FAQ: Plundringståget (lvl 67 uppdrag)

Sheriff

Guest
Hur du får uppdraget

Sheriff
Den första delen av uppdraget, "Begrava", delas ut av sheriffen. Det dyker endast upp på fredagar, servertid. Belöningen från detta uppdrag (brevet, inte de 300 erfarenhetspoängen) kommer att ge dig ledtrådar om hur du får nästa deluppdrag.

Coyoteöknen i Capura
Precis som det står i brevet kommer du finna uppdragsgivaren för nästa deluppdrag, "Lyssnande", i den sydöstra delen av kartan. Närmare bestämt i den nedersta högra rutan, fast i den övre vänstra delen av denna kartruta - alltså inte på samma ställe som Mugridge (i äventyrarnas karaktärsuppdrag).

Uppdraget kan endast accepteras på tisdagar och du måste bära en grön sjal om halsen. Dessutom måste du även ha 60 poäng i färdigheten "Gömma sig" - bonus från utrustning räknas också, men du kan alltså inte bära t.ex. en Brun sjal, eftersom den gröna är ett krav.

Efter detta andra deluppdraget är det dags att välja väg; antingen berättar du för sheriffen vad du har hört (" Beslut 2: Underrätta", med sheriffen som uppdragsgivare) eller så slår du dig samman med banditerna ("Beslut 1: Uppdykande", med Coyoteöknen som fortsatt uppdragsgivare)

Vilken väg skall man välja?

Först och främst handlar det om vilka färdigheter du har, samt vilken belöning du helst vill få. När det gäller färdigheterna kan man säga att Beslut 1 är mestadels skyttebaserat, med jobb som Prisjägare, Anfall dilligensen, Skydda dilligensen, Råna nybyggare, Råna tåg och Fängelsevakt. Den andra vägen - Beslut 2 - domineras av jobb som kräver Gömma sig och Ledarskap (Inbrott, Skydda dilligensen, Jaga banditer, Transportera fångar).

Nästa stora skillnad är som sagt belöningarna: käppen som ingår i adelsmannasettet eller det mystiska frågetecknet från Beslut 1, eller ingenting som är värt att nämnas från Beslut 2, bortsett från pengar, XP och samma antal Attributspoäng och Färdighetspoäng som för Beslut 1.

Vissa spelar väljer Beslut 2 baserat på att det är det "moraliskt rätta alternativet", eftersom det var avgörande i uppdraget om Hernandos svärd (där man skulle välja den "sämre" vägen för att kunna få svärdet). Du får dock frågetecknet i Beslut 1, vilket går stick i stäv med den teorin.

Efter att du har valt väg fortsätter Beslut 1 med ytterligare tre uppdrag vid Coyoteöknen, medan Beslut 2 fortsätter via sheriffen, bortsett från ett deluppdrag som du får från Waupee. Därefter är det dags för Dicksonskogen - oavsett vilken väg du valt.

Dicksonskogen
Du kommer hit något tidigare om du väljer Beslut 2, men Beslut 1 spenderar mer tid på den här platsen. Dicksonskogen befinner sig på den tredje raden, i den femte kolumnen av världskartan. Om du har valt Beslut 1 kommer du efter att ha duellerat Bedragaren behöva gå hit på en onsdag, för att fortsätta med uppdraget "Bakhållet", som kräver att du skall arbeta med Anfall dilligensen i 8 timmar. Därefter kommer du att få resterande deluppdrag i den första uppdragsserien från denna plats.

Om du valde Beslut 2 kommer du att få ett par uppdrag vid Dicksonskogen, men de flesta får du i saloonen från sheriffen. Det börjar med att du får deluppdraget "Söker", där du skall arbeta med Utforskning i 9 timmar. Senare i uppdragsserien kommer du att få ett uppdrag där du skall arbeta med Skydda dilligensen, vilket även det utspelar sig på en onsdag. Detta beror på att du skall skydda samma dilligensen som du annars hade anfallit, om du hade valt första vägen. Det sista uppdraget, oavsett vilken väg du har valt, får du vid Dicksonskogen och i båda fallen går det ut på samma sak: du skall besegra Scott - som allmänt anses vara den bästa NPC:n i hela spelet.

Planera i förväg - Beslut 1
Föremål du behöver:
  • Grön sjal
  • Schofield (skjutvapen, den "vanliga" versione, alltså inte rostig eller precision)

Arbetsföremål/produkter:
  • 1 Rulle med koppartråd
  • 5 Dynamitgubbar
  • 10 Patroner
  • 4 Fickur

Arbeten du skall kunna utföra: (bortsett från det som krävs för att få produkterna)
  • Plundra lik
  • Prisjägare
  • Anfall dilligensen
  • Råna tåg
  • Fängelsevakt (inte Transportera fångar, som det står på Weststats!)

Planera i förväg - Beslut 1
Föremål du behöver:
  • Grön sjal

Arbetsföremål/produkter:
  • 1 Posthorn
  • 3 Fotbojor
  • 3 Handfängslen
  • 1 Kokkärl
  • 1 Prärievargstand
  • 3 Elixir
  • 3 Bär
  • 3 Apelsiner
  • 3 Tomater
  • Tequila

[OBS: whiskey, som står med på Weststats, är inte längre något krav]

Arbeten du skall kunna utföra: (bortsett från det som krävs för att få produkterna)
  • Plundra lik
  • Utforska
  • Skydda dilligensen
  • Inbrott
  • Jaga banditer
  • Transportera fångar

Buffaloboll

Guest
Plundringståget (Sök)

Har utforskat i betydligt fler timmar än 9 och på en massa olika dagar, men jag kan ändå inte sluföra det uppdraget, är det något mer man ska göra/ha på sig?

Ganior

Guest
Utifall att du har valt väg 1 så kan jag säga att uppdraget om att utforska syns ändå men går inte slutföra. Tror inte jag kunde acceptera heller men är kvar i dicksonskogen hela kedjan ut.

Ganior

Guest
Att du kommer att se uppdraget i skogen även när det är dags att duellera scott som sista uppdrag. Har du valt väg 1 så kör på med nästa steg (anfall diligensen bör det vara) och bry dig inte om att det ser ut som om du borde kunna göra det uppdraget.

Kan du inte utforska fast du valt väg 2 har du problem.

rödlök

Guest
Denna fråga är kanske lite smått efterbliven, men vilken väg ska jag välja för att få nyckel #2? :confused:

Om jag fattat det rätt är det beslut 1. Stämmer det och ska jag sedan välja det mystiska frågetecknet för att få nyckeln?

DeletedUser693

Guest
rödlök, yes det är det, och jag satt flera timmar nån kväll och planerade riktigt noga hur jag skulle specca osv, men så bara av farten råkade jag välja väg 2 :/ Så jag letar fortfarande efter mina 3 handbojor.... riktigt jobbit.

rödlök

Guest
rödlök, yes det är det, och jag satt flera timmar nån kväll och planerade riktigt noga hur jag skulle specca osv, men så bara av farten råkade jag välja väg 2 :/ Så jag letar fortfarande efter mina 3 handbojor.... riktigt jobbit.
Vad synd, då kan du inte få den nyckeln och därmed inte det gyllene geväret :(
Har hört att nyckel 1 och 2 inte går att köpa på marknaden heller, så jag måste vara riktigt noga så jag verkligen får de nycklarna.

DeletedUser1355

Guest
Nån som vet om man kan hitta nyckel 2 genom att loota det på nåt jobb? o_O

DeletedUser693

Guest
Det är antagligen en viss dag du måste slutföra det, dock vet jag inte vilken.

Gibbonz

Guest
Ja, Plundringståget (skydda diligensen) utspelar sig en viss dag. Förmodligen ska man börja och avsluta uppdraget samma dag. Läs vad Sheriff skrev i början av den här tråden, svaret finns där.

DeletedUser3569

Guest
Men LÄS!

http://img64.imageshack.us/i/theweste.jpg/

Jag får detta meddelande när jag arbetat med skydda diligensen. Hur gör jag för att lösa det?

"Om du valde Beslut 2 kommer du att få ett par uppdrag vid Dicksonskogen, men de flesta får du i saloonen från sheriffen. Det börjar med att du får deluppdraget "Söker", där du skall arbeta med Utforskning i 9 timmar. Senare i uppdragsserien kommer du att få ett uppdrag där du skall arbeta med Skydda dilligensen, vilket även det utspelar sig på en onsdag. Detta beror på att du skall skydda samma dilligensen som du annars hade anfallit, om du hade valt första vägen. Det sista uppdraget, oavsett vilken väg du har valt, får du vid Dicksonskogen och i båda fallen går det ut på samma sak: du skall besegra Scott - som allmänt anses vara den bästa NPC:n i hela spelet."

Jag antar att du förstår att det är på en onsdag som du kan lämna in det och att du då valt beslut 2. Alltså ingen nyckel...

umrid

Guest
Jag kommer inte vidare med detta.. Valt väg 1.
Anfallit Diligensen så många timmar som krävs på en onsdag(t.o.m provat utforska ifall det var fel) men inget uppdrag dyker upp.

??

umrid

Guest
Gjort det.. Men insåg nu att jag gick mot skogsäng istället (Jahapp).

5 veckor slösade på detta.. ^^^^

DeletedUser3270

Guest
Jag blir skogstokig.....håller på med plundringståget (medverkan) och har gjort 5 timmar prisjägare, plockar sen upp uppdraget för att klicka att det är gjort...så är texten gråmarkerat och det går bara att avbryta det. Måste man ha det jäkla kuvertet med sig när man är prisjägare eller? Tack för snabbt svar?

Losern96

Guest
Jag blir skogstokig.....håller på med plundringståget (medverkan) och har gjort 5 timmar prisjägare, plockar sen upp uppdraget för att klicka att det är gjort...så är texten gråmarkerat och det går bara att avbryta det. Måste man ha det jäkla kuvertet med sig när man är prisjägare eller? Tack för snabbt svar?
Du måste göra det en speciell dag. Tror att det är på en onsdag.