Migrationer

Migrera till andra världar.

• Från Värld 1 --> Dakota

Röster: 13 16,3%
  • Från Arizona --> Dakota

Röster: 13 16,3%
  • Från Colorado --> Dakota

Röster: 32 40,0%
  • Inget av ovan (skriv anledning i ett inlägg)

Röster: 10 12,5%
  • Ingen migration till Dakota!

Röster: 12 15,0%

• Totalt antal röstare
    80

RavenDB

Member
Något måste göras med all döda världar, jag tycker också att alla i så fall skall kunna migrera till Dakota.

Qgustav

New Member
Jag kan tycka att om man tillåter migration från alla världar till Dakota, blir det som att avliva alla världar förutom Dakota. Detta eftersom de blir uttunnade, inte endast på många spelare, utan också på de mest erfarna och aktiva som gör att världen går runt så som det är just nu. Samtidigt förstår jag att man behöver dra ihop en eller två världar för att försöka få ut det bästa av spelet.

Skulle dessutom tycka att det var väldigt tråkigt ifall det bara fanns en värld att spela på, eftersom man då inte kan hålla på med två helt olika saker samtidigt, som t.ex. att loota fina saker på en värld och duellera på en annan...

Min "anmälan" hade gått till att fixa migration från Arizona och Colorade till både V1 och Dakota eller bara till Dakota. Så länge som V1 + en till värld finns kvar är jag nöjd.

// Qgustav (V1 och Colorado)

Palas

Member
Är man inte beredd att släppa en packning för att komma till en aktiv värld kan man lika gärna va kvar på sin ödevärld.Varför ska du/ni få fördelar som inte spelare har som bara lirar på Dakota?
Sen kan det ju va så att du inte spelar på dessa världar och därför tycker så? höhö
Vi som lagt ner 4-5 år på en packning tror jag inte vill bara ta bort den, många lägger också mycket pengar på detta spel, inte jag dock men finns folk.
Tycker från början att det va fel av dom att öppna nya världar hela tiden när dom ser att antalet sjunker för varje värld.
Det finns inget hopp om detta spel längre så länge det kommer nya världar, just bara för att man vill vinna kampen om lvl 120 först. Ta colorado, Hjälten spelade där vann lvl 120 kampen och sedan slutade, folk måste inse att det inte funkar att öppna nya världar, men vissa är ju mer trångsynta än andra... Jag föredrar att ni kommer till tyska världen eller .net!
Så mycket roligare! Vi i sverige har inte spelare till att hålla 100 världar igång, och när dom öppnar nya världar och stänger gamla så tröttnar folk. Om vi istället försöker att säga emot om nya världar, någon pratade om ny värld nu? Vet inte om det är sant eller inte.
Vi kan göra en ny tråd om där vi protesterar om nya världar och så får folk kommentera om dom är med.. Tips bara, för ingen gör något åt saken, bara gnäller!

//
Palas

Höken

Administratör
Forumpersonal
The West SE-teamet
Nya världar är något Steph förklarat otaliga gånger att hon, såväl som vi andra, inte uppskattar och arbetar emot (1).
Hopslagningar av packningar är inte heller något som är aktuellt, för det första är det förstås svårt att genomför rent tekniskt, men framför allt är det orättvist emot de spelare som redan spelar på världen i fråga om det plötsligt kommer in spelare med mer än dubbelt då mycket utrustning som alla andra.

I övrigt ser jag gärna att vi håller tråden till ämnet, alltså åsikter rörande migration till vissa specifika världar. En renare tråd ger ett mer översiktligt resultat, vilket i sin tur gör att de ställningstaganden och argument som framförs inte drunknar i mängden av överflödigt tjafs. Ta därför allt som inte rör detta i andra trådar. Tack!

(Palas svar på detta inlägg har flyttats till länkad tråd för att undvika än mer onödigt off-topic i denna tråd, fortsätt därför gärna diskussionen om packning i den länkade tråden men inte i denna.)

Senast ändrad:

cybben

Member
röstade på inget, anlednigen......

Hörde ett bra förslag från Cheveyo om att ha en ren 120 värld, och en nybörjarvärld som ingen kan migrera från förren nivå 120 och då enbart till 120 världen.

Och XP racare och hall of famare, starta om världen med jämna mellanrum, alternativt ha 2 nybörjarvärldar som startar om växelvis.

Men det måste ha sin tid, så inte så aktiva spelare måste ha sin tid att komma upp i nivå 120
Samt, kanske enbart kunna ha en karaktär i serven, inte som nu flera st.

Och ang packningar och sammanslagning, kan man ju be support göra, och inte skapa dubbletter, utan bara merga med det som inte finns hos den karaktär man vill ha kvar.

förslag, förslag. Men kanske något att grunna på????

Senast ändrad:

johndoe68

New Member
Ska man få fart på allt igen, så spelar det ingen roll från vilka världar man migrera.
När alla har migrerat till Dakota och sedan öppnar dom en ny värld så är det slut med Dakota och samma sak igen.
Om dom gör att man kan migrera från vilken värld som helst till en ny värld , Så alla i Skandinavien kan gå in i en värld då blir det fart på detta, annars blir det bara som det är just nu, med att allt dör så fort dom öppnar en ny svensk värld.

//Johndoe68,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, :whistle:

William F Cody

Guest
Ska man få fart på allt igen, så spelar det ingen roll från vilka världar man migrera.
När alla har migrerat till Dakota och sedan öppnar dom en ny värld så är det slut med Dakota och samma sak igen.
Om dom gör att man kan migrera från vilken värld som helst till en ny värld , Så alla i Skandinavien kan gå in i en värld då blir det fart på detta, annars blir det bara som det är just nu, med att allt dör så fort dom öppnar en ny svensk värld.

Det där tror jag på.. Första bra förslaget hittills..
Enda som kan få igång detta spel igen är lite hederlig grannlandsfejd..

mapri

Member
Behövs ingen migrering. Sakta men säkert ska alla världar dö ut och jag ska bli den siste spelaren kvar på värld 1. Narcissist jag? Nej för fan...

CHEVEYO

Member
Sen är ju omröstningen lite missvisande, eftersom vissa världar har mindre aktiva folk som röstar här så kan det vara alla som vill flytta fast den har just få röster.

Palas

Member

Perfekt, hur svårt kan det vara? Så får man välja språk inne i spelet!
Skulle va kul, då skulle det va sverige vs ... osv! Något som ni borde få igenom, men inte att man behöver göra ny karaktär för det orkar inte folk, ska vara så man kan migrera till en gemensam värld!

//Palas

crazyboris

Member
Perfekt, hur svårt kan det vara? Så får man välja språk inne i spelet!
Skulle va kul, då skulle det va sverige vs ... osv! Något som ni borde få igenom, men inte att man behöver göra ny karaktär för det orkar inte folk, ska vara så man kan migrera till en gemensam värld!

//Palas
håller med om detta.

andersmodo

Member

¨

http://forum.the-west.se/showpost.php?p=68932&postcount=70

Steph angående en Nordisk server för inte så länge sedan:

Vi har fört upp detta på diskussion både med de övriga nordiska Community managerna, likväl som med Innogames.
Förslaget håller fortfarande på att utredas, men det Innogames sagt om detta i nuläget är kanske inte så glädjande besked:

Man gillar förslaget och anser att det helt klart är intressant. Dock finns det vissa frågetecken och problem som ligger i vägen för att man ska genomföra det.
Tekniska möjligheterna att göra detta, det har inte gjorts förut med Innogamesspel.
Potentiell förlust av data i samband med detta, mycket arbete för att se till att det skulle fungera bra.
Det finns en risk för att spelare skulle tappa intresse för spelet om det inte finns en dedikerad nationell version utav spelet. Ännu mer aktuellt vad gäller att rekrytera nya spelare till spelet.
Tidsåtgången till att ta fram en plan för hur en framtida sammanslagning av de nordiska versionerna är bara det en enorm insats som det inte finns resurser för i dagsläget.

Så för att sammanfatta det hela så finns det flera farhågor och problem med detta.
Och framför allt tar det tid som istället skulle behöva för att utveckla spelet som påverkar alla versioner och inte bara den nordiska marknaden.
Min slutsats: Nordisk server finns inte på kartan.

XxNeWeRMinDxX

New Member
Det skulle vara intressant om de som röstat "Ingen migration till Dakota!", ville supplementera sina röster med underbyggande åsikter, eftersom alla som kommenterat hittills varit för migration.

Förlåt, eftersläntare i forumssammanhanget på ingång!

Jag har inte röstat ännu men rent tekniskt sett skulle jag tro att folk röstar för "Ingen migration till Dakota!" om dom lägger mest fokus på den världen. Dom har kämpat från start och kanske inte är så superglada om det plötsligt ploppar upp en massa nivå-120 och världen får massvis med nya städer och allianser.

Och för att sedan fortsätta, jag håller med om att en Skandinavisk värld skulle vara riktigt roligt, enda problemet med exempelvis Sverige vs... som Palas nämnde är ju att vi svenska spelare måste hålla ihop. Egna erfarenheter så är det alltid några som har vendettor och skulle väl hellre gå till en norsk stad än en svensk.

För att öka aktivitet funkar Skandinavisk värld, men att få den att fungera som en "landskamp" blir nog svårare :)

Beror väl på om dom ska öppna en ny värld i år.
Du kanske missade att jag frågade Steph? Och om ny värld vore det väl ett extremt bra tillfälle att skjuta upp den för att införa migrationer till den från hela norden i stället. Ser bara positiva saker med nordisk värld, fler spelare fortsätter spela, nya spelare stannar troligare och om att det aldrig genomförts förr är ju bara extra kul att göra det en första gång :)

dometik

Member
Du kanske missade att jag frågade Steph? Och om ny värld vore det väl ett extremt bra tillfälle att skjuta upp den för att införa migrationer till den från hela norden i stället. Ser bara positiva saker med nordisk värld, fler spelare fortsätter spela, nya spelare stannar troligare och om att det aldrig genomförts förr är ju bara extra kul att göra det en första gång :)
Men en nordisk värld lär aldrig hända,det har ju tyskarna redan satt stop för så sluta drömma.

Steph

Guest
Det här är som ni kanske läste en intresseanmälan, det är inget direkt beslut även om det är övertygande siffror.

Jag kommer att ta dessa siffror vidare, men eftersom jag vet att de inte vill att vi öppnar migrationen än så vill jag inte lova någonting. Det är därför det här är en intresseanmälan inte någon egentlig omröstning.

Därför kan jag inte lova någon migration inom det här året, förhoppningsvis kommer vi att stänga en värld innan det här året är slut, men mer än så vågar jag inte lova.
Samt så kommer det heller inte att bli någon migration över till andra servrar, då det inte bara är att "skicka över spelarna", som jag är säker på att jag skrivit förut.