Jullotteriet

Dr x

Member
Varför kunde dem inte göra så att man kunde "förbättra sina chanser" med upos också då?.. Jag skulle hellre "betala" med 150 upos för att få relativt stor chans till att få en väldigt sällsynt sak (annars blir det en sällsynt sak), än att betala 20 upos kanske 20 gånger (400 upos) för att kanske få 15 vanliga saker och 5 ovanliga saker.

Men det är klart.. jag har ju mina aningar vad svaret på min fråga är.. :whistle:

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Varför kunde dem inte göra så att man kunde "förbättra sina chanser" med upos också då?.. Jag skulle hellre "betala" med 150 upos för att få relativt stor chans till att få en väldigt sällsynt sak (annars blir det en sällsynt sak), än att betala 20 upos kanske 20 gånger (400 upos) för att kanske få 15 vanliga saker och 5 ovanliga saker.

Men det är klart.. jag har ju mina aningar vad svaret på min fråga är.. :whistle:
Cash is king!!! :cool:

Sigge Gardemeister

Guest
Kan inte påstå att jag är nöjd med lotteriet 3gånger på 800guld gav mig bara samtliga vapen till nya seten så dom har man ju mycket nytta av när man inte har resten av seten, nej var nog min sista euro på detta spel.

Går det inte loota delar till seten är det ju ingen ide ens fortsätta spelet, så om nån från west teamet vet nåt angående loot kan ni väl ta nämna det.

Senast redigerad av en moderator:

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Kan inte påstå att jag är nöjd med lotteriet 3gånger på 800guld gav mig bara samtliga vapen till nya seten så dom har man ju mycket nytta av när man inte har resten av seten, nej var nog min sista euro på detta spel.
Kolla upp det närmre vettja. Vapenseten ger rejäla bonusar utan kläderna =)

Dr x

Member
Jag antar att dessa vapenset bara har setbonus när man har på sig 2 av vapnen, eftersom man bara kan ha på sig 2 vapen? ;)

Jag testade att "köpa" fler lottspel med alla upos jag hade på v.1, och första blev jag ju rätt nöjd med att få ett brev innehållande 100 bonds, då tjänade jag ju 80 bonds.. men jag körde på ändå. Annars fick jag ett paket med några kakor, ett brev med 25 bonds,TVÅ Allan Quatermains Hatt, en väska med en vanlig produkt, 3 olika kakor och 3 st premiummedaljer.

Så utav 12 lottspel (240 bonds), så fick jag 8 vanliga föremål och 4 ovanliga föremål... ska kanske testa samma sak på arizona också.

Edit: Nu provade jag samma sak på arizona och då fick: Natty Bumppos hatt, en plundrad kista, en exklusiv gåva, en gåva (innehållande ett munspel?), en julklapp (med en smällkaramell), 4 st premiummedaljer, en julkaka, en havre, pepparkaka, smällkaramell och chokladkaka. Av 14 lottspel (280 bonds) fick jag denna gången 10 vanliga och 4 ovanliga saker... sämre utdelning än vid v.1.

Senast ändrad:

Sigge Gardemeister

Guest
Jag undrar om dom nya vapenseten fungera likadant som GG-setet? det vill säga man får bonus när man har det på sig? och då är antingen knivar eller pistoler inte nödvändiga att äga.

Jonthe18

Member
Ja det är lika som GG, vad jag vet så ger väl inget bonus bara utav att ligga i väskan, man lär ju ha det på sig.

Nansen

Guest
Okej om han körde bara dessa vanliga så är det att man får en sällsynt sak 1/8 så man får två stycken sällsynt saker under hela jullotterit ( 17 dagar är det i gång) om man inte använder Upo elr nuggets. så man kan inte få hela setet utan att använda nuggets elr Upo
Detta bevisar bara ännu mer att jag aldrig har tur i spel. Har spelat jullotteriet ca 30ggr nu på 3 olika värdar. Och det ända jag har fått är havre, chokladkaka, pepparkaka och någon smällkaramell :(

CePe

Member
Vilket jävla ******* detta var.. nästan spelat 300ggr och inte fått någon väldigt sällsynt och bara 2 sällsynt

tomcat13

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
fick alla tre set med knivar och revolvar samt med gevären...
Vet bara fan inte vad jag ska göra med allt.. Kan ju inte använda det samtidigt ;)

Steph

Guest
Det är många som undrade vem som vann jullotteriet på respektive världar, jag hade tänkt gå ut med det men då jag hörde mig för hur andra hade gjort och insåg genast att det var många som inte ville bli nämnda som "den som slösat mest" pengar under jul.

Och det är därför jag inte har gått ut med det, om de som vann hör av sig till mig så kan jag självklart gå ut med det, om de tycker det är okej, annars kommer det tyvärr inte ut något resultat.

Squadron

Member
Tycker det är dåligt.

Om jag spelat x antal gånger och vet med mig att jag hade vinnande spelet, så kommer Y och vinner 13 sekunder innan slut, klart man vill veta vem som vann.

Senast ändrad:

dometik

Member
Vad fick vinnaren för något unikt set då,eller är det med hemligt?

Tycker det är konstigt att vara med på en tävling&sen inte få reda på resultatet.

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Konstigt och konstigt, vill vinnarna inte att deras namn ska meddelas så ser jag det snarare som positivt att man
faktiskt lyssnar på deras önskemål hellre än att gå emot deras vilja och röja namnen i alla fall.

Vad vinnarna fick är inte hemligt, och det går att läsa om här:
http://forum.the-west.net/showthread.php?t=52183