Diskussion: Changelog 2.33

Erik B

New Member
Så ett set kostar 2,900 guldklimpar. Om jag räknat rätt så är det drygt 518 kronor ... Glöm det !

B0lters

Member
Låt oss ta en titt på de olika kistorna och vilka set de kan innehålla. All information är tagen från betan, så ni får ursäkta de engelska namnen på eventen. Jag förutsätter här att båda häst-/vapenset är inkluderade med klädsetet i kistorna, är de inte det så är det extremt mycket värre (önskar att en admin uttalar sig hur det ligger till). Jag kommer inte att beröra obligationer som ett betalningsmedel eftersom InnoGames redan gjort det så att folk redan har spenderat dem.

2013 Easter Bag: Freeman, Cartwright och Doc
2013 Independence Day Bag: Will Munny, Jeremiah Johnson och Elfego Baca
2013 Oktoberfest Bag: George McJunkin, Frank Eaton och King Fisher
Samtliga kistor har en låg chans att ge detta års julset vilket är Vinterkläder.

2014 Easter Bag: Cullen Baker, Bass Reeves och Pat Desmond
2014 Independence Day Bag: Black Bart, Bob Dalton och Jesse Chisholm
2014 Oktoberfest Bag: Deadwood Dick, Frank James och Bill Doolin
2014 Day of the Dead Bag: La Catrina, Adelsmannen och Aztekisk
Samtliga kistor har en låg chans att ge detta års julset vilket är Jularnas Andar.

2015 Easter Bag: Wyatt Earp, Eastwood och Pinter
2015 Independence Day Bag: Guldgrävaren, Scouten och Byggaren
Samtliga kistor har en låg chans att ge detta års julset vilket är Nicolás.

2013 och 2014 års kistor kostar 3 000 000 spelpengar eller 2400 guldklimpar. 2015 års kistor kostar 3 700 000 spelpengar eller 3000 guldklimpar. Samtliga set från 2013 är extremt utdaterade och de bättre av dessa set är knappast värd ens en tredjedel av vad man kan köpa det för på marknaden. Att betala 2400 guldklimpar för ett sådant set är skrattretande.

Bland kistorna från 2014 så döljer sig några intressanta set. Cullen Baker, Black Bart, Deadwood Dick och Bill Doolin är alla värda en hyfsad summa på marknaden; en summa som i bästa fall ungefär motsvarar vad man har betalat i spelpengar för kistan. Försöker man få tag i t.ex. Cullen Bakers set från en kista så löper man dock en 66% chans att få antingen Bass Reeves eller Pat Desmonds set vilka inte är värda i närheten av vad man betalar. Att betala 2400 guldklimpar för detta är givetvis fullkomligt idiotiskt. Du får 2750 guldklimpar för 519 kronor, mer behöver jag ej säga angående det.

Det enda bra setet från 2015 är Scouten, och till viss del även Pinters set. Är de då värda 3 700 000 spelpengar eller 2900 guldklimpar? Nej, givetvis inte.

Slutsats: Kistorna är ett jäkla skämt och priserna är helt sinnesjuka. Vissa av kistorna hade kunnats sänkas i pris med 75% och ändå varit en dålig affär. Jag skulle rekommendera InnoGames att försöka anpassa priserna på kistorna efter vad de faktiskt innehåller. Att ta samma pris för 2013 Oktoberfest Bag och 2014 Oktoberfest Bag är fullkomligt absurt. Jag är mer än övertygad att våra admins på denna server (eller vilken annan spelare som helst som har lite sunt förnuft) hade kunnat sätta dessa priser så att de bättre motsvarade dess riktiga värde.

För er som verkligen vill köpa en kista så rekommenderar jag 2014 Oktoberfest Bag eftersom det är den enda kistan där du faktiskt har en bra chans (66%) att få föremål som faktiskt har ett högt värde på marknaden.

Senast ändrad:

vicke-98

New Member
Kan bara hålla med B0lters och Erik B, riktigt tråkigt för de spelare som faktiskt inte guldar och hade tänkt att fixa ihop sakerna de saknar. Men som man brukar säga "Det var bättre förr".

Hjälten

Member
Tycker att det är så löjligt att man ska hålla på att sälja set varje vecka , är det inte bättre att man skapar någon slags donations-tjänst så att företaget får in pengar ? Hur många event som säljer set på ett eller annat sätt kan man ha på ett år innan det känns löjligt som företag ? Man borde ju kunna hitta på något annat sätt att få in pengar. Visst folk köper så jag förstår att man fortsätter med eventen. Men man har ju hållt på med det här spelet i snart 10 år , finns det ingen fantasi att få in pengar förutom att sälja set ?