i skillnad inte lika mycket.

Resultatet är simpelt, folk skiter i att duellera. Det krävdes betydligt mer skicklighet förr för att vara en bra duellant men numera, desto fler absurt bra set som introduceras, så krävs det inte mycket mer än att sätta på sig ett av dessa set, föredragsvis även uppgraderat några nivåer. Vad som, teoretiskt sett, hade behövts göras är att justera duellformeln, ta bort uppgraderingssystemet samt ta bort alternativt försämra seten. Problemet med seten är oerhört simpelt. Setdelarna enskilt är ungefär lika bra som de föremål som erbjuds i affärerna för den specifika nivån, men används de tillsammans så får man en setbonus utöver det. Vad som behövs göras är att göra setdelarna svagare enskilt, men starkare tillsammans. Då hade man kunnat använda ett set som en "färdigkonstruerad" uppsättning av duellkläder medan man med affärsföremål hade fått mer möjlighet att konstruera sin egna duelluppsättning. Styrka eller möjlighet att välja borde vara målet.

Hur kan detta införas? The West II. Satsa på ett nytt spel, satsa på att ordna allt som har gått fel på detta spelet. De gjorde något liknande med Tribalwars och Tribalwars 2, gör samma här. Stöd kan fortfarande bibehållas för detta spel, inte direkt mycket som behövs göras för det.

Senast ändrad:

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Med tanke på att The-West 2.0 inte är så där vansinnigt gammalt tvivlar jag på att man har några planer på att göra om det hela.

Vad gäller resistansduellanter så har det varit relativt enkelt att motverka dessa under en längre tid. Redan när Colorado var rätt
färsk och resistansduellanterna var aktiva räckte det med att flytta om poängen till skytte eller vigör (beroende på motståndarens typ av resistspecc)
för att vinna över dem. Det är tråkigt värre att det inte är svårare än så samtidigt som jag inte heller tycker att det ska vara så enkelt
som att man lägger majoriteten av sina poäng på reflex eller hårdhet så är man oslagbar.

Drömmen är ju ännu en rework av duellsystemet där en kombination av färdigheter är viktigare och där man faktiskt behöver
kämpa lite för att hitta de rätta speccerna och vara en bra duellant.

Vidare så håller jag med om att seten och dess uppgraderingar är OP och ska jag vara riktigt krass har jag inte sett något positivt
med de kläder och vapen som har införts sedan de gyllene vapnen gjorde det. Tackar vet jag dagarna då det var prestige att ha ett Hernandos svärd :)