Diskussion: Stängning av värld 4 och 5

Madame

New Member
Flyttcirkus

Ponera att jag har en karaktär på Colorado, en på v1, en på v4 och en på v5.
Jag skrotar v1-karaktären och flyttar över v4-karaktären till v1.

Vad händer då med v5-karaktären?
Kommer den att flyttas till Colorado och vara dubbelkonto med den karaktär som redan finns där?
Kommer den att flyttas till v1 och vara dubbelkonto med v1-karaktären?
Eller kommer den bara att försvinna när världen stängs (eftersom jag redan har karaktärer på alla världar)?

Bara så det blir rätt ;)

Steph

Guest
Ponera att jag har en karaktär på Colorado, en på v1, en på v4 och en på v5.
Jag skrotar v1-karaktären och flyttar över v4-karaktären till v1.

Vad händer då med v5-karaktären?
Kommer den att flyttas till Colorado och vara dubbelkonto med den karaktär som redan finns där?
Kommer den att flyttas till v1 och vara dubbelkonto med v1-karaktären?
Eller kommer den bara att försvinna när världen stängs (eftersom jag redan har karaktärer på alla världar)?

Bara så det blir rätt ;)
I och med att du redan har en karaktär på Colorado så kommer den inte flyttas dit, den kommer alltså att försvinna med värld 5.
Den flyttar bara över till världar där du inte har en karaktär redan.

Kommer det att gå att emigrera till värld 2 från värld 4 och 5?
Inte för att jag spelar på någon av dom världarna, men jag har känslan av att det bara är en tidsfråga innan värld 2 också kommer att läggas ner?
Om du vill flytta över till värld 2 så måste du skriva in en supportbegäran så får jag göra det nu, systemet kommer att flytta över till värld 1 och Colorado automatiskt, så vill du till värld 2 eller Arizona måste du skriva in en supportbegäran om vart du vill flytta den.

Joe Hill

Member
Hur många fler aktiva spelare är det på Dakota kontra värld 4 och 5?? Aktiva nu alltså, räknar nivå 1-10 knappast som aktiva då väldigt många slutar innan dom nått över det.. När man nått nivå 10 och fortsätter ser jag att man spelar seriöst..

Steph

Guest
Hur många fler aktiva spelare är det på Dakota kontra värld 4 och 5?? Aktiva nu alltså, räknar nivå 1-10 knappast som aktiva då väldigt många slutar innan dom nått över det.. När man nått nivå 10 och fortsätter ser jag att man spelar seriöst..
Eftersom Dakota är så pass ny är det svårt att få en exakt jämförelse, och jag kan tyvärr heller inte ge exakta siffror. Men låt oss säga så här, lägger jag ihop de aktiva spelarna för värld 4 och 5 så kommer vi upp i ungefär en sjättedel så lite aktiva användare som Dakota har.
Och med aktiva i detta fall räknar jag de som loggar in dagligen, det är som sagt var för tidigt för Dakota att räkna på något annat sätt då den inte varit öppen i en månad ens.

Ge det några månader och det blir lättare att jämföra mellan värld 1, Colorado och Dakota, de världar som faktiskt har stabila och aktiva spelare :)

DeletedUser3058

Guest
Läge för kompensation på riktigt?

Ska man verkligen bara acceptera att sakerna man spelat ihop och kanske till och med köpt för sina riktiga pengar bara försvinner i tomma intet?

NU får nog Innogames och The West tänka om lite... Tidigare utlovade kompensationer har varit under all kritik och ett skämt. (Tänker då på julklappar och kompensation för forten iom uppdatering)

Sen att man väljer att stänga världar och flytta karaktärer mitt under öppning av kalendrar och juluppdrag kanske är aningen osmidigt och ogenomtänkt? Hur ska man hinna göra dem?

Tycker alla som spelar borde få möjligheten att skicka över sina föremål och pengar till den/de karaktärer de önskar ha kvar.
Vore inte det en juste julklapp?

Jag har kanske inte har lust att börja spela på v1 som min karaktär från v5 förmodligen hamnar på (om den nu hamnar nånstans alls, verkar ta tid för autoflytten).

Vad jag vill ha sagt är att det kanske är på tiden att göra något så att gamla spelare stannar kvar??
Jag tänker i alla fall inte lägga mer tid på ett spel där man ständigt känner sig lurad och besviken.
Hur svårt kan det vara att ge en rejäl kompensation nån gång?
Skulle det bli dyrt för Innogames att ge bort/flytta lite data till spelarna? (10101011000110) eller kanske är hexadecimalt nu för tiden... ;)

Nä, west verkar ha blivit ett verktyg för att manipulera pengar av folk snarare än ett spel för allmänhetens nöjes skull!

Det var allt för den här eran! Hoppas ni alla får ett fint liv!

Tack och hej!!!

/FS

-------
"Det är helt okej att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga dig att ha rätt"