• The Hat

Röster: 8 100,0%
  • Allians med Förhinder

Röster: 0 0,0%

• Totalt antal röstare
  • Enkät stängd .

voxscientia

Howdy!

Nu har vi passerat den 3:e juli och därmed går det inte längre att skicka in bidrag! Istället är det dags för del två av tävlingsprocessen - nämligen omröstningen!

Nedan kan ni se de två bidrag som inkommit. Läs igenom dem, och rösta på din favorit! Omröstningen pågår tills den 8:e juli 23:59, så se till att du och dina vänner röstar i tid!

Vinnarens bidrag kommer att skickas vidare till InnoGames och tävla mot de andra ländernas bidrag för att förhoppningsvis slutligen läggas till i spelet. Dessutom belönas vinnaren med 1000 klimpar och titeln ”Sagoberättare” i spelet.

Här är bidragen:
¨
The Hat

Uppdragsinfo: This is the story about an Indian called Rollin’ Stone. He sure is one disorganized man but there is no one kinder than him. Due to his absence of mind he often ends up in trouble. This time he seems to have lost his very special hat.
Uppdragsseriens namn: The hat
Spelarnivå: Level 50

1 Namn: Meet the featherhead
Uppdragsgivare: Waupee
Uppdragstext: Waupee: Hallo (players name), have you met my papa? He goes by the name Rollin’ Stone. He is a nomadic Indian and where ever he lies his hat is his home.
Krav: Level 50
Belöning: None
Sluttext: Rollin’ Stone: Hello friend, I think I’ve lost my hat. Would you please help me find it? I must go but you can talk to Waupee.
Rollin’ Stone sure looks like he has a lot on his mind.

2 Namn: The story
Uppdragstext: Waupee: So he has lost his hat, again? Sigh. He is one of the kindest persons in The West, maybe to kind, but he is very absence minded and restless. His hat helps him think and come to rest. The best place to start looking for it would be in my village. I will help you find it.
Krav: None
Belöning: 100 exp
Sluttext: Waupee’s story of his absence minded father moves you and you decide to try to help them find the lost hat. It almost sounds like the hat has some Indian magic in it. You decide to visit Waupee’s village.

3 Namn: The village
Uppdragstext: Wahoo! What is happening here? There seems to be some hullabaloo in the village. All the Indians are running around all over the place. You must make yourself heard!
Krav: Travel to Waupee’s village (to start the quest), Leadership level 50(?), Equip Post horn (to finish the quest)
Sluttext: Your abrupt signal from the horn made all the difference. The Indians suddenly end their commotion.

4 Namn: The Squaw
Uppdragstext: Waupee asks a Squaw what the hullabaloo was all about. She answers that the tribe is upset due to a clumsy old Indian that seems to bring bad luck where ever he goes. This time he has lost the tribes cooking pot. Can you please help us find it? You will be rewarded.
Krav: 4h Exploration, Equip Cooking pot
Belöning: None
Sluttext: Ah, you have found it! But wait a second! This is not the right cooking pot! Ours was much bigger!

5 Namn: The bartering
Uppdragstext: You realize that it is very important to oblige the Squaw if you are to get any information on the whereabouts of Rollin’ Stone’s hat.
Krav: 2h Bartering with Indians, 500$
Belöning: 150 exp
Sluttext: The Squaw: You are much to kind! Maybe this is our cooking pot after all. Is there anything we can do for you?

6 Namn: Your story
Uppdragstext: You ask the Squaw if by any chance the clumsy Indian go by the name Rollin’ Stone.
Squaw: Yes he does!
She sounds somewhat upset but then she asks how you knew. You tell her the story of him losing his hat and that he has asked you to help him find it.
Krav: None
Sluttext: Squaw: Oh, he’s lost that old hat again has he? Sigh! The saying goes that where ever he lays that hat is his home. The last place that he called home was actually the Indian camp site in the far south east corner. Maybe you will find a clue there?

7 Namn: A bargain
Uppdragstext: Waupee introduces you to Little Crow, the Sioux chieftain. Little Crow: So, you are a friend of Rollin’ Stone, the mess maker? He owes me something. If you help me get the guns he said he could get me, then I will help you!
Krav: go to the south east corner, Indian camp (to start the quest), 5h Selling guns to Indians (to finish the quest)
Belöning: 150 exp, 500$
Sluttext: Little Crow: I’m impressed! You got me all these guns in only 5 hours! Now I’m going to get my revenge on those settlers! What can I help you with?
Have you misjudged this situation? Is Rollin’ Stone involved in the Sioux war with the settlers? You need more answers.

8 Namn: Answers
Uppdragstext: You: What’s this all about? What settlers? Where? Why do I always get involved in these things? What in the world is Rollin’ Stone up to? And what does all of this have to do with his hat?
Little Crow: That’s a lot of questions. I will answer them all but we must come to peace first.
Krav: Have 1 Whiskey and 1 Calumet in your inventory
Belöning: 200 exp, a map
Sluttext: Little Crow: Rollin’ Stone is not bad! He’s just trying to help. The “settlers” have started to slaughter the buffalos, leaving us with nothing but coyote nagged bones. We are starving. They are bandits! Maybe Rollin’ Stone lost his hat while he was scouting their camp in the north west?

9 Namn: The bandit camp
Uppdragstext: You arrive at the bandit camp late at night. There is nothing you can do right now. But wait, what was that? You think that you saw something in those bushes over there!
Krav: Go to the Ghost town in the north west corner and equip map (to open the quest). 1h Exploration (to finish the quest)
Sluttext: That something turned out to be someone! While crawling through the bushes you find yourself face to face with Rollin’ Stone! You all look pretty scared.
Rollin’ Stone whispers: What are you two doing here?

10 Namn: Bad news
Uppdragstext: You tell Rollin’ Stone about the Squaw and Little Crow. You tell him that you would like to help, not only finding the hat, but also in the fight against the bandits.
Rollin’ Stone: We have to attack this morning, we can’t wait for Little Crow and the rest of the Sioux. The Bandits are leaving for the last hunt. They are planning to drive the buffalos over the cliffs to get the most out of the hunt! There will be no buffalos left! But first we have to rest!
Krav: Sleep for 8h
Belöning: 200 exp
Sluttext: After sleeping you ask Rollin’ Stone if he has talked to the bandits?
Rollin’ Stone: Of course not! They are bandits!
You offer to go to the bandits to negotiate.
Rollin’ Stone shrugs and says: You are brave and maybe stupid. I see myself in you. Be careful.

11 Namn: Negotiations
Uppdragstext: You leave Waupee and Rollin’ Stone and walk down to the bandit camp. There are at least a twenty ruffians sitting and laying around a camp fire. By their stare and posture you understand that these men are up to no good.
Krav: 5h Peace negotiations
Belöning: 200 Exp
Sluttext: Bandit leader: So, we can’t hunt buffalos no more? Who are you to say what we can or can’t do?
This went from bad to worse! You never fail at negotiations! Have Rollin’ Stones misfortune landed on you now? The bandit leader is coming at you, waving his big fists!

12 Namn: The duel
Uppdragstext: Waupee shouts out a warning: (Players name) Look out! Bandit leader: You will pay for this insult, maggot! Fight fair!
Krav: No weapon (to start the quest). Defeat the Bandit leader (duel to finish the quest)
Belöning: 500 exp, 200$
Sluttext: While fighting the bandit you noticed some things. First, you are lucky, the bandit was just so eager fighting you that he didn’t have the time to grab a gun. Second, one of the bandits is wearing an Indian hat with an eagle feather.
Now you run!

13 Namn: Smoke
Uppdragstext: You tell Waupee and Rollin’ Stone about the negotiations and the fight. The bandits are too many and to well equipped for you three alone.
Rollin’ Stone: Well, your negotiations with the bandits gave me the time to contact Little Crow with smoke signals. He is coming and he will be here with the rest of the tribe in less than one hour! Let’s prepare by scaring away the bandit’s horses.
Krav: 20 times Stealing horses
Belöning: 200 exp
Sluttext: Rollin’ Stone: Good job my friend! We make a good team, the tree of us. In a way I feel organized and alive, not clumsy and absence minded.
You tell Rollin’ Stone that you’ve found his hat.
He smiles back at you.

14 Namn: The Sioux
Uppdragstext: The three of you watch as the Sioux approaches. Little Crow: Well, you have been busy I see. Looks like some of Rollin’ Stones misfortune rubbed itself off on you my friend. I hope we come out of this upcoming fight alive. It’s time to scatter those bandits once and for all!
Krav: 8h Break up gangs
Belöning: Title: Honorary Sioux Indian, Rollin’ Stone’s hat (+35 Construction, +35 Dodging, +35 Fine motor skills, +35Tactics), 2000 exp, 2000$
Sluttext: While fighting the bandits, Rollin’ Stone got his hat back. He gives it to you, as a token of appreciation.
Little Crow: Thank you my friends. From now on you are honorary members of the Sioux. You are welcome to live with us at any time.

Allians med Förhinder

Uppdragsinfo:
Uppdragsserien utgår från att en allians mellan två byar skall ske inom en månad. Anna frågar Spelaren om hen kan hjälpa till att skaffa bröllopsstassen till bruden. Waupee vill ha hjälp med material, dryck och mat som skall införskaffas. Under tiden råkar Spelaren och indianerna ut för en grupp personer i vildmarken som är vilsekomna och utsvultna. Dessa visar sig vara förrymda slavar som tagit den underjordiska järnvägen till utkanten till territoriet, där den underjordiska järnvägen slutade. Slavarna var jagade och de försvann in i vildmarken. Spelaren och indianerna hjälper till att bygga vidare på den underjordiska järnvägen och befriar slavar. Harry Walker hjälper till att alkoholhaltiga drycker blir populärt i förhoppning om framtida handel. Detta går i baklås och indianerna börjar gå bärsärkagång med häststölder, smuggling och bakhåll. Sheriffen blir oroad, kallar in Spelaren och utlovar en fin belöning om Spelaren kan infiltrera indiangruppen och få dem att avstå från olagligheter och återgå till att fira alliansen. Uppdragsserien avslutas med alliansfest i indianbyn.
Uppdragsseriens namn: Allians med förhinder
Spelarnivå: 89

Stor dag närmar sig. Allians mellan Irhatchi och Mistawasis stammarna skall ingås och lämplig tidpunkt har valts av de äldste till att sammanfalla med midsommarsolståndet nästa månad. Stora festligheter vardas, marknad med utbyte av varor mellan de båda byarna, tävlingar och uppvisningar av olika färdigheter blir början till en veckas firande. Waupees syster knyter livsband med hövding Mistawasis son och stärker fredsarbetet. 15 år av krig är snart tillända.¨

1 Stass för Skimrande Molnet Del 1 (Allians med förhinder)
ANNA
Allians mellan Irhatchi och Mistawasis stammarna skall ingås vid midsommarsolståndet nästa månad då Waupees syster knyter livsband med hövding Mistawasis son. 15 år av fiendeskap är snart tillända med en veckas firande. En månad att förbereda mat, dryck, produkter till marknaden och tiden är knapp. Waupees syster Skimrande Molnet behöver fina skinn till sin högtidsdag. ”(SPELARENS NAMN) ”, du är en av de främsta jägaarna i territoriet och Skimrande Molnet behöver fina pumaskinn. Waupees stam skulle vilja att du hjälpte till att skaffa pumaskinn och lamull, vilket kommer att ge höjd status för Skimrande Molnet.
Titel Påbörjande kräver Slutförande kräver Belöning
Fint skinn för fint folk 1 Nivå 89 Pumaskinn XP, $, Hartass
Lyckans lammunge Valla lamm Lammull XP, Nål och tråd

Tack för att du hjälpte Skimrande Molnet att skaffa fint material till hennes alliansstass. Här, ge Skimrande Molnet en rubin som jag fick av min farbror, en gammal sjöman som slutade sina dagar med att leta efter ädelstenar upp i bergen. Det är min bröllopsgåva.
Påbörjande kräver Slutförande kräver Belöning
Nål och tråd Rubin

2 Frihetens Sötma Del 1 (Allians med förhinder)
HARRY WALKER
När Waupee´s bröder jagade efter puma råkade de på en grupp människor som inte klarade sig själva i vildlandet. Du är känd som den bäste spåraren i territoriet. Kan du hjälpa dem med mat och dryck och visa hur man överlever i vildmarken? (Du hittar dem i Gröngölingarnas läger, centralt på kartan.)
Som nyfödda fölungar Stass för Skimrande Molnet Del 1 Flaska med mjölk XP
Plats: Guida gröngölingar
Att överleva Plats: Guida gröngölingar 8 h lägga fällor XP

Tackar (SPELARENS NAMN), Nu har människorna en grund att stå på för att klara sig själva. Det visade sig finnas en finsnickare bland dem och han ville att jag ger dig en gåva från alla som ett tack för din hjälp: Totem Puma

3 Frihetens Sötma Del 2 (Allians i indianbyn)
WAUPEE
Människorna som vi träffade på under Pumajakten och hjälpte visade sig vara förrymda slavar. Den underjordiska järnvägen slutade innan de kom in i vårt territorium och de var sedan utlämnade åt sig själva. De ber om vår hjälp då fler är på väg och slavjägarna är tätt efter. Planläggning av flyktled planeras med hjälp av flera indianbyar genom territoriet från öst till väst. Att arbeta vid Ponnyexpressen är den säkraste vägen att föra meddelanden och hålla sig informerad. Waupees farfar är spindeln i nätet i Öst. Ta dig till Skogshuggare Harper i Väst, som är en stor frihetskämpe.

Hämta hjälp Frihetens sötma Del 1 5x Cigarrer XP
Underjordiska järnvägen Plats: Skoghuggare Harper Ponnyexpressen7h Amors
5x Cigarrer bevingade skor

4 Befrielsens Sötma del 3 (Allians med förhinder)
WAUPEE
För att befria slavar måste du ge dig till bergstrakterna i mitten av territoriet.
Befria Slavarna NU! Vänta 24 h efter att ha
slutfört Tågspår innan arbetet
Befria Slavar kan börja
Plats: Förslavat folk 4x Fredsblomma XP
I nattens skydd Smuggling10 h XP, Natty
Bumpoos rock
Upptäckta ! Plats: Förslavat folk Vinn duell mot $
Prisjägare
De befriade slavarna har säkert förts genom territoriet bort från fara. Uppdraget blev lyckat. Låt oss fira ! En flaska: Rom

5 Freden bortanför horisonten ?? Del 1 (Allians i indianbyn)
SHERIFFEN JOHN FITZBURN

Howdy ”SPELARENS NAMN”, Vad bra att du hörsammade min kallelse att komma hit. Jag bjuder på ett rejält glas whiskey – Jasså, föredrar du rom om Harry inte har tequila ? Nåväl, ett stort glas stark dryck, det behöver du när du hör vad jag har att säga. Jag har fått information om att vissa indianstammar är på krigsstigen; Stora mängder med sprit har fått dem att börja råna diligenser, genomföra inbrott, stjäla hästar och lagra vapen i mängd. Ryktet säger att det är hos Vapenlangaren Nigel som allt började ! Sök upp Nigel och se vad han har i görningen.

Spritsmuggling Frihetens Sötma Del 2 Tequila Mezcal
Plats: Vapenlangaren Nigel
First things first Plats: Vapenlangaren Nigel 4x Sadel Färdighetspoäng:
´RIDA´
Rusta för sämre Plats: Vapenlangaren Nigel 10x Sälja gevär till XP, $, Planer för ett
tider indianer bakhåll
Bakhåll Planer för ett bakhåll Damsmycke XP
Plats: Vapenlangaren Nigel

Oj, oj, Detta här var värre än vad jag fruktat. Tack för att du kom tillbaka med värdefull information av vad som är i görningen.

6 Freden bortanför horisonten ?? Del 2 (Allians i indianbyn)
SHERIFFEN JOHN FITZGERALD

”SPELARENS NAMN”, Din infiltration har gett resultat. Hövdingarna har kallat till sig sina stammedlemmar och övertalat indianbyarna att koncentrera sig på den kommande alliansen istället för att skapa osämja. Platsen för fredsförhandlingar är beslutat och kommer att vara vid Mistawasis by. Bägge parter har krävt dig som huvudförhandlare. Fort, bege dig till Mistawasis by !

Vägen till visdom Freden bortanför horisonten ??
Del 1 (Allians i indianbyn)
Bakhåll
Plats: Mistawasis by Fredspipa ”Taktik”, XP

Ugh, store Fredsmäklare ! Skämt åsido – Ditt rykte hos Pinkerton är monumentalt. Glöm inte att söka löneförhöjning vid nästa Pinkertonuppdrag.
Vita handskar

7 Stass för Skimrande Molnet Del 2 (Allians i indianbyn)
MAYA

Välkommen tillbaka (SPELARENS NAMN), Jag har hört om dina bedrifter. Dagen för alliansen är här. Skimrande Molnets alliansklänning av vitt buffelskinn brann upp och hon är desperat att sy en ny. En buffelhjord med en vit buffel har skådats och flera jaktsällskap har gett sig ut. Jag hörde det ryktas om en vadslagning om vem som kommer hem med vitt buffelskinn. Om du ger dig iväg med nu kan du hinna ikapp Waupee. Vi har pratat om en gåva från oss i Saloonen till Skimrande Molnet. Vi beslutade att ge 7 rosor var. Vill du vara med och bidra ?

Fint skinn för fint folk 2 Freden bortanför
horisonten ?? Del 2
(Allians i indianbyn)
Plats: Mistawasis By 3x Buffelskinn XP

Utsmyckning är pricken Plats: Mistawasis By 10x Örnfjädrar XP
över i:et
Blommor till den sköna 7 x Ros Rosvatten

Alliansen är fullbordad. Freden är här. Festen kan börja ! Som hedersbetygelse och ett minne av dina bedrifter vill Skimrande Molnet och Waupee ge dig en helig och dyrbar gåva.
Slutbelöning
Ny produkt Slutförande kräver Belöning
Rubin
Damsmycke
3x Fredsblomma
10x Örnfjädrar
3x Buffelskinn
7x Ros Vit buffalo-
klänning med 1
rubin och 10
örnfjädrar;
Hälsa
Vigör
Ork
Ledarskap
Djurinstinkt
Finmotorik eller Existerande produkt:
Indianceremonihalsband¨

RÖSTA!

/ Ert hängivna team

*Båda uppdragsserierna kommer att behöva modifieras då de inte uppfyller kraven på uppdragsgivare

DeletedUser4207

Tillägg Allaians med förhinder.

Nummer 4:
Tågspår skall ändras till Ponnyexpressen!

:whistle: