Diskussion: Migrationer

Squadron

Member
Hej!

Troligen kommer läget inte ha förändrats så mycket på knappa 3 månader. Men vi kan sätta igång en undersökning nu under helgerna, då fler har ledigt och därmed tid att spela :)

Däremot kan vi inte lova någon öppning av en migrationsrutt på direkten om det nu skulle bli bestämt, då det just nu sker personalförändringar in-house i Tyskland.

Hoppas det stillar migrationshungern lite iallafall :D

// Sofie
Upp med en omröstning nu :)

Höken

Administratör
The West-teammedlemmar
The West SE-teamet
Med tanke på det uttalade stödet för en omröstning från såväl andersmodo som vox' tidigare i tråden kunde man ju tycka att en omröstning borde kunna genomföras utan allt för mycket tjat, eller att teamet åtminstone skulle kunna kommentera saken om man tycker sig ha anledning att skjuta på saken...

andersmodo

Member
Med tanke på det uttalade stödet för en omröstning från såväl andersmodo som vox' tidigare i tråden kunde man ju tycka att en omröstning borde kunna genomföras utan allt för mycket tjat, eller att teamet åtminstone skulle kunna kommentera saken om man tycker sig ha anledning att skjuta på saken...
Med tanke på att det varit en del strul med flertalet funktioner under Alla hjärtans dag-eventet har vi inte haft tid att prata ihop oss i denna fråga. Betänk att Teamet utökades ganska nyligen och att vi således inte haft tid att gå igenom allt än.

Jag jobbar för att ett svar på frågan om undersökning ska komma under helgen.

voxscientia

Administrator
The West-teammedlemmar
The West SE-teamet
Hej!

Ursäkta att det dröjt med omröstningen! Som andersmodo sa så beror det på Alla hjärtans dag-eventet, rekryteringen till teamet samt in-house förändringarna i Tyskland.

Men nu ligger omröstningen i alla fall uppe på Värld 1!

// Sofie

voxscientia

Administrator
The West-teammedlemmar
The West SE-teamet
Nu är mars så gott som slut (en timme kvar) och resultat från undersökningen är här.

Det var jämnt - men som det ser ut nu vill inte spelarna på Värld 1 att en migrationsrutt öppnas. :)

/ Ert hängivna team

Sklyrt

Guest
Tråkigt.
Fast risken är överhängande att slutresultatet för värld 1 kommer bli detsamma oavsett om det finns migrationsrutt eller ej. Dvs att de som inte vill vara kvar där, pga den minimala interaktionen, kommer att försvinna i vilket fall som helst.

voxscientia

Administrator
The West-teammedlemmar
The West SE-teamet
Eftersom undersökningen visade att majoriteten av spelarna på V1 inte vill att en migrationsrutt öppnas kommer vi inte att öppna någon rutt som det ser ut just nu. Självklart kommer vi att med jämna mellanrum återkomma till frågan och se om folks åsikter har ändrats, så hoppet finns kvar för er som vill migrera. :)

Resultaten kommer här:

Ja 136 röster 45,64%
Nej 157 röster 52,68%

5 spelare avstod från att rösta (1,68%)

/ Ert hängivna team

Även fast Nej-sidan är en majoritet i röstningen så tror jag antalet aktiva spelare som vill köra fortstrider och dueller och dominera är det en stor Ja-majoritet. Tycker att Innogames inte bara kan utgå från röstningar utan får tänka till lite själva och om vad som är bäst för den svenska servern. För vi alla vet att någon gång så kommer det bli migration, det är inget snack om saken, så varför inte ha den nu istället för om ett år? Varför förstöra för alla som vill migrera och spela på en aktiv server utan att behöva börja om med en karaktär från scratch? Måste säga att jag tycker det är dåligt. Respekterar att folk röstar nej för att de vill fortsätta lira på Värld 1, men varför förstöra för alla andra? För det kan ju knappast vara så att någon verkligen tror att Värld 1 kommer bli en aktiv värld igen?

Höken

Administratör
The West-teammedlemmar
The West SE-teamet
Jag kan inte annat än hålla med Clintan. Även om resultatet tydligt pekar mot ett nej, så kan jag inte låta bli att undra över om det är så klokt röstat. Trenden är ju tydlig: spelarna blir färre, och gamla världar dör ut; Dakota och möjligen värld 1 undantagna. Eftersom det torde vara en tidsfråga innan ni tvingas öppna en ny värld hoppas jag att det senast i samband med att det sker öppnas upp för migration från värld 1 till Dakota. Som det ser ut idag har jag svårt att se att .se skulle klara mer än en, eller på sin höjd två, aktiva världar. Tre är helt uteslutet.

Squadron

Member
Precis. De som vill spela kvar där, för att dem redan har gubbe på dakota kan väl få göra det, men låta de som vill spela aktivare, och spendera mer pengar osv få göra det på en aktiv värld.

Innos hot med att världen kommer stängas om migrering sker, som gjort folk rädda att rösta för.

Varför skulle v1 stängas snabbare än arizona och colorado som FORTFARANDE är öppna efter, vad är det nu 2 år efter migrering?

Sklyrt

Guest
Jag förstår inte heller varför ni behandlar V1 annorlunda än de andra världarna? För andra världar har principen varit att det är upp till individen att bestämma sitt eget öde, men här är det alltså majoritetsbeslut som gäller. Varför?

Höken

Administratör
The West-teammedlemmar
The West SE-teamet
Jag förstår inte heller varför ni behandlar V1 annorlunda än de andra världarna? För andra världar har principen varit att det är upp till individen att bestämma sitt eget öde, men här är det alltså majoritetsbeslut som gäller. Varför?
Bra fråga. Bottnar beslutet i en lokal omsvängning, eller är det folket nere i Tyskland som kommit med nya bud? Eller är detta bara ännu ett i raden av deras försök att skjuta på migreringen av rädsla för intäktsbortfall? I vad annars bottnar önskan att låsa in folk på v1? Nostalgi?

mapri

Member
Bra fråga. Bottnar beslutet i en lokal omsvängning, eller är det folket nere i Tyskland som kommit med nya bud? Eller är detta bara ännu ett i raden av deras försök att skjuta på migreringen av rädsla för intäktsbortfall? I vad annars bottnar önskan att låsa in folk på v1? Nostalgi?
Heder, du vet utlänningar och deras heder. Den leker man inte med.