InnoGames..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

B0lters

Member
10% dueller <-> 0% dueller

Enstaka dueller kan vara en eller ett par om dagen också, inte där folk går all in för att svimma.

Du kan inte vinna dueller med HP spec bara genom att ta på dig kläder, iså fall är det inte stjärnor du möter på andra sidan, eller så är stjärnan på andra sidan betydligt mycket lägre nivå än du. (Eller så är mina Bill kläder sämre än dina)

Jag har inte heller problem med dueller som HP tank då det krävs sådär 18 dueller för att döda mig. Och att jag har pengar på banken så jag klarar mig utan de fickpengar som försvinner vid duellerna, men alla har det inte så, för många är dessa pengar deras levebröd, och energin som försvinner vid knock livsviktig.
Saken är den att Cybbens påstående är ren lögn. Oavsett om du anser att 0%-dueller är samma sak som dueller med 10% så gör inte Cybben det. Han påstår alltså att Raawmeat faktiskt har duellerat med 0% i motivation, något vi alla vet är falskt. "Och du gnäller väl du med nu, när du inte kan noll dulla mer."

När det gäller att vinna dueller trots en dålig specc så är allt möjligt. RNG är inblandat, och när det är fallet så är allt möjligt. Jag har blivit träffad 6-8 gånger i dueller där jag hade minst 150 mer undvik än min motståndares sikte. Cybben är i nivå 149 medan Raawmeat och jag endast är i nivå 128 respektive 123. Färdigheterna han får från Bill Doolins kläder när knappast besegra oss (även om allt är möjligt) men det lär definitivt stoppa oss från att fullständigt krossa honom.

Squadron

Member
Hur som haver. Ni ser inte problemet i det ni håller på med? (Som jag uppfattat saken att ni håller på med)

Dr x

Member
B0lters och Raawmeat... för det första, Cybben påpekar på det faktum att ni, jeb och säkert andra ur SC, ställer sig vid ett fort som ska ha en fortstrid och väntar tills den slutat för att sedan campa där och försöka knocka de spelare med låg hp och som ni vet inte har duellspecc och som säkert varit offline också. Därför kan de inte ändra till "duellkläder", vilket med tanke på att dessa har så låg hp redan efter fortstriden och att ni är tre spelare med rätt så hög nivå, särskilt jeb, och med 100% duellspecc och uppade duellset, inte gör så stor skillnad mot om de hade haft fortstridskläder på sig. De blir med all säkerhet knockade hursomhelst.

För det andra, vare sig om Raaw eller du duellerar med 10% eller 0% motivation, så gör ändå båda ni det avsiktligt för att få mindre duell-xp och därav långsammare ökning av duellnivå, just för att ni ska kunna duellera mindre spelare med lägre nivå och icke-duellspecc. Detta även om dessa inte rört era spelare som ni så snällt "skyddar". Att du, b0lt, börjar gnälla på duellsystemet nu när du inte kan 0%-duellera igen och få ytterliggare tusentals lätta duellvinster mot spelare som är 50-60 nivåer lägre än dig och att det nu är du som får möta spelare som har högre nivå än dig, och kanske t.o.m de som är duellspeccade för en gångs skull, är väldigt skrämmande.

För det tredje, att de med duellnivå 450 har bara 10 st att duellera är mestadels pga att 0-motivationsduellering ens var möjligt från början, och jag kan lova att de med duellnivå 450 nu, har nog fått på sig några dueller från spelare som var många nivåer högre än dem också...

För det fjärde, de spelare som ni så gärna vill knocka efter varje fortstrid har en anledning till att vara offline då, de prioriterar IRL före spelet just vid den tiden, men ändå tar de sig tid att gå till striden och deltaga och bidrar därmed till ett mer aktivt Dakota. Säg mig, tror ni att deras motivation till att fortsätta göra så inte påverkas av att de blir knockade varje gång de är offline i princip?.. Om inte under fortstriden, så blir de säkerligen det genom dueller efteråt.

tack för mig..

B0lters och Raawmeat... för det första, Cybben påpekar på det faktum att ni, jeb och säkert andra ur SC, ställer sig vid ett fort som ska ha en fortstrid och väntar tills den slutat för att sedan campa där och försöka knocka de spelare med låg hp och som ni vet inte har duellspecc och som säkert varit offline också. Därför kan de inte ändra till "duellkläder", vilket med tanke på att dessa har så låg hp redan efter fortstriden och att ni är tre spelare med rätt så hög nivå, särskilt jeb, och med 100% duellspecc och uppade duellset, inte gör så stor skillnad mot om de hade haft fortstridskläder på sig. De blir med all säkerhet knockade hursomhelst.

För det andra, vare sig om Raaw eller du duellerar med 10% eller 0% motivation, så gör ändå båda ni det avsiktligt för att få mindre duell-xp och därav långsammare ökning av duellnivå, just för att ni ska kunna duellera mindre spelare med lägre nivå och icke-duellspecc. Detta även om dessa inte rört era spelare som ni så snällt "skyddar". Att du, b0lt, börjar gnälla på duellsystemet nu när du inte kan 0%-duellera igen och få ytterliggare tusentals lätta duellvinster mot spelare som är 50-60 nivåer lägre än dig och att det nu är du som får möta spelare som har högre nivå än dig, och kanske t.o.m de som är duellspeccade för en gångs skull, är väldigt skrämmande.

För det tredje, att de med duellnivå 450 har bara 10 st att duellera är mestadels pga att 0-motivationsduellering ens var möjligt från början, och jag kan lova att de med duellnivå 450 nu, har nog fått på sig några dueller från spelare som var många nivåer högre än dem också...

För det fjärde, de spelare som ni så gärna vill knocka efter varje fortstrid har en anledning till att vara offline då, de prioriterar IRL före spelet just vid den tiden, men ändå tar de sig tid att gå till striden och deltaga och bidrar därmed till ett mer aktivt Dakota. Säg mig, tror ni att deras motivation till att fortsätta göra så inte påverkas av att de blir knockade varje gång de är offline i princip?.. Om inte under fortstriden, så blir de säkerligen det genom dueller efteråt.

tack för mig..
Inte följt denna diskussionen något vidare, men finns det en "like-knapp"? :whistle:

Raawmeat

New Member
10% dueller <-> 0% dueller

Enstaka dueller kan vara en eller ett par om dagen också, inte där folk går all in för att svimma.

Du kan inte vinna dueller med HP spec bara genom att ta på dig kläder, iså fall är det inte stjärnor du möter på andra sidan, eller så är stjärnan på andra sidan betydligt mycket lägre nivå än du. (Eller så är mina Bill kläder sämre än dina)

Jag har inte heller problem med dueller som HP tank då det krävs sådär 18 dueller för att döda mig. Och att jag har pengar på banken så jag klarar mig utan de fickpengar som försvinner vid duellerna, men alla har det inte så, för många är dessa pengar deras levebröd, och energin som försvinner vid knock livsviktig.
"Enstaka dueller kan vara en eller ett par om dagen också, inte där folk går all in för att svimma." Så du påstår nu att cybben hittar på att han kan ta "enstaka dueller" för sist jag kollade mina rapporter så är det oftast inte ens en om dagen dock i vissa enstaka har det vart fler dock hans egna "hot" som har skapat dessa anfall.

Och angående kläderna så beror det på vad för specc personen har och för att ta ett exempel "NickeF1" i Gunsmoke är den ända än så länge som har knockat ut mig med 8/8 träffar och under denna dueller hade jag Bra mängder undvik (detta kan folket som fortfarande försöker duellera mig verifiera) och NickeF1 har inte ens duell-specc (visst han må säkert ha lite egna färdigheter på sikte och undvik). (Vanligtvis får "NickeF1" in 0-2 träffar i mina dueller) Så ja undvik/siktes dueller är väldigt slumpmässiga.

tack för mig..
"för det första"
Anledningen till att jag sätter mig snällt och fint vid forten och duellerar efteråt är att folket som lever är samlade så jag behöver inte springa i 2 timmar för att ha en duell. (Du borde vara glad att jag håller duellerna efter slaget mestadels istället för att ta ner allt folk innan då jag inte deltar)

"vare sig om Raaw eller du duellerar med 10% eller 0% motivation, så gör ändå båda ni det avsiktligt för att få mindre duell-xp och därav långsammare ökning av duellnivå"
Självklart gör jag 10% motivations dueller för att hålla nivån så stabil som möjligt, anledningen är inte dock för att duellera folk som är lägre nivå. Mestadels (med andra ord inte alla) så är mina dueller mot folk i högre nivå så som dig själv som sitter i nivå 140-150.
Självklart duellerar jag inte bara folk i duell-specc eller folk som har vart på vårt folk (dock fokuserar mest på att knocka de som duellerar vårt folk och hålla dom sovandes) men som även du och cybben med flera har sagt så många gånger är att ni skall duellera de små eller de ni kan ta i våran stad för de dueller jag och B0lters har gjort. Så tror jag vi alla är medvetna om att ni är inget bättre. och självklart oavsätt om alla skulle sluta duellera våran stad helt kommer dueller fortsätta. Utav samma anledning som de som byggt upp ett fort inte är oftast får ha det i fred utan strid. För ni tycker fortslag är roliga och är en del av detta spel och vi tycker dueller är roliga.

"Att du, b0lt, börjar gnälla på duellsystemet nu när du inte kan 0%-duellera igen och få ytterliggare tusentals lätta duellvinster mot spelare som är 50-60 nivåer lägre än dig och att det nu är du som får möta spelare som har högre nivå än dig, och kanske t.o.m de som är duellspeccade för en gångs skull, är väldigt skrämmande."
Med tanke på att du inte orkar läsa alla tidigare poster så upprepar jag mig med ett exemple istället. "Högen" Har nästan dubbla sin nivå i duellnivå med andra ord medans jag fortfarande var med i "EG" och "Högen" var medlem i "SC" så blev han ständigt knockad av mig med min hp-specc medans han konstig nog hade duell-specc (utav olika anledningar). Samma sak med "Lt De Robbien" samt "Roronoa Zoro OP" som fick för sig att duellera mig i min hp-specc som jag sedan skaffade just Bill Doolins set och håll dom sovandes.
Detta är vad som pratas om...

"För det tredje"
Jo så om 2-3 i samma stad (Jag, B0lters och Jeb) ändrar vår duellnivå till 450 så ändrar inte detta antalet som kan duelleras i duellnivå 450 utan det är fortfarande samma antal som nämnt tidigare.
Sisst jag kollade är du högre nivå än mig, ser du mig klaga över detta? Nej... Vill även minnas att "George Hazard" är nivå 150 när han började duellera oss.

"För det fjärde"
Om nu alla dessa är utloggade för att tiden är så sent och de har saker i vanliga livet att göra. Borde inte de tacka oss att de har fullt liv och full energi och duellskydd för att dom har sovit upp allt när dom kommer in dagen därpå.
Dock som detta klart inte är fallet så borde dom istället spendera upp all energi innan samt vara beredda att redan dö i fortslaget och då gör det inget om det händer efter istället.
Jag har själv vart fortstridare och jag har inte vart aktiv under alla slag. Dock går jag till fortet med en inställning att jag sover hemma i staden så fort det är över oavsätt om jag är aktiv eller inte. (Med andra ord är min förutsättning redan att dö i slaget)

B0lters

Member

tack för mig..
Ingen i StrayCats har någonsin brytt sig om vilka kläder våra motståndare har på sig. Vi uppmanar samtliga att ha duellkläder på sig för att ha en chans att försvara sig emot oss, men har man inte det så är det inte vårat problem. Vi kommer duellera er ändå, oavsett klädsel. Fortstrider är ett utmärkt tillfälle då StrayCats duellanter kan slå till mot medlemmar ur fiendestäder. Folk är samlade på ett ställe och är ofta försvarlösa. Så mycket enklare för oss bara, det tackar vi för.

Många av oss, och i synnerhet jag som före detta fortstridsledare, hyser väldigt lite respekt för andras fortstrider numera. StrayCats fick aldrig något större stöd av resten av världen när det kommer till fortstrider. Vi har förlorat 83% av våra strider detta år, de flesta för att en stor del av världen ställer sig emot oss. Jag har slutat lägga strider numera, för jag känner att det inte är lönt. De flesta av oss fokuserar helt enkelt numera endast på dueller, i synnerhet, som du nämner, jag, Raawmeat och Jebediha.

Jag klagar inte på att jag inte längre kan duellera med 0% i motivation. I ärlighetens namn så tycker jag att det är ganska rimligt att man alltid ska få någon sorts erfarenhet. Samma gäller för jobb, jag tycker att det borde finnas en minimigräns för hur låg motivation man ska kunna ha, 10% låter rimligt för mig. Mina problem kring duellsystemet kretsar kring att spelare kan få så pass hög duellnivå att de knappt har några att duellera samt att duellnivån kan vara alldeles ur proportion med ens egen nivå, vilket i synnerhet drabbar låglevlade.

Jag är utan tvekan Dakotas aktivaste duellant och började duellera så tidigt som i nivå 50 när jag fick tag i Frank Eatons set. Nu uppmanar jag dig att kolla på spelaren högen. En låglevlad spelare med en absurt hög duellnivå i jämförelse med hans vanliga nivå. Han blev krossad i duell av både Raawmeat och Cat, den förstnämnda då speccad som hp-tank och den sistnämnda handelsspeccad. Allt de behövde göra var att ta på sig duellkläder. Jag har ungefär 30 gånger fler vunna dueller än honom. Jag hade således aldrig kunnat sätta min fot utanför StrayCats hotell innan jag hade blivit knockad av valfri spelare i nivå 150. Istället valde jag att duellera med 0% i motivation, och slapp det ödet. Jag kan fortfarande bli duellerad av spelare som spöar skiten ur mig, Jossan1 och Whizzer t.ex, men jag har sluppit bli knockad var 48:e timme tills nuet. Du har säkerligen rätt i att fler hade varit i duellnivå 450 om inte 0%-duellmotivationduellering hade funnits. Jag uppskattar att jag hade varit i duellnivå 450 i nivå 100. Möta spelare i nivå 150.. :whistle:

Jag anser att hela duellsystemet borde göras om och presenterade mitt förslag i ett tidigare inlägg. Hade det förslaget gått igenom så skulle spelare i ungefär samma nivå som mig kunna duellera mig, låter ganska rättvist enligt mig. Dessutom så skulle jag naturligtvis gå upp i nivå eftersom jag då fått mer erfarenhet från dueller och således behöva möta spelare som Squadron, Ovejac och andra som är mer än sugna på att duellera mig. Jag tror att mitt förslag skulle gynna alla faktiskt och därför jag föreslår det.

EDIT: Gratulerar Raawmeat till förstaplatsen. ;)

Senast ändrad:

cybben

Member
Ojojoj ni är förvånade att ingen vill hjälpa er. "Känner starkt för att ställa upp på er" (förklaring ""IRONI"")

Nä dr o alla andra, vi ger upp detta.
För hur ska man förklara hur en färg ser ut till en blind man som inte ens vet vad svart o vit är?

B0lters

Member
Ojojoj ni är förvånade att ingen vill hjälpa er. "Känner starkt för att ställa upp på er" (förklaring ""IRONI"")

Nä dr o alla andra, vi ger upp detta.
För hur ska man förklara hur en färg ser ut till en blind man som inte ens vet vad svart o vit är?
Jag är förvånad över att vi inte fick mer hjälp än vi fick med tanke på hur många som pratar om vikten av jämna strider. Mina strider blev nästan aldrig jämna, och de få strider vi vann var det oftast pga. ett fenomenalt bra samarbete. Att folk inte vill hjälpa oss pga. våra dueller leder bara till att vi lägger av med fortstrider eftersom vi ändå inte har någon chans där, och fokuserar på vad vi är som bäst på, vilket är dueller.

Black star

Member
Jag är förvånad över att vi inte fick mer hjälp än vi fick med tanke på hur många som pratar om vikten av jämna strider. Mina strider blev nästan aldrig jämna, och de få strider vi vann var det oftast pga. ett fenomenalt bra samarbete. Att folk inte vill hjälpa oss pga. våra dueller leder bara till att vi lägger av med fortstrider eftersom vi ändå inte har någon chans där, och fokuserar på vad vi är som bäst på, vilket är dueller.
Double-edged sword, antar jag. Ni duellerar oschysst, vi kör oschysst mot er i fortstrid. Inte mycket att snacka om. Om ni vill ha hjälp med fortstrider kan ni förslagsvis sluta campa forten och sluta duellera folk som uppenbart inte är duellspeccade.

Eftersom EG stått på er sida i fortstrid och ni trots det fortsätter att duellera de, så vet vi att det inte fungerar när världen tar första steget och står med er. Kanske ni ska prova ta första steget och se vad resultatet blir?

An eye for an eye, etc etc...

B0lters

Member
Double-edged sword, antar jag. Ni duellerar oschysst, vi kör oschysst mot er i fortstrid. Inte mycket att snacka om. Om ni vill ha hjälp med fortstrider kan ni förslagsvis sluta campa forten och sluta duellera folk som uppenbart inte är duellspeccade.

Eftersom EG stått på er sida i fortstrid och ni trots det fortsätter att duellera de, så vet vi att det inte fungerar när världen tar första steget och står med er. Kanske ni ska prova ta första steget och se vad resultatet blir?

An eye for an eye, etc etc...
"Eftersom EG stått på er sida i fortstrid och ni trots det fortsätter att duellera de.."

Kära hjärtanes. Vad vet du om mina dueller gentemot Elite Gunsmokers? Jag har alltid varit relativt vänligt sinnad mot Elite Gunsmokers. Jag duellerade dem avsevärt mycket mindre än vad jag duellerade Ghost Riders och Montgomery, helt enkelt för att jag såg dem som vänner som hjälpte mig. Det är endast på sistone som duellerna mot dem har intensifierats, som ett resultat av vad jag anser vara ett ställningstagande emot jämna strider, något som de alltid talat så högt om förr (vi tar inte denna diskussion i denna tråd).

Så detta snack om att det "inte fungerar när världen tar första steget" är rent skitsnack. Mina dueller sjönk t.ex. väldigt mycket mot Ghost Riders när en majoritet av dem hjälpte StrayCats i striderna om Ordningen Återställd. Jag var tacksam för deras hjälp och var således betydligt schysstare mot dem.

Nu är dock snacket om jämna strider inte längre relevant när det gäller StrayCats. De aktivaste i staden är duelltokar, och det är vad vi kommer att bry oss om. Vi kommer vara på er allihop oavsett vilken stad ni tillhör, vilken klädsel ni bär eller var ni är.

tomcat13

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Så håller vi oss till ämnet och inte till att diskutera dueller eller fortstrider.

B0lters

Member
Eftersom mina förra inlägg togs bort så kommer jag ge ett mer konstruktivt inlägg nu. Hur förbannat usla får en spelutvecklare bli? Ni höjer priserna för samtliga guldklimpskategorier: "..högkvalitativt spelinnehåll, regelmässiga uppdateringar och en säker, stabil spelmiljö."

Hur är vad vi ser nu med fortstridsmästerskapet "högkvalitativt spelinnehåll" eller en "stabil spelmiljö"? Det är det verkligen inte. Det är snarare exakta motsatsen. InnoGames höjer med andra ord priser, men ger blanka fan i att leverera vad de lovar. InnoGames är både fullkomligt inkompetenta när det kommer till att arangera något som fortstridsmästerskapet, men de är även ett gäng lögnare; vilket är det värsta.

Senast ändrad:

Höken

Administratör
Forumpersonal
The West SE-teamet
Vi i det svenska teamet förstår din frustration över den senaste tidens buggar, serverstrul och de nuvarande problemen kring uppstarten av fortstridsmästerskapet och tar åt oss av den kritik som är riktad mot oss, och för övrig kritik vidare uppåt.

Med detta stänger jag denna tråd med hänvisning till forumreglerna ("Klagomål som riktar sig mot spelledningen eller de regler som vi har på forum och spel, skall skickas till supportsystemet så som det är tänkt.") och hänvisar eventuell ytterligare kritik som inte redan lyfts i denna tråd till supportsystemet.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.