kåda,träkol,bly,elddon ? och yrkes poängen ?

Hej

Hur skaffar jag kåda,träkol,bly,elddon ?
hur ökar jag yrkes poängen ? för det händer inget när jag tillverkar saker för då ska väl det öka ?

sharp shoter

Mnnielsen
Forumpersonal
The West SE-teamet
The West SE-teamet
Bly får du från 1 jobb, och ja du ska få poäng på hantverket om du gör hantverk som är gul markerade ( garanterat poäng) eller grön markerade ( poäng med lite tur ) är dom bara vit markerade så får du köpa fler recept på marknaden t.ex som är något högre än nivån du är på nu.

ja det är blybrytning tog reda på det nu men har inte tillräckligt med arbetspoäng, vilken egenskap ska man öka för att öka jobbet blybrytning ? hur får man kåda,träkol och elddon ?

sharp shoter

Mnnielsen
Forumpersonal
The West SE-teamet
The West SE-teamet
Vigör, Finmotorik, Reparation och Ledarskap är färdigheterna som ökar på Blybrytning.

Recepten kan du hitta på jobb eller köpa av andra spelare på marknaden eller av den resande handelsmannen om du har lite tur.
Elddon och Kåda gör Kvacksalvare och Träkol gör Fältkockar.

Finns det inte någonstans där man kan köpa kåda och träkol som kvacksalvaren och fältkocken har sålt kåda och träkol där ? eller måste man ta kontakt med dom hur tar man kontakt med dom för att kunna köpa kåda och träkol ?

SergioL

Member
Klicka på Marknaden i valfri stad. Sedan Köp > skriv in träkol, finns nu 100 st till salu för ett hyfsat pris. Kåda söker du på samma sätt.

hej

hittade bara kåda och elddon men inte träkol men endast på en av mina konton ,dom andra två konton hittade jag inget ! hur ska jag göra då ?

SergioL

Member
Lägg upp ett meddelande i den stad du är med i att vad du behöver. Är du inte med i en stad titta på en annan stads medlemmar och kontakta fältkockarna där och fråga om du inte kan få köpa träkol av dem. Inga knöliga ingredienser, plankor och stenar för träkol.
Annars får du helt enkelt vänta tills någon lägger ut det. Eftersom det är ett av de första recepten som finns och enkelt att framställa tror jag inte att så många tänker på att det finns en marknad för att sälja det.

Jag hade ingen aning om att andra har behov av det efter över ett års spelande.

jag är den enda medlemmen i staden min egen stad så då går det inte ska jag meddela i andra städer ? och hur går man till väga ? och ur tar man kontakt med kvacksalvare och fältkock ?

SergioL

Member
Ja du måste dit för att hämta varorna, om du inte vill ha de skickade till dig. Kostar guldklimpar.

För att leta rätt på en kvacksalvare eller vilket annat yrke. Klicka på vilken stad som helst du behöver inte gå dit utan hittar de genom att gå till Minikartan välja Främmande städer så kommer de upp. Klicka på en stad sedan på Invånare då får du upp en listan på vilka som finns där med symbolen för det yrke de har. Klicka sedan på namnet på den med rätt yrke så får du upp profilrutan där du kan skicka telegram.

SergioL

Member
Symbolen efter befintliga nivåer på kyrkan är ∞ (Lemniskata). Vilket är en symbol för oändligheten. Man kan be i kyrkan men dess djupare innebörd har mänskligheten funderat på i några tusen år. Kanske får vi svaret i det här spelet.

SergioL

Member
Har jag också frågat de som spelet längre än mig. Men ingen verkar veta det. Kanske händer något i framtiden precis som det här med en järnväg man kan undra om och när den kommer. Är ju en del av charmen med det här spelet att allt inte är klart utan det finns frågor för framtiden.

SergioL

Member
Tillverkar fältkockar med glas med vatten och krus. Vilken server spelare du på så kan jag se om jag kan fixa det under morgondagen till försäljning.