Diskussion: Vägkarta 2013

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Här finns möjlighet att diskutera vägkartan för 2013, som finns att läsa HÄR.

Vad tycker ni om det som eventuellt komma skall? Något som ser lovande ut?

Jonthe18

Member
Nytt duellsystem ser jag mest fram emot, även om det verkade finnas en hel del bra saker de planerar.

Ickenicke

Guest
Duellsystemet verkar bra.

Jobbsystemet är jag dock lite tveksam till. Fast man brukar ju vänja sig.

Squadron

Member
Nytt duellsystem låter intressant.

Arbetssystemet ser jag som bra, det innebär att många av "slashasarna" försvinner, man kan speca duell och fortstrid och ändå klara uppdragen. Detta borde innebära att vid 120 kan man göra alla jobb?

Bättre balansering vid fortstrider. Är väl också positivt :)

dometik

Member
Man dreglar ju lite över nytt duellsystem sen om det blir bra återstår att se,om det nu kommer.

arbetssystemet är jag väldigt tveksam till,tycker jobb ska kunna fixas med specc&inte lvl.

Dom nya topplistorna gillas,däremot skulle jag vilja ha bort allt som har med duellfärdigheter att göra,duellerna skulle bli mer intressanta om man inte kunde specca efter topplistorna.

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Har en känsla av att det kommer bli en del sura miner framförallt över arbetssystemet eftersom många skyr
det där med förändring... Men jag tror faktiskt att just den grejen kan bli riktigt bra om man ger det en chans.
Känns gött som tusan att de ägnar lite tid åt att utveckla själva spelet och inte bara till utseende och dylikt.

Verkar vara mkt bra, även ifall det är lite svårt att säga såhär tidigt. Finns det någon tanke på när detta kommer. Förstår att ni inte kan säga exakt men ungefär? :)

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Flera av sakerna är ju planerade till 2.04 så de bör inte vara allt för långt borta.
Tror dock att vi får räkna med lite väntan eftersom 2.03 släpptes för inte så länge sen
och det brukar gå en månad eller två mellan uppdateringarna. Något exakt datum har vi inte.

Ickenicke

Guest
Har en känsla av att det kommer bli en del sura miner framförallt över arbetssystemet eftersom många skyr
det där med förändring... Men jag tror faktiskt att just den grejen kan bli riktigt bra om man ger det en chans.
Känns gött som tusan att de ägnar lite tid åt att utveckla själva spelet och inte bara till utseende och dylikt.

Visserligen så tycker jag att det nye arbetssystemet verkar göra hela uppdragsbiten en hel del lättare, vilket skulle vara tråkigt då man inte behöver specca något speciellt för det. Men ska jag hitta något positivt i det så är det väl att nu kan alla arbetare/äventyrare specca duell och jobba ändå. Då kanske man kan få ett slut på detta eviga gnällande.

Sigge Gardemeister

Guest
Inget av det nya lär öka min aktivitet nämnvärt, nej kommer nog aldrig bli nå ökad aktivitet.

Nej vill fortfarande ha en butik i forten så att den biten lever upp då lär fler vets börja gilla detta spel igen, arbetssystemet verkar väl annars vara en bra bit för nybörjare att gilla spelet och bli kvar en längre tid.