Diskussion: Changelog 2.34

tomcat13

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Här diskuterar vi Uppdatering 2.34. Vi ser fram emot er Feedback

/Ert hängivna team.

B0lters

Member
Det var på tiden. Hur i all sin dar det har kunnat ta såhär lång tid för att göra ett så pass simpelt uppdrag som duellfärdighetsåterställning tillgängligt är bortom mig. Förbannat pinsamt av InnoGames, men bättre sent än aldrig.

• När kan vi förvänta oss att få information om den nya duellformeln?
  • Hur har resistansformeln ändrats?
  • Hur mycket har sikte och undvik försämrats?
  • Hur mycket är boosten till undvik om man har rätt duellposition?
  • Hur mycket har utseende och taktik förbättrats?
  • Är förbättringen till taktik tillräcklig för att motivera försämringen till soldatklassen?

Senast redigerad av en moderator:

B0lters

Member
Någonting måste väl lämnas åt slumpen för den duktiga duellanten att ta reda på ?
Givetvis.

Frågor som "Hur har resistansformeln ändrats?" och "Är förbättringen till taktik tillräcklig för att motivera försämringen till soldatklassen?" borde dock utan tvekan göras tillgänglig. Resistansformeln har alltid varit tillgänglig tidigare och det fungerade fint, jag ser inte riktigt poängen med att inte göra den tillgänglig framöver heller då. Eftersom de försämrade soldatklassen med motiveringen att de hade förbättrat taktik så hade man ju gärna velat veta med hur mycket de faktiskt har förbättrat taktiken.

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Det var på tiden. Hur i all sin dar det har kunnat ta såhär lång tid för att göra ett så pass simpelt uppdrag som duellfärdighetsåterställning tillgängligt är bortom mig. Förbannat pinsamt av InnoGames, men bättre sent än aldrig.
Förmodligen har man valt att lägga det tillsammans med en uppdatering istället för att implementera det ensamt och krångla på det sättet.
Det som har tagit tid misstänker jag är att ordna innehållet till 2.34, snarare än att bara fixa själva uppdraget.

B0lters

Member
Förmodligen har man valt att lägga det tillsammans med en uppdatering istället för att implementera det ensamt och krångla på det sättet.
Det som har tagit tid misstänker jag är att ordna innehållet till 2.34, snarare än att bara fixa själva uppdraget.
Okej, det förstår och respekterar jag Nelkstar. Det låter som ett sunt beslut. Dock finns det ju en brist i denna förklaringen. De ändrade duellformlerna i 2.32 och hade knappt tre veckor senare en uppdatering till 2.33 i samband med juleventet. Varför kunde de inte inkludera återställningsuppdraget i någon av dessa uppdateringar? Vore ju logiskt att inkludera den tillsammans med förändringarna till duellformeln, men det kunde väl också fungera om de hade inkluderat det i uppdateringen som kom relativt snabbt efter.

Changelog 2.32
Changelog 2.33

Hjälten

Member
Tycker du hittar något nytt att klaga på hela tiden , ingen vits för dem i forumet att försöka hjälpa till med info, för så fort de fixar något , hittar du något annat att klaga på , så kommer det ju fortsätta . Specca om och testa själv hur man duellerar på optimalt sätt , varför skulle de ha en skyldighet att ge ut all info om spelet? När jag växte upp så fick man banne mig luska lite i spelen , nuförtiden ska alla skitungar ha en jävla pil som visar exakt hur man ska gå och en text som beskriver hur man ska göra. Hur lång tid tror du det tog innan man fick reda på hur man fick Hernandos svärd? Och du grinar över en formel? Fixar dem det åt dig kommer du säkert börja grina över varför Innogames heter det och inte något på tyska ..

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Okej, det förstår och respekterar jag Nelkstar. Det låter som ett sunt beslut. Dock finns det ju en brist i denna förklaringen. De ändrade duellformlerna i 2.32 och hade knappt tre veckor senare en uppdatering till 2.33 i samband med juleventet. Varför kunde de inte inkludera återställningsuppdraget i någon av dessa uppdateringar? Vore ju logiskt att inkludera den tillsammans med förändringarna till duellformeln, men det kunde väl också fungera om de hade inkluderat det i uppdateringen som kom relativt snabbt efter.

Changelog 2.32
Changelog 2.33
Det undrar jag också, faktiskt. Finns enorma brister i det hela och man kunde absolut ha gjort det på ett bättre sätt
men jag har inget annat val än att utgå från att man har gjort som man har gjort utav en anledning, även om det inte alltid känns så :(

Mel Gibson

Member
Helt sjukt va värdelöst att kunna sänka sin duellnivå till 449..
Att kunnat sänka den ordentligt hade ju faktiskt kunnat bidra till att man stannat kvar i spelet.
Nä, jag kommer fortsätta att sälja mina grejer och sätta pengarna på bountys. Det är det roligaste jag kan göra i detta spel numer..

Over and out..

B0lters

Member
Att kunnat sänka den ordentligt hade ju faktiskt kunnat bidra till att man stannat kvar i spelet.
Nä, jag kommer fortsätta att sälja mina grejer och sätta pengarna på bountys. Det är det roligaste jag kan göra i detta spel numer..

Over and out..
Jag tvivlar starkt på att InnoGames faktiskt vill lösa problemet med duellnivåer som har ökat alldeles för mycket. Tror alla kan hålla med om att sänka den till nivå 449 inte precis hjälper något. Även om du hade försökt ta dig ner till en lägre duellnivå (250 till exempel) så hade detta tagit evigheter och det hade även varit extremt märkligt mot personer som faktiskt har en lägre nivå samt duellnivå, till exempel mig. Hade bara lett till att jag gjort samma sak osv.

Jag har sagt det förr och säger det igen, det finns endast en lösning. Skrota duellnivåsystemet. Duellnivåsystemet kanske fungerade hyfsat när spelet var ungt och folk duellerade i mängder, men sådant är inte fallet längre. Allt det gör numera är att skapa extrema skillnader i nivåer mellan duellanterna samt gör så att folk som Mel knappt har några att duellera.

Har postat mitt förslag på hur ett alternativt nivåsystem för dueller hade kunnat se ut i en annan tråd, men eftersom InnoGames har huvudet i sanden och inte lyssnar på bra förslag samt konstruktiv kritik samtidigt som att ingen annan är beredd att lyssna på en "fegisduellant" så kommer jag ej att bemöda mig med att utveckla detta förslag mer än det redan är gjort.

Squadron

Member

Over and out..
Dom kan ju inte mena att man bara kommer kunna sänka den en nivå. I så fall får jag lov att hålla med om att det låter löjligt.

Kan någon bekräfta det?

B0lters

Member
Dom kan ju inte mena att man bara kommer kunna sänka den en nivå. I så fall får jag lov att hålla med om att det låter löjligt.

Kan någon bekräfta det?
Yagé är faktiskt tillgängligt i Shopen nu, så du kan se det själv nu. "Kräver: Duellnivå 450". Det låter givetvis fullkomligt idiotiskt, vilket det också är. Dock så är det inte hela sanningen om jag har förstått det rätt.

Vad jag tror är anledningen till att man kan sänka den till 449 med Yagé är för att i och med att InnoGames kapade duellnivån vid 450 tidigare, så ändrades inte den "riktiga" duellnivån. Någon som egentligen hade en duellnivå på 550 och fick den kapad vid 450 behövde fortfarande börja sänka den från 550 till 450. I och med Yagé så ska Mel Gibson endast behöva sänka sin duellnivå från 449 istället för från vilken duellnivå som han egentligen skulle ha baserat på hans duellerfarenhet.

Allt jag skrev ovan är baserat på en tolkning av vad någon spelare skrev på The West beta. Det finns inga uttalanden såvitt jag vet från InnoGames som stödjer mitt påstående, deras enda uttalande angående Yagé går faktiskt till stor del emot vad jag precis skrev: "Den sänker endast duellnivån och inte den totala XP i rankinglistan". Ett officiellt uttalande angående detta vore oerhört lämpligt.

cybben

Member
Hela det här spelet med uppade prylar o guldande till totalt vansinne är helt kört, håller bara med mel gibson, over and out.

Jebediha

Member
Yage ännu en i raden lyckade satsningar :)

Men Tom skulle föra vidare önskan om att man kan reversera sina uppgraderingar, skulle det gå igenom skulle jag bli grymt förvånad och glad iaf.