Födelsedag 2018

voxscientia

Member

Det bästa med The West Sverige är själva communityt. Spelarna på SE är väldigt engagerade i The Wests utveckling, kommer ofta med fantastisk feedback, och tacklar de svårigheter som uppstår när ett spel har en mindre spelarbas med gott mod. Vårt community är väldigt välkomnande och dedikerat - vilket märks på den vänskapliga tonen (oftast i alla fall) i chatten. Många spelare har varit med oss i flera år, och känner varandra väl. Det är detta vi vill fira i vår 10-års-tävling här på The West Sverige: det svenska The West-communityt! Läs mer om hur du kan delta i tävlingstråden. Alla deltagare får ett Amerikanskt set.

Du deltar genom att dela med dig av ditt bästa The West-minne nedan. Om du nämner/taggar en annan TW spelare har du även chansen att vinna 100 klimpar (5 vinnare denna tävling). Tävlingen avslutas den 5:e juni 23:59.

/Ert hängivna The West-team

Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser4208

Guest
Mit bedste The West minde... den er svær, for der er mange herlige øjeblikke i de 10 år jeg har været med spillet.
Det var stort og mindeværdigt da eventyrerne ramte beta. Første duel hvor man vandt i første runde for ikke så længe siden her på SE var også ganske mindeværdigt. Har også deltaget i rigtigt mange herlige fortkampe gennemtiden. Og et enkelt event har jeg da også vundet, hvor jeg fik mig en Katana m.m. på DK. De mange herlige mennesker man har talt med gennem årene både om ting i spillet og uden for spillet.

Men det største var helt klart da de danske spillere for nogle år siden stod sammen og samlede ind til en spiller bosat i Thailand, hvis hus lige var brændt ned og han havde nærmest ingenting tilbage. Vi fik samlet så meget ind at han kunne komme hjem til Danmark igen, hvor en spiller som havde et ekstra værelse gav ham et sted at bo indtil han kom på benene igen. Det viser hvor stort sammenholdet kan være blandt spillere, selv om de dagligt render rundt og kæmper mod hinanden, både dueller og fortkampe, og nogle endda skændes højlydt i saloonen om priserne på markedet er rimelige eller ej. Vi stod sammen da det var nødvendigt.

DeletedUser4268

Guest
Mitt bästa the westminne som förhållandevis ny spelare med ca 3 år i bagaget är all härlig hjälp man fått av de som varit med längre!

Ett minne som sticker ut lite extra var när jag som alldeles ny fick stekpannor och en massa fina tips av Bill Clinton

zombo84

Guest
Lite för mycket minnen eftersom man kom med i det här spelet ungefär en månad efter att det startades på .se.
Allt ifrån min egna lilla "bebis" i skapandet och uträknandet av fortstridstävling under Four Winds-perioden till dom löjligt strikta duellräderna jag hade på den tiden (min bortförklaring är att jag visste inte bättre utan trodde att det var såhär man anordnade en duellräd) där alla delades in i grupper och fick sina mål som skulle sänkas, vem som skulle duelleras vid vilket klockslag och sedan skicka rapporten tillsammans med sikte- + duckinställningar i pm till nästa person i deras grupp osv.
Spänningen varje gång en byggnad i staden når en viss nivå för att se tex om man fick det där förbaskade blåa eller gröna indianhalsbandet mm och irritationen när man inte fick det.
När man kunde få kistor ifrån fortstriderna och Roggert (vill minnas att det var han iaf) får ett par gråa slitna skor ur sin järnskodda kista.
När Nelkstar ska utvecklas till en fortstridsledare och vi sitter efter varje fortstrid när allt lagt sig och går igenom allting som var dåligt med orderna i fortstriden, vad som var otydligt osv....tough love kort och gott....och lite triss-känslan "plötsligt händer det" när första fortstriden sker som jag inte har nånting alls att klaga på efter.
Att bete sig som ett totalt praktarsel och säkert kicka 10-15personer ur en stad för att dom inte gör som jag tycker att dom bör under fortstrider och sen får Nelkstar skulden för mitt beteende......hela den där grejen att säkert under 2-3års tid kunna göra lite vad som helst som en svarthatt i städer på olika världar och var det något dåligt för världen eller nån spelare så var det Nelkan som fick skulden för det är en väldigt komisk period hur folk alltid kunde få för sig saker eller förvränga saker och ting.
När FSS gör sin klassiska att somna på tangentbordet under nätterna och komma med sina väldigt insiktsfulla inslag under olika samtal ala "askdfjdljlfadkfölsögsdm" och liknande.
Allting rörande Rivfort i v3.
På tiden när fortstriderna fanns i the-west men inte chatten, så man fick masspma alla som var med i fortstriden och skicka länk till en annan chatt dit dom fick gå för att kunna läsa orders under fortstriderna och sen fick man sitta där och hoppa emellan flikarna.....in på chatten för att läsa ordern, in på the-west för att räkna 11steg till vänster och sätt pilen och sen tillbaka till fortstridsorderchatten......man hade aldrig nån större koll på vad som faktiskt hände under själva fortstriden med allt hoppande emellan flikarna.

Men allt hamnar ändå i skymundan emot något som egentligen säkert inte är speciellt stort, men första gången där i v1 när man kunde göra silverbrytning. Att på dom där 5x2timmar kunna få ihop över $1000 så det kändes som man kommer aldrig behöva pengar igen. Att under 20-25nivåer sikta emot nånting och sen äntligen nå dit och det var mer fantastiskt än vad man kunnat drömma om......en skitsumma idag men på den tiden var det gigantiska pengar.
Den känslan är nog ändå mitt bästa minne med the-west ändå.

/ Zombolina

Höken

Administratör
Forumpersonal
The West SE-teamet
Deltar förstås inte i tävlingen, men minns att jag först började spela aktivt på värld 3. Har förträngt vad staden hette, men minns hänget på IRC, räkmackas ledning i fortslagen (inte minst på v2 med FK och FSA -- aldrig har fortslag varit en så stor sport som då!) och utmaningen att som ny nå nivå 10 och få välja karaktärsklass (nåja, svårare utmaningar finns och fanns onekligen, men tog åtminstone betydligt längre tid än nu).

Minns också värld 4, när jag fick vara med från början på världen och spela i Zapatistas och Snapphanarna under William F. Codys ledning. Att bygga städer var en sport -- och mer betydligt mer "gambling" med utfallet i butikerna än den kortlivade pokern -- med poängkalkylatorer, bön-teorier och dedikerade "nivåavslutare". Otur i lotteriet? Tur att man kan grunda ett par tre handelsstäder och upprätta intrikata handelsöverenskommelser med andra städer. Kläder och vapen var tillräckligt få för att man skulle kunna hålla dem alla i huvudet, och ville man ha tag på dem var det butikerna i staden som gällde.

Hamnade på kommande världar i städer ledda av såväl Sigge Gardemeister, Nelkstar, Dr x som Umrid -- och en hel drös andra som jag inte kommer på i stunden... Men många är minnena av planerade stadskonstruktioner, överläggningar om optimala fortstridstider, tider för duellräder, villkor för alliansupprättande, bidragskrav till fortkonstruktion och bara behagligt tjafs bland vänner en fredagskväll.

Det har varit trevliga år -- förhoppningsvis får vi ihop några till!

sulis

Member
mitt bästa minne är när jag som nybörjare 2011 klarade mitt första uppdrag utan hjälp av andra då var man stolt sedan när
jag och geronimo59 hjälpte varandra till att få olika samlingar kompletta genom byten / lån

geronimo59

New Member
mitt bästa minne är när jag äntligen fick tag i 3dje nyckeln, efter mycket möda o besvär. måste nog välja Frode11 för sitt engagemang o hjälp man fått av honom :)

Senast ändrad:

SergioL

Member
Mitt bästa minne var när jag hade kört fast och behövde ett antal äventyr för att komma vidare och inga fanns tillgängliga. Behövs fortfarande iof. Hittade Prestationer och upptäckte att det vara en hel del uppdrag som jag bara hade påbörjat med inte gått vidare med. Hade tidigare trott att Färdiga uppdrag vara de som var helt avklarade.

Fanns över 20 uppdragsserier som jag bara hade börjat på. Är nere i 18 nu så en del kvar. Inte blir det lättare att hinna med dem när det kommer nya då och då som är skall göras inom ett visst antal dagar.

DeletedUser3179

Guest
Mina bästa minnen är dusterna mellan Nelks och Sigge i både fortsstrider och i Saloonen :)

DeletedUser1760

Guest
Mitt bästa minne är när jag kom tillbaka till spelet efter massor av års frånvaro. Kände ingen, men fick snabbt hjälp och erbjudande om att gå med i både en och två allianser. Hamnade i en större stad med roligt folk, och fick tillbaka all lust att spela som tidigare varit som bortblåst.

DeletedUser3246

Guest
Mina bästa minnen är först och främst från tiden i v.2 där jag började att spela. Jag gick med i staden Cold Mountain som grundades av Ganior, Sorbit och DeSelle, som jag tror var bröder. De, och några fler från staden, t.ex. Druzzil, älgdräparn och AnteJ, kom alla från Östersund om jag minns rätt. Jag tror jag kom in ganska precis innan eller efter att fort och fortstrider introducerats till spelet, och det blev ganska snabbt min favoritdel i spelet. Vi var med i en allians som hette FSA som bestod av många städer, t.ex. Independent, Carnalityville, New Sweden - städer, Eternal Hope (EH)-städerna, m.m. Vi krigade mot den andra stora alliansen där, FK, ledd av Mr Macahan framförallt.

Det blev väldigt mycket multianfall och s.k. motanfall på den tiden, och i början tyckte jag det var rätt kul att få dela upp alliansens olika spelare till olika fort; en eller flera städer per fort, offline till ett fort och onliners till annan, etc. Men efter ett tag blev det lite väl mycket, särskilt när allt fler spelare slutade. Så då blev det mycket prat här i forumet på den världen, så hade några personliga dispyter där till slut också, bl.a. mot Hjälten men det är typ glömt nu iaf. :p ;)

Det var framförallt Ganior och tre andra gamla the-west-rävar; Räkmacka, Sigge Gardemeister och Jola998 som lärde mig det mesta om fortstrider och som inspirerade mig själv att börja leda strider. Tyvärr är det ingen av dessa som jag vet som spelar på .se iaf. De spelare som spelar än och som var med i Cold Mountain då är Jossan1, Handysandy, Höken och Kapten023. Annars de som är kvar från FSA-tiden är globalintress, mckeag, cybben, mjölner, Jack Doe, joesakic, m.m.

Minns även väldigt väl tiden i BiA på Arizona med bl.a. Trader och VickyE, samt även Jola och Sigge Gardemeister. Blev många roliga fortstrider där också, precis som i norska Arizona där vi i staden Fort Club blev väldigt stora och tog fort och duellerade mot bl.a. ryssar, slovaker och polska städer.

Några fler spelare som jag gärna vill lyfta fram som betytt mycket under min tid här är Frode11, umrid, Wreslemaniac, ej93, Mr Wolverine, extremee, Madame, Melkor, Caztor, Hellacapper, m.fl.

voxscientia

Member
Nu är tävlingen avslutad! Tack till alla som deltog och delade med sig av sina minnen. Det är kul att se att många av er har varit med länge.

Som tack för att ni deltog har ni alla fått varsitt Amerikanskt set. Ni hittar den Amerikanska kistan i er packning. Vi har dessutom slumpat fram 5 vinnare som fått 100 klimpar var: belltoller, sulis, geronimo59, DeeSlider och Dr X. Ett extra grattis till er!

/Ert hängivna team