Migrationer

Migrera till andra världar.

• Från Värld 1 --> Dakota

Röster: 13 16,3%
  • Från Arizona --> Dakota

Röster: 13 16,3%
  • Från Colorado --> Dakota

Röster: 32 40,0%
  • Inget av ovan (skriv anledning i ett inlägg)

Röster: 10 12,5%
  • Ingen migration till Dakota!

Röster: 12 15,0%

• Totalt antal röstare
    80

Bakfylla

New Member
Personligen hade jag saknat att kunna spela Äventyrare och Duellant på andra servrar.
Jag tyckter framförallt det är smidigt att kunna logga in på alla servrar med ett konto.

Något man antagligen då kan glömma framåt i tiden. Synd med förändringar som lämnar en känsla av förlust och mindervärde.

Jag försöker inte vara motig, jag vill bara att man inte ska behöva förlora karaktärer eller annat pga att någon tyckte att alla skulle spela på en och samma server.

Behram Pker

Member
Kanske borde finnas en värld för såna som vill spela i en helt död värld och en för såna som vill spela i en aktiv värld där det finns många spelare.

andersmodo

Member
Trots intensivt tryck från spelarhåll för migration från Arizona och Colorado (och v1) till Dakota har inget hänt. (stänga världar är inget måste)

Varför?
Är det så att inte ens högsta spelmanagern i Sverige har rätt att ta sådana beslut?
Eller tror hon, tvärtemot en överväldigande majoritet av spelarna, att migration är negativt?

RavenDB

Member
Ja det är mycket tråkigt att se detta, men så har vi ju heller inga events, lotterier är mer sällan med sämre vinster, sämre bonusar och så vidare än tex .net och andra världar har. Då är det väl heller inte så konstigt att spelarunderlaget sviker och går till andra spel när ingen bryr sig om oss här på .se.

Squadron

Member
Nu måste vi vänta tills det att förstasidan på HoF -150 är fylld. Detta innebär att migrering blir aktuellt kring 2033. Ballt.

andersmodo

Member
Trots intensivt tryck från spelarhåll för migration från Arizona och Colorado (och v1) till Dakota har inget hänt. (stänga världar är inget måste)

Varför?
Är det så att inte ens högsta spelmanagern i Sverige har rätt att ta sådana beslut?
Eller tror hon, tvärtemot en överväldigande majoritet av spelarna, att migration är negativt?
... (tio tecken)

Steph

Guest

Varför?
Jag kan meddela att det inte bara är ett intensivt tryck från hållet att migrera, utan även så är det många spelare som är väldigt glada för att vi inte har öppnat någon till migration. Det är därför det tar sådan tid, tyvärr är det här inget jag själv bestämmer på en tvärvändning. Jag vet att det pågått ett tag, men det är inte bara jag som håller i tyglarna och kan därför inte bestämma någonting helt än.

Sen var ju denna tråd från början bara en undersökning för mig att se vad ni tyckte, jag tycker själv att jag klargjort ganska tydligt att resultatet på denna omröstning inte kommer att betyda att vi öppnar migration, utan den var mest för mig att se vad majoriteten av spelarna som finns på forumet tycker.
För att citera mig själv:
Det här är ingen omröstning, utan mer som en intresseanmälan för att jag ska se vad ni spelare tycker.

andersmodo

Member
Jag kan meddela att det inte bara är ett intensivt tryck från hållet att migrera, (1) utan även så är det många spelare som är väldigt glada för att vi inte har öppnat någon till migration. Det är därför det tar sådan tid, tyvärr är det här (2) inget jag själv bestämmer på en tvärvändning. Jag vet att det pågått ett tag, men det är (4) inte bara jag som håller i tyglarna och kan därför inte bestämma någonting helt än.

(3) Sen var ju denna tråd från början bara en undersökning för mig att se vad ni tyckte, jag tycker själv att jag klargjort ganska tydligt att resultatet på denna omröstning inte kommer att betyda att vi öppnar migration, utan den var mest för mig att se vad majoriteten av spelarna som finns på forumet tycker.
För att citera mig själv:
Det här är ingen omröstning, utan mer som en intresseanmälan för att jag ska se vad ni spelare tycker.
1. Sorgligt att svenska TW teamet börjat kalla 11 spelare för många. (ja, jag inser naturligtvis att du menar att det finns ett mörkertal, som inte röstat, men att detta mörkertal i en anonym undersökning skulle vara stort är nästintill löjligt att påstå, menar jag)

2. Ursäkta? Läste jag rätt? tvärvändning?!?
Att kalla majoriteten av spelarnas önskan (som funnits i vad, ett år+) efter migration för "tvärvändning" är i mitt tycke ett uruselt skämt, i bästa fall.

3. Ja, vi vet att det var en intresseanmälan, vi spelare kan faktiskt läsa, tro't eller ej.
Men oavsett vad det kallas, borde inte en majoritet på 85% bidra till att ni vill genomföra vår önskan?

4. Med det försöker du säga att tyskarna stoppar migrationen? Eller?
Kan man överklaga till din överordnade kanske? Ger nog mer än att klaga här (vill jag påstå, har väl ett års erfarenhet)...

Behram Pker

Member
Öppna migration från alla jävla världar till Dakota innan fan alla spelare slutar.
Jag kan fan lova att jag inte kommer spela om 2 månader om det inte börjar hända nåt!!!

Dr x

Member
Nu ska vi inte glömma bort att det är inte steph eller någon annan ur svenska tw-teamet som kan bestämma något sådant här, som hon nu nämner.

Jag skulle vilja veta om det kanske finns något annat sätt för oss svenska spelare att verkligen pusha på dessa tyskar som säkert bestämmer hur saker och ting ska bli här på lilla the-west.se, utöver att skriva på forumet i .net eller tyska forumet?.. För om vi börjar snacka om .se där lär de ju ta bort tråden och ge oss en varning för off-topic-snack eller dylikt.

Jag kommer nog tyvärr säkert sluta också om det inte blir någon ändring från tyskarnas beslut om migration till dakota.se.. men jag tänker inte låta det gå utöver steph, som trots allt, gör vad hon kan för oss.

Om vi ska klaga på någon, så är det på de som bestämmer inom innogames och the-west, men isf måste vi ju kunna kontakta dessa också.. för man verkar behöva göra mycket drastiska och extra tydliga demonstrationer för att de ska föra våra önskningar framåt.