Diskussion: Stängning av värld 4 och 5

mansor

Member
heeea

va har vi kvar alså värld 1 co och dokota är den 3 värld kvar.

kan inte värld 1 hppa in på co elle kommer den va 3 världar ?;)

Steph

Guest
va har vi kvar alså värld 1 co och dokota är den 3 värld kvar.

kan inte värld 1 hppa in på co elle kommer den va 3 världar ?;)
När dessa två är stängda så har vi fortfarande kvar värld 1, värld 2, Arizona, Colorado och Dakota, så lite felräkning blev det allt :)

calleG

Member
Om man har en karaktär på colorado, men inte på v1. Flyttas karaktären automatiskt till v1 då?

Steph

Guest
Om man har en karaktär på colorado, men inte på v1. Flyttas karaktären automatiskt till v1 då?
Ja, den flyttas automatiskt till värld 1 om du redan har en på Colorado. Dock så skulle jag råda dig att redan nu påbörja migreringen till värld 1 om du ändå vill flytta dig, ifall du stöter på problem så är det lättare att lösa nu än när världen redan stängt.

calleG

Member
Ja, den flyttas automatiskt till värld 1 om du redan har en på Colorado. Dock så skulle jag råda dig att redan nu påbörja migreringen till värld 1 om du ändå vill flytta dig, ifall du stöter på problem så är det lättare att lösa nu än när världen redan stängt.
Okej, tack för svaret:)

Zebby

New Member
Årets ledsamaste nyheter

Hej!

Ville bara säga att det känns så otroligt tråkigt att Ni lägger ner värld, efter värld. Nu är v4 och v5 på gång att läggas ner med. Jag och mina vänner som spelat ihop i 3-4 års tid tycker att det här är så trist. Okej att man kan flytta sin t ex v5 avatar till någon annan värld, men många av "mitt gäng" spelar ju alla världar. Jag har kämpat och jobbat med min v5 avatar länge, och nu alltså ska min bästa värld, v5 bort. Räddade min v3 avatar till v1, frågan är vart jag ska nu rädda min v5 gubbe?! Har redan en i varje svensk värld!! Som gammal spelare känns det nästan som läge att lägga av med spelandet helt...:( och :mad:

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Även om jag förstår att det måste kännas tråkigt att gubbar man har jobbat med en längre tid försvinner,
så måste man ju göra något åt att världarna "dör" mer och mer. Många av världarna borde inte ha öppnats
från första början, men gjort är gjort och nu får man försöka ordna det på bästa sätt, och jag kan
inte komma på något bättre sätt än att stänga världar så vi får ett antal som .se faktiskt kan hantera.

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Kan ju börja med att säga att jag har noll möjlighet att påverka nåt sånt, men är ändå nyfiken:
Vad vore en rimlig kompensation?

Känns som en väldigt svår balans för att göra alla nöjda i det läget.

Zebby

New Member
Flytta från V5 till Dakota?

...sitter och funderar var jag ska göra av min v5 gubbe som jag inte vill mista. Kan tänka mig att ta bort min gubbe på Dakota som är nystartad för att ge plats åt min v5 gubbe istället. Går det bra, för jag har gubbar på de andra svenska världarna, och om det inte går bra, måste jag isf sätta mig ner och grunna vilken stackars gubbe jag ska ta livet av, om än mycket mycket ovilligt.

Hallå där ute nån!! Tiden rinner iväg, någon som kan ge mig ett svar om jag kan emigrera V5 gubbe till Dakota?! Hoppas på snabbt svar ;-)

Senast ändrad:

vaajper

Guest
Ponera att man har en gubbe på alla möjliga världar just nu. Alla har precis samma prestationer, saker, level och så vidare. De är helt enkelt identiska så man vill inte ta bort en redan existerande gubbe.

Vad skulle hända med ens gubbar på v4 och v5 då?

Squadron

Member
Kan ju börja med att säga att jag har noll möjlighet att påverka nåt sånt, men är ändå nyfiken:
Vad vore en rimlig kompensation?

Känns som en väldigt svår balans för att göra alla nöjda i det läget.
En kompensation what so ever? UPO? "Vänskapsföremål"? Nuggets? Inte vet jag, vissa har ju trots allt spenderat X antal tusenlappar på något som bara skall tas bort.

KottenT

New Member
Vart förflyttas avataren från v.4 å v.5?

1. Om man inte har någon avatar i någon annan värld?
2. Om man har har en avatar i en eller flera men inte i alla andra världarna?
3. Om man har en avatar i alla de andra världarna?

Helt enkelt, vilken är den ordningen vart avartaren tvångsförflyttas om man själv inte gör något?

Har man kämpat i 4-5 års tid så borde man få veta vilka förutsättningar man har. :p

Steph

Guest
Vi ska se, hoppas att jag får med de flesta frågorna nu.

Om du har en karaktär med samma nick på alla världar så kommer de karaktärer som du har på värld 4 och 5 att stanna där, och eventuellt försvinna efter en tid, när världen stängt kommer du alltså inte ha tillgång till den karaktären.

Har du däremot ingen karaktär på någon annan värld än värld 4 och 5, så kommer en av dem att flyttas till Colorado eftersom det är den första valda världen, och den andra karaktären kommer att flyttas till värld 1. Är det såhär skulle jag starkt rekommendera att du flyttar en karaktär redan nu, så att systemet bara behöver flytta en karaktär automatiskt och du slipper att de hamnar "fel".
Det är alltså redan nu möjligt att flytta din karaktär till en värld som du inte redan har någon karaktär på.
Systemet väljer alltså först Colorado, sedan värld 1. Dakota är inte med på listan dit du kan migrera eller automigreras.

Det bör inte heller vara något problem att automigreras om du är under lvl 40, men jag håller på att dubbelkolla detta för säkerhets skull.

vaajper

Guest
Så om man har en level 120 på alla världar så kommer 2 stycken av dessa tas bort utan någon som helst kompensation? Korrekt?

Lite offtopic, men eftersom ni redan har koll på den här tråden: Vad gör den nya "Tillbaka" knappen? Har testat att trycka på den men inget händer.

DeletedUser2832

Guest
Kommer det att gå att emigrera till värld 2 från värld 4 och 5?
Inte för att jag spelar på någon av dom världarna, men jag har känslan av att det bara är en tidsfråga innan värld 2 också kommer att läggas ner?

calleG

Member
Så om man har en level 120 på alla världar så kommer 2 stycken av dessa tas bort utan någon som helst kompensation? Korrekt?

Lite offtopic, men eftersom ni redan har koll på den här tråden: Vad gör den nya "Tillbaka" knappen? Har testat att trycka på den men inget händer.
Ja så är det...