Jullotteriet

Sigge Gardemeister

Guest
Kommer samma set genom julklapparna till se som på betan typ Chingachook´s & Natty Bumppo´s set så vet det fan om jag ens har lust att fortsätta med west nå mer, blir bara värre och värre med olika gear som inskaffas genom nugget´s.

Senast redigerad av en moderator:

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Flyttade inlägget och gjorde en egen tråd för diskussion angående jullotteriet.

Som svar på Sigges post: Såvitt jag förstår det kan man även spela helt gratis, så det går likväl
att skaffa dessa "gears" utan klimpar också.

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Känns lite som samma princip som med det gyllene setet, att det egentligen bara är onödigt och gör andra saker
värdelösa. Dock är det väl knappast någon idé att måla fan på väggen redan, lika bra att vänta och se vad som händer.

Squadron

Member
Vad jag förstod av betan kunde man bara köpa "sämsta nivån" för gratis, och inte ha chans till de bra grejerna? För att få "very rare" måste man ju betala 800 nuggets?

Eller har jag missuppfattat.

Steph

Guest
Vad jag förstod av betan kunde man bara köpa "sämsta nivån" för gratis, och inte ha chans till de bra grejerna? För att få "very rare" måste man ju betala 800 nuggets?

Eller har jag missuppfattat.
Lite missuppfattat är det nog :)

Det du gör när du köper bättre nivåer är att förbättra dina chanser, du har alltidchans till alla föremålen om du kör gratis, men du har större chans att få bättre ju mer du betalar

tomcat13

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Så om jag betalar dig Steph så får jag dom bästa föremålen? Eller missuppfattar jag? :rolleyes: ;)

Verkar vara rättvist lotteri i år.. Kanske Innogames lärde sig från förra året? :)

Ickenicke

Guest
Det du gör när du köper bättre nivåer är att förbättra dina chanser, du har alltidchans till alla föremålen om du kör gratis, men du har större chans att få bättre ju mer du betalar

Jag citerar en som testat på betan:

I just played it 40 times on beta (all without improving chances).
I got 35 common items (4 christmas presents, 1 bag with common product, 11 premium medals, 19 christmas goods) and 5 uncommon item (1 quatermain necklace, 1 chingachgooks necklace, 3 presents).

It looks like the chance to get rare or very rare items is really small or maybe impossible without paying extra nuggets to improve your chances.

Rättvist skulle jag inte kalla det. Måste vara VÄLDIGT liten chans på de sällsynta föremålen

ceasar007

New Member
Okej om han körde bara dessa vanliga så är det att man får en sällsynt sak 1/8 så man får två stycken sällsynt saker under hela jullotterit ( 17 dagar är det i gång) om man inte använder Upo elr nuggets. så man kan inte få hela setet utan att använda nuggets elr Upo

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Rättvist skulle jag inte kalla det. Måste vara VÄLDIGT liten chans på de sällsynta föremålen
Kan tycka att det är rätt bra att det är väldigt liten chans på de sällsynta föremålen, med tanke på hur bra de är.

Sen kan man om man vill ge sig in i den ständigt pågående diskussionen kring fördelarna med att spendera guldklimpar,
men det står jag över eftersom det har en tendens att göra att trådar spårar ur och enbart handlar om just det.

Sigge Gardemeister

Guest
Idag så fick jag Allan Quatermain´s charm utan nuggets eller up bonds, men det är som sagt betan, tror chanserna är större där.

Det som våre tråkigt är just om dessa nya set bara är under jul, dom borde gå loota längre fram, allt som säljs via shopen bör gå loota även inno bältet, men chanserna bör vara små.

Squadron

Member
Idag så fick jag Allan Quatermain´s charm utan nuggets eller up bonds, men det är som sagt betan, tror chanserna är större där.

Det som våre tråkigt är just om dessa nya set bara är under jul, dom borde gå loota längre fram, allt som säljs via shopen bör gå loota även inno bältet, men chanserna bör vara små.
Menar du i Kistor? För att komma upp i ca 22k lootvärde är väl omöjligt?

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
...men tycker ändå att hela grejen är helt åt :mad:.
Varför? För att du har testat det på betan och bestämt dig för redan innan det har kommit in i spelet att det är skit?
Pröva med att vänta och se vad som händer innan du dömer ut hela grejen så ska du se att det inte blir så farligt.

Senast ändrad:

Squadron

Member

I den vanliga kategorin kommer du att hitta många produkter som förbättrar din energi, motivation eller ger dig några gratis premiumdagar.
Den ovanliga kategorin innehåller kistor, lådor men även några nya häftiga setföremål.
Flera nya setföremål och värdefulla kistor finns i den sällsynta kategorin.
I den mycket sällsynta kategorin finns kistor med alla föremål från ett nytt set, premiumkistan, ett brev med 1000 obligationer och lite nya vapen som också bildar ett helt nytt set.

På betan kan man väl bara spela på "den vanliga kategorin" gratis? Samma här?
I så fall kan man inte få de tuffa sakerna på gratislotteriet?