Hälso dryck borde ändra till antal HP istället %

Tuffa uffe

Guest
Tycker helt fel att en Låg lvl ska få mindre betalt än 120lvl med hög hälsa om köper tex 50%

tex

HP tank har 3000 och max 6000 köper en 50% så får han 3000.

mindre lvl som 1500 och kan få max 3000 köper en 50% får han 1500.

Summan är att Mindre lvl betalar mer för sin hälsa än stor hp tank!

Flaskorna borde ha ett antal hp i stället!

tex 700hp 25% 1400hp 50% , 2100hp 75%. är man stor hp får man ta fler gånger!

tomcat13

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Men vår HP höjs mycket snabbare än en som har 700.. så det spelar ingen roll

Hellacapper

Member
Det kom ju från rätt person...

Angående förslaget så undrar jag om du har funderat speciellt länge på det uffe, eller har du nöjt dig med att se allt från en synvinkel eftersom ingen annan än din ändå är rätt?

Om vi ändå tar och vänder på det, för resonemangets skull, och föreställer oss att uffes förslag är godtaget. Vi har en HP-tank på 10 000 HP och en låg lvl på 1 000 HP.

Om denna låg lvl köper 700 HP så köper han alltså 70% av sin maximala hp. Samma pris ska alltså en HP-tank betala för 7 % av sin maximala HP?

På vilket sätt är det förslaget bättre? Eller mer rättvist? Det har du faktiskt inte talat om. Och med samma logik får man nog börja se över allting. T ex köpta arbetspoäng. Om en låg lvl köper 50 arbetspoäng kanske han kan göra 10 fler jobb. Om en lvl 120 gör det kanske han kan göra 1 till. Inga vetenskapligt underbyggda siffror men hyfsat rimliga ändå tycker jag.

Det är ju orättvist mot höglevlade, uffe! Ge oss en lösning du rättvisans förkämpe ;)

Hellacapper

Member
To be fair, så är han egentligen ganska kunnig. Tyvärr har han lite väl mycket tunnelseende, dvs han har svårt att se saker på mer än ett sätt.

Jag har inget emot uffe, även om det kanske låter så ibland, jag kan bara inte låta bli att argumentera när det fattas så mycket argument för att en åsikt ska vara väl underbyggd. Åsikten kan vara vettig fast jag inte håller med, men om det inte framgår om han överhuvudtaget funderat på konsekvenser och alternativ så blir det både platt och kontraproduktivt.

Angående låglevlade förresten så kan jag hålla med om att det kan behövas åtgärder för att få dom att stanna och tycka spelet är kul. Men att ändra förutsättningar och straffa andra för det tycker jag är fel väg att gå. Jag har inga riktigt bra förslag på vad som kan göras, och ärligt talat har jag inte funderat så mycket på det heller. Men det är definitivt något innogames bör fundera över om de inte redan gör det.

Senast ändrad:

Höken

Administratör
Forumpersonal
The West SE-teamet
Jag har städat i tråden. Snälla försök hålla förolämpningar och annat borta från tråden i fortsättningen.

Tuffa uffe

Guest
Det kom ju från rätt person...

Angående förslaget så undrar jag om du har funderat speciellt länge på det uffe, eller har du nöjt dig med att se allt från en synvinkel eftersom ingen annan än din ändå är rätt?

Om vi ändå tar och vänder på det, för resonemangets skull, och föreställer oss att uffes förslag är godtaget. Vi har en HP-tank på 10 000 HP och en låg lvl på 1 000 HP.

Om denna låg lvl köper 700 HP så köper han alltså 70% av sin maximala hp. Samma pris ska alltså en HP-tank betala för 7 % av sin maximala HP?

På vilket sätt är det förslaget bättre? Eller mer rättvist? Det har du faktiskt inte talat om. Och med samma logik får man nog börja se över allting. T ex köpta arbetspoäng. Om en låg lvl köper 50 arbetspoäng kanske han kan göra 10 fler jobb. Om en lvl 120 gör det kanske han kan göra 1 till. Inga vetenskapligt underbyggda siffror men hyfsat rimliga ändå tycker jag.

Det är ju orättvist mot höglevlade, uffe! Ge oss en lösning du rättvisans förkämpe ;)
Funderat på ett tag!

Om säger så här!
om standar för spelare i 120 lvl är 2000hp ! Kommer inte på vad standar hälsa är utan alla extra poäng!
Och som hptank lägger alla din poäng på HP , blir så klart begränsning på jobben etc. men nåt som får välja som tex duell , äventyrare , byggare etc! Får ta konsekvens att blir dyrare .

Tycker fel att kan boosta upp 4000 poäng med en 50% flaska! Utan om hade varit antal poäng hälsa så hade fått tagit flera flaskor!

kanske att dem ska göra fler flaskor som har högre antal och dyrare!

Ang 50 extra poäng så tjänar man dubbel så mycket i 100 + som en 30-50 lvl. Samt bättre kläder med stor skillnad!