Diskussion: Migrationer

Squadron

Member
Howdy!

Som vissa av er säkert vet och har märkt så stängde den norska marknaden ner för en vecka sedan. Detta är såklart tråkigt, men det betyder samtidigt att vi får en hel drös nya aktiva spelare hit till Sverige då de norska spelarna kan migrera sina karaktärer till SE/DK/.NET.

Här är lite info till er som vill veta mer.

Alltså är inte en Nordisk server omöjlig längre? SOm det alltid påståtts innan.

FULLCLIP 94

Banned
Howdy!

Som vissa av er säkert vet och har märkt så stängde den norska marknaden ner för en vecka sedan. Detta är såklart tråkigt, men det betyder samtidigt att vi får en hel drös nya aktiva spelare hit till Sverige då de norska spelarna kan migrera sina karaktärer till SE/DK/.NET.

Här är lite info till er som vill veta mer.

Alltså är inte en Nordisk server omöjlig längre? SOm det alltid påståtts innan.
Stämmer, om alla danska också skulle migrera hit, eller vi dit så skulle det bli en "nordisk" server. Så länge vi håller oss mer aktiva här än i Danmark så är det vi som i så fall skulle bli den nordiska servern :)

mapri

Member
Nu när all tid i världen finns så undrar jag hur det går med migrationerna från V1.
Tiden går men ingen info kommer.

Höken

Administratör
The West-teammedlemmar
The West SE-teamet

Madame

New Member
Väntar o väntar

Jag undrar hur lång tid det tar att "döda"/avsluta en karaktär?
Jag avslutade mitt konto på Dakota den 13 mars strax innan klockan åtta. Idag den 19 kan jag inte flytta min gumma från v1, eftersom det står att jag fortfarande har karaktär på Dakota.

Trodde det var fem dagar men det kanske är söndagar? Tar det en vecka till sedan i så fall. Avslut denna söndag och flytt nästa (påsken)?

tomcat13

Moderator
The West-teammedlemmar
The West SE-teamet
Jag undrar hur lång tid det tar att "döda"/avsluta en karaktär?
Jag avslutade mitt konto på Dakota den 13 mars strax innan klockan åtta. Idag den 19 kan jag inte flytta min gumma från v1, eftersom det står att jag fortfarande har karaktär på Dakota.

Trodde det var fem dagar men det kanske är söndagar? Tar det en vecka till sedan i så fall. Avslut denna söndag och flytt nästa (påsken)?

Du måste aktivt logga in på Spelvärlden du valt att avsluta och välja ''Ta bort karaktär'' eller om du vill fortsätta spela. Då räknas spelaren som borttagen. Annars kommer den ligga kvar i spelvärlden fast som inaktiv.

Mvh
Tomcat13

Hjälten

Member
Har vi någon utvärdering på det här med migration ifrån Värld 1 till vilken värld det nu var man skulle migrera till . Blev det en succe'? tycker bara att det är ett par spelare , kanske 10 stycken som har lämnat värld 1 ? De 3-4 som var aktiva i chatten , och sen ett par som man märkte att de lämnade pga man hoppade upp ett snäpp i exp-listan.

Squadron

Member
Jag vill tro att det är stor skillnad för de som migrerat, aktivare chat, aktivare marknad, mer strider, bättre strider, mer dueller, u name it.
Och siffran du nämner är väl typ det antal som inte redan har gubbe på dakota.

crazyboris

Member
Det blev bättre.
Mer folk.
Större marknad. Myyycket större , massor med ovanliga föremål finns. Dock högre priser.
Fler fortslag.
Fler dueller. :(

Flytta över din gubbe hit.

voxscientia

Administrator
The West-teammedlemmar
The West SE-teamet
Vad roligt att höra att det blev bra. Några andra tankar kring migrationen? Jag bör kunna leta reda på exakt statistik över hur många som migrerat om det är önskvärt.