Förloppsindikator

Vilken förloppsindikator passar bäst in?

• Förslag 1

Röster: 9 21,4%
  • Förslag 2

Röster: 2 4,8%
  • Förslag 3 - Ingen mätare över huvud taget

Röster: 31 73,8%

• Totalt antal röstare
    42

Steph

Guest
Vi har bestämt att till nästa uppdatering så kommer en förloppsindikator att finnas på kartan för att visa hur mycket kvar du har av arbetet.

Här har ni de två förslagen vi har för tillfället:

Förslag 1:

Förslag 2:

Välj en av alternativen ovan i omröstningen.

Tack på förhand!

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Ser icke poängen med denna pryl. Bara nåt som kommer sega ner allting ytterligare till ingen nytta.
Tack gode att det fanns ett alternativ 3 :D

tomcat13

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
hmm.. som nelkie säger.. men skulle det ändå finnas något sånt.. alternativ 1 till arbete och alternativ 2 till dueller. jag röstar på tredje part.;)

tomcat13

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
lägg pengar och energi på annat.. Som att förbättra fortstriderna tillexempel.. eller dra in mer spelare.

SB40plus

Guest
Suck... Resultatet är tydligt. Jag antar att det blir revolvertrumman då...

Sigge Gardemeister

Guest
Håller med övriga, helt bortkastad, ser ingen mening i det hela.

Morgul

Guest
Även jag tycker att en förloppsindikator är onödig, men om jag ska välja en, så föredrar jag den som ser ut som en revolvertrumma. Staplar - och även cirklar som fylls à la tårtdiagram - finns det över allt, men den här varianten av det senare passar väl in i spelets tema. :)

calleG

Member
Även jag tycker att en förloppsindikator är onödig, men om jag ska välja en, så föredrar jag den som ser ut som en revolvertrumma. Staplar - och även cirklar som fylls à la tårtdiagram - finns det över allt, men den här varianten av det senare passar väl in i spelets tema. :)
"Revolvertrumman" är efterbliven av flera anledningar. Det vanligaste på westerntiden var 5 skott i trumman, men även 6 som är det vanligaste historiskt sett. 8 skott är relativt ovanligt.

Dessutom så följer inte procenten något mönster, utan hoppas mellan 10-15 % per steg vilket ser helt idiotiskt ut.

SB40plus

Guest
Varför har vi en omröstning om den där indikatorn när ni skiter i vad vi tycker? Resultatet var ganska entydigt NEJ - så nu har vi den. Go figure...

Varför har vi en omröstning om den där indikatorn när ni skiter i vad vi tycker? Resultatet var ganska entydigt NEJ - så nu har vi den. Go figure...
Även om jag röstade ja till detta så håller jag med. Om man ska göra en röstning på nåt så kan det ju vara bra att faktiskt göra det som det röstades mest på.

Steph

Guest
Nu får du tänka på att det inte bara var vi som röstade, utan att alla versioner hade sin åsikt.
Det var förvånansvärt många som faktiskt tyckte det var en bra grej, och jag vet inte om jag nämnde det, men just den här indikatorn gör inga större skillnad på prestandan och som ni ser så är den väldigt basic. Så den har inte tagit så mycket tid för utvecklarna att göra.

SB40plus

Guest
Jag kan notera att .net hade samma resultat som .se. Dvs över 70% som inte ville ha den.
*edit* Det har dessutom framkommit att den var spikad i sista uppdateringen redan innan man röstade om den. Så röstningen var kanske bara till för att göra spelarna ännu mer irriterade?
*edit2* Tittade igenom forumet på .de oxo. De har inte röstat alls såvitt jag kunde se. Däremot var stämningen inte alls lika bra som här, och anledningen var att Inno konstant kör över spelarna och ger fan i att besvara frågor och liknande. Jag trodde faktiskt att det var mest världarna utanför Tyskland som drabbades av detta.

Så nu undrar jag vilka som faktiskt velat ha förloppsindikatorn? De största servrarna har antingen inte blivit tillfrågade eller röstat nej.

Senast redigerad av en moderator:

SB40plus

Guest
Steph, jag med andra här förstår att det inte är ditt fel förstås, och ingen annan admin heller. Jag tror att ni blir matade med samma smörja som vi.

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Här har du omröstningen på .de.

Gjorde liksom du en koll på diverse andra forum och där är det ungefär samma resultat som här,
så jag har en känsla av att Inno har använt sig av sin rätt att som spelskapare lägga till saker emot
communityns vilja. Det är ju både trist och gör omröstningen relativt menlös, men samtidigt känns
inte indikatorn som en så väldigt stor grej som vissa vill få det att verka.

Omröstningarnas resultat är ju inget som är skrivet i sten utan jag tror mer att det handlar om att få lite feedback,
även om man kanske inte alltid väljer att gå på det vinnande alternativet.

calleG

Member
Vad jag kan se så har inte heller spanien röstat... Vad fan är detta? Och alternativet inte alls finns inte på tyska omröstningen. haha

Senast ändrad: