Migrationer

Migrera till andra världar.

• Från Värld 1 --> Dakota

Röster: 13 16,3%
  • Från Arizona --> Dakota

Röster: 13 16,3%
  • Från Colorado --> Dakota

Röster: 32 40,0%
  • Inget av ovan (skriv anledning i ett inlägg)

Röster: 10 12,5%
  • Ingen migration till Dakota!

Röster: 12 15,0%

• Totalt antal röstare
    80

Steph

Guest
Jag hår fått många frågor om just migrering till andra världar och mest till Dakota.

Det finns många alternativ på hur vi kan göra det här, och jag har sett att många spelare tycker till om hur det ska gå till, så därför tänkte jag göra en liten intresseanmälan för att se hur ni tycker det ska gå till.
De flesta verkar vilja migrera till Dakota från diverse världar, eller har ni några andra förslag?

Det näst sista alternativet "inget av ovan" är tänkt om ni till exempel inte vill se att Arizona ska migrera till Dakota, men att V1 och Colorado gör det. Eller ett helt nytt alternativ.

Det här är ingen omröstning, utan mer som en intresseanmälan för att jag ska se vad ni spelare tycker.

CHEVEYO

Member
Varför inte låta alla världar migrera till Dakota så vi får ihop lite folk på en och samma värld, om Arizona inte skulle få migrera så kommer Inno att slå sista spiken i kistan för den världen...samma sak gäller nog V1 med.

Ickenicke

Guest
Jag röstade för migration från Colorado, men ser helst migration från alla världar.

theEcco

New Member
Jag röstade även jag för att migrera från Colorado till Dakota, men skulle helst se att så många som möjligt får möjligheten att migrera.

zenan

New Member
Varför inte låta alla världar migrera till Dakota så vi får ihop lite folk på en och samma värld, om Arizona inte skulle få migrera så kommer Inno att slå sista spiken i kistan för den världen...samma sak gäller nog V1 med.
håller med, helst skulle ja vilja ha från värld 1 den gubben har ja kört i 3 år nu.

zenan

New Member
Jag hår fått många frågor om just migrering till andra världar och mest till Dakota.

Det finns många alternativ på hur vi kan göra det här, och jag har sett att många spelare tycker till om hur det ska gå till, så därför tänkte jag göra en liten intresseanmälan för att se hur ni tycker det ska gå till.
De flesta verkar vilja migrera till Dakota från diverse världar, eller har ni några andra förslag?

Det näst sista alternativet "inget av ovan" är tänkt om ni till exempel inte vill se att Arizona ska migrera till Dakota, men att V1 och Colorado gör det. Eller ett helt nytt alternativ.

Det här är ingen omröstning, utan mer som en intresseanmälan för att jag ska se vad ni spelare tycker.

villa migrera den gubbe man kört längst med.

Inget av ovan (skriv anledning i ett inlägg)

Röstade jag på. För att? Jo jag tycker man ska kunna migrera till Dakota från alla världar, eller iaf två st, då Arizona och en till eftersom annars blir Arizona lite låst känns det som. Kanske Arizona och Colorado, eller alla tre.

arimior

Member
Jag röstade "Inget av ovan" eftersom jag tycker att alla borde få migrera som de vill till Dakota från alla världar. Det blir helt enkelt roligare för alla inblandade om vi kan få ihop en stor värld där alla kan spela! :)

Palas

Member
Vill först och främst säga att jag tycker det är kul att våran support fått upp både ögon och öron om detta ämne och jag ser detta positivt!
Nu som Steph sa, detta är INGEN röstning utan anmälan...
Men jag skulle som alla andra verkligen uppskatta om ni kan öppna från alla världar till Dakota för mer liv i chatt, forum, dueller, och fortslag!
Men som kommer man ju till frågan då "jag vill inte radera min packning på ena gubben, kan ni göra så man kan slå ihop sina packningar?", det tycker jag är det tråkigaste! Jag personligen bryr mig inte om jag får en värld mindre att spela på (skulle tycka det va skönt) men vill inte ta bort en packning men har jobbat med i flera år!
Så detta är något som ni också borde undersöka innan ni släpper på en migration, om man kan få sina föremål till en gubbe!

//
Palas

dometik

Member
Men som kommer man ju till frågan då "jag vill inte radera min packning på ena gubben, kan ni göra så man kan slå ihop sina packningar?", det tycker jag är det tråkigaste! Jag personligen bryr mig inte om jag får en värld mindre att spela på (skulle tycka det va skönt) men vill inte ta bort en packning men har jobbat med i flera år!
Så detta är något som ni också borde undersöka innan ni släpper på en migration, om man kan få sina föremål till en gubbe!

//
Palas
Är man inte beredd att släppa en packning för att komma till en aktiv värld kan man lika gärna va kvar på sin ödevärld.Varför ska du/ni få fördelar som inte spelare har som bara lirar på Dakota?

andersmodo

Member
Är man inte beredd att släppa en packning för att komma till en aktiv värld kan man lika gärna va kvar på sin ödevärld.
Varför ska du/ni få fördelar som inte spelare har som bara lirar på Dakota?
Håller med om det fetmarkerade.
Dessutom har Steph redan klargjort att sammanslagning av packningar INTE kommer ske.

Dr x

Member
Varför skulle spelare från en värld få migrera till dakota men inte en annan? Jag tycker det ska vara möjligt att migrera från v.1, arizona och colorado till dakota. OM det är någon värld som ska prioriteras för migrering borde det vara arizona då den har minst aktivitet och riskerar verkligen mest att stängas ner, och där finns många gamla rävar som kämpat att hålla den världen vid liv sålänge som möjligt.

Går det inte att ordna så att de som migrerar till dakota, om möjligheten då finns, inte kan komma in till hall of fame i dakota? Om man inte är på nivå 70 eller under typ, men tror inte så många av oss har en karaktär på den nivån som sin bästa, som man vill ha kvar.

Angående packningar så skulle det givetvis göra ont att förlora allt man kämpat så mycket för i flera år, men är skeptiskt till att det skulle vara rättvist mot de som startade från början i dakota om man själv plötsligt har dubbla packningar.

dometik

Member
Varför skulle spelare från en värld få migrera till dakota men inte en annan? Jag tycker det ska vara möjligt att migrera från v.1, arizona och colorado till dakota. OM det är någon värld som ska prioriteras för migrering borde det vara arizona då den har minst aktivitet och riskerar verkligen mest att stängas ner, och där finns många gamla rävar som kämpat att hålla den världen vid liv sålänge som möjligt.

Går det inte att ordna så att de som migrerar till dakota, om möjligheten då finns, inte kan komma in till hall of fame i dakota? Om man inte är på nivå 70 eller under typ, men tror inte så många av oss har en karaktär på den nivån som sin bästa, som man vill ha kvar.

Angående packningar så skulle det givetvis göra ont att förlora allt man kämpat så mycket för i flera år, men är skeptiskt till att det skulle vara rättvist mot de som startade från början i dakota om man själv plötsligt har dubbla packningar.
kloka ord håller med om allt&hoppas naturligtvis att alla som vill oavsett värld ska kunna migrera till Dakota.

andersmodo

Member
Det skulle vara intressant om de som röstat "Ingen migration till Dakota!", ville supplementera sina röster med underbyggande åsikter, eftersom alla som kommenterat hittills varit för migration.