FAQ: Kates bröllopsring (samlingstråd)

Tacos

Guest
Jag har säkert missuppfattat det här men behöver man 5+5 dvs 10 silvertackor?

umrid

Guest
När jag skulle göra det sista uppdraget, alltså besegra Hälaren och sen få ringen + $1500 så
står det att jag inte uppfyller kraven.
Jag fattar inte varför, jag har inget vapen , jag har ungefär $3000 på mig och det är onsdag.
Det stod att jag var tvungen att välja belöning och det har jag gjort så det är inte det.

Uppskattar snabbt svar eftersom det är onsdag idag.

Har du 5 silver tackor?

Det måste man ha och inga vapen på sig mm

Dson

Guest
Har också problem med den okände tjuven, Hur skall man gå till väga? Är det en bugg eller varför har så många problem med detta?

Ganior

Guest
Problemet är att uppdraget med silvret är lite dumt gjort. Det går att göra efter man besegrat hälaren och bör göras efteråt eftersom om man endast har 5 så går det inte göra duellen efteråt då man just har gett bort sitt silver. Det här är ordningen jag rekommenderar för en buggfri dag:

1. Vänta med alla uppdrag till onsdag, sätt en timer på 19.00. Kan göra tjuven innan men folk förvirras av tjuv/hälare och silvertackor. Samla silver under tiden, ha 5 silver på dig redan innan du kommer till uppdraget om du har möjlighet.

2. Ha lite pengar på banken, på sig spelar ingen roll. 200 räcker väl, har aldrig haft mellan 200 och 300 utan oftast bra mycket mer. Ta av ditt vapen nu när klockan är 19.00. Acceptera uppdrag 1 om att kate ger en belöning för ringen.

3. Acceptera och besegra tjuv.

4. Acceptera och besegra hälare.

5. Acceptera och ge in 5 silvertackor.

6. Slutför uppdraget och välj din belöning, ta-da!

Problemet ligger alltså i att uppdraget med silvertackorna går före båda före och efter du besegrar hälaren. Ger du in ditt silver först men inte har minst 10 på dig kommer du inte att ha nog med silver för att få duellera hälaren (eller ens få fram honom om du inte hade accepterat det än).

pontus4

Guest
jag kan oxå göra jobb samtidigt som jag gör uppdragen,och det är inga problem för mig.

NuTsO

Guest
...

Jag håller på att samla silver men jag undrar försvinner silvret när man gjort klart uppdraget som handlar om att bara fixa silver?

Ganior

Guest
Ja det försvinner, så om du inte samlar på dig 10 besegra hälaren innan du ger bort ditt silver.

Losern96

Guest
Gjorde uppdraget nyss och vad jag kommer ihåg så försvann det inte.

Ganior

Guest
Mål: Skaffa 5 silver
Kräver:Belöning:
Silver 5/5 (Färdigt)
+ 300 Erfarenhetspoäng

----

Mål: Få tag på tre majskolvar.
Kräver:Belöning:
Majs 3/3 (Färdigt)
+ 20 Erfarenhetspoäng

----

Silverbrytningen här jämfört med ett annat helt random uppdrag. Varför skulle silvret inte gå åt? Man förlorar inte fem tackor för att duellera hälaren, men gör det i detta skede. Ändrar mig inte på denna punkt om ingen videofilmar hela sekvensen och visar att det inte försvinner.

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Gjorde uppdraget för ungefär en halvtimma sen, hade 10 silver när jag började - har 5 nu.

NuTsO

Guest
...

Men jag undrar vem som tar pengarna den första eller den andra gången jag behöver 5 silver

Ganior

Guest
Man förlorar inga pengar, man ska bara ha pengar. Men eftersom de lika gärna kan vara på banken så ska det inte vara några problem. Mer än 200 (eller 300?) har man väl ändå. Det ska dock vara den första.

Som jag sagt längre upp också, när du har dina 5 första silver, ge inte in dem innan du besegrar gubbe nr 2, hälaren. Gör du det dyker han aldrig upp. Ge bara in silver om du väntar på rätt dag och har 10 eller fler. Man förlorar inga silver från mötet med hälaren, men är ett krav att man har dem på sig.

Tycker det är en miss i uppdragsserien att det är på det viset, att uppdraget som dyker upp före oftast om man inte råkar göra det på exakt rätt tid, tar bort din möjlighet att möta hälaren när man har lite silver.

NuTsO

Guest
...

Jag har slagit tjuv sen står det att jag ska fixa 5 silver men när jag har 5 silver ska jag ge dom kommer dom försvinna eller inte för jag behöver 5 silver till för att duellera hälaren?

Ganior

Guest
Du kommer förlora dom 5 silvertackorna, så vänta därför med att ge in dom. Gör klart det uppdraget efter du duellerar hälaren för han kommer att dyka upp även om man inte gjort klart det där uppdraget. Dumt men sant. Kopierar en del av vad jag skrev högre upp:

3. Acceptera och besegra tjuv.

4. Acceptera och besegra hälare.

5. Acceptera och ge in 5 silvertackor.

6. Slutför uppdraget och välj din belöning, ta-da!

Andreas

New Member
Jag har provat göra som det står alla dagar i veckan men inte f-n dyker någon upp å det är det första uppdraget i serien. Är fast där, kommer inte vidare i den serien

Andreas

New Member
Alltså jag är på nivå 70 å jag har fortfarande inte fått tillgång till uppdraget, jag gör som det står att man ska göra