FAQ: Kates bröllopsring (samlingstråd)

Sheriff

Guest
Eftersom detta uppdrag är det som överlägset flest frågor handlar om just nu har jag valt att göra en "sticky" med beskrivningen av hur man löser uppdraget. Nya trådar om detta ämne kommer att låsas med hänvisning till denna tråd.

Uppdrag 1: Den okände tjuven

Detta är det första uppdraget du får i serien. Du kan acceptera det från Sheriffen när du har uppnått nivå 46 i spelet. Efter att ha accepterat uppdraget måste du spara ihop till $300 och vänta till dess att klockan är mellan 19.00 och 23.50 för att nästa uppdrag i serien skall dyka upp.

Uppdrag 2: Besegra tjuven

Det här uppdraget dyker endast upp om du uppfyller nedanstående krav:

• Du måste vara obeväpnad. Det gör ingenting om du har vapnet i packningen.
  • Du måste ha minst $300. Det gör ingenting om du har pengarna på banken.
  • Tiden måste vara mellan 19.00-23.50

Om alla krav uppfylls kommer Sheriffen ge dig ett nytt uppdrag i saloonen. Acceptera detta uppdrag och se sedan till att besegra tjuven.

Uppdrag 3: Silverbrytning

För att detta uppdrag skall dyka upp måste du först ha klarat av uppdrag 2. Uppdraget är simpelt; det enda du behöver göra är att arbeta med silverbrytning till dess att du har hittat 5 silvertackor.

Uppdrag 4: Besegra hälaren

För att detta uppdrag skall dyka upp måste du först ha klarat av uppdrag 3. Dessutom måste du uppfylla följande krav:

• Du måste vara obeväpnad. Det gör ingenting om du har vapnet i packningen.
  • Du måste ha minst 5 st silvertackor.
  • Det måste vara onsdag

När du uppfyller alla ovanstående krav kommer Sheriffen ge dig i uppdrag att besegra Hälaren i en duell. Vinner du duellen får du bröllopsringen, och därefter kan du avsluta den första uppdraget i serien (förutsatt att du har gjort ditt val mellan +2 Karisma och +2 Styrka)

Senast redigerad av en moderator:

omegan

Guest
Den okända tjuven

Jag är level 54 har 1000 dollar på fickan och inget vapen.Har varit inne och fått uppdraget av sheriffen och accepterat det. Stänger saloonrutan och väntar men inget händer. Går in och klickar på sheriffen men det enda som finns där är uppdraget som jag accepterade innan. Har gjort detta 1000 gånger nu mellan 19.00-23.50. Har bara detta och jaga grizzly som jag accepterat.
Antingen e jag dum i huvudet som inte begriper vad jag läser eller e där någon sorts bugg. Andra i min stad har gjort detta utan att få problem.

//Omegan
Ps Kan du inte gå in på mitt konto och kolla hur det ser ut?

swedenholdem

Guest
men det är ju i salons rutan du får det, du klickr på sheriffen mellan 19 och vad det nu var och väljer utmana tjuv elle vad han nu heter

omegan

Guest
Jag har klickat ihjäl sheriffen vid det här laget. Det enda valet jag kan göra e att slutföra första uppdraget(hitta Kates ring) och det kan jag ju inte slutföra förrän jag har fått fatt i ringen.

Bo Beck

Guest
Är du säker på att du inte jobbade eller sov eller någonting klockan 19:00... Du måste vara helt inaktiv 19:00 för att sedan gå in på sheriffen.

omegan

Guest
Tack för hjälpen

Tack för snabb hjälp från supporten. Uppdraget kom direkt

//Omegan

SB40plus

Guest
Ok, vad var det för fel du gjorde?
Eftersom många har problem med detta kan det vara en fin gest att berätta...

Below me

Guest
Här hittade jag en gammal beskrivning när jag var förvirrad av samma sak för länge sen.

Jag gorde exakt som det stod och det fungerade utmärkt. :)

Första delen av uppdraget !

Du ska göra ingenting kl 19.00 server tid och ha exakt 200 $ på fickan och inget vapen.

Efter kl 19.00 klicka på salonen och du får ett uppdrag av sheriffen.

Du har nu 20 minuter på dig att besegra tjuven i en duell utan vapen.
Han är mycket lätt och orsakar nästan ingen skada.

Så du kan försöka om och om igen om du behöver.
Av detta uppdrag så får du 1200 $ och 600 XP.

Sen behöver du 5 silver .
När du har 5 silver så måste du vänta till onsdag och då ta bort ditt vapen och kolla salonen efter ett nytt uppdrag.

Då ska du duellera ytterligare en gång utan vapen även han är mycket lätt.

Notera att du måste behålla dina 5 silver tackor tills du besegrat dealern.

När du besegrat honom så får du ringen som krävs för att avsluta det första uppdraget.

Då kan du välja din belöning + 2 styrka eller + 2 karisma

EllieHell

Guest
Är du säker på att du inte jobbade eller sov eller någonting klockan 19:00... Du måste vara helt inaktiv 19:00 för att sedan gå in på sheriffen.
det där stämmer inte... jag jobbar just nu på Stadshuset och fick ändå uppdraget från Sheriffen att besegra tjuven och jag klarade av tjuven på första försöket fast jag jobbade fortfarande på Stadshuset...

Moron

Guest
Jag har försökt i säkert 1 månad på alla vis ni skriver men jag får inte fram uppdraget då jag ska duelera honom så jag får kates ring.

Jag är i staden innan 19:00 utan vapen jag sover inte jag bara står i staden, men tjuven kommer inte fram.

Någon som kan komma på vad jag gör fel??

Ghostdog

Guest
varför kan ja inte besegra tjuven? när en kompis till mig, som både har mindre i skytte utseende o undvika klarar hon men inte ja, de Fattar inte ja!

Bo Beck

Guest
varför kan ja inte besegra tjuven? när en kompis till mig, som både har mindre i skytte utseende o undvika klarar hon men inte ja, de Fattar inte ja!
Eftersom du är obeväpnad i denna fighten så har du ingen nytta av skytte i denna duell.

BounyHounte

Guest
När jag skulle göra det sista uppdraget, alltså besegra Hälaren och sen få ringen + $1500 så
står det att jag inte uppfyller kraven.
Jag fattar inte varför, jag har inget vapen , jag har ungefär $3000 på mig och det är onsdag.
Det stod att jag var tvungen att välja belöning och det har jag gjort så det är inte det.

Uppskattar snabbt svar eftersom det är onsdag idag.