När kommer nästa värld?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

QQQUUU

New Member
Någon som vet är nästa värld kommer till .se? den har nyss kommit till .dk så kan väll inte vara såå länge till?

//QU

Höken

Administratör
Forumpersonal
The West SE-teamet
Någon som vet är nästa värld kommer till .se? den har nyss kommit till .dk så kan väll inte vara såå länge till?

//QU
Först tänker jag bara säga att bara för att annan marknad har släppt en ny värld, så betyder inte det automatiskt att vi gör detsamma. Personligen tror jag inte att vi behöver en ny värld för närvarande, vi har precis fått igång migrationen, så innan maxlevlet höjs så ser jag ingen poäng med en omvärld som bara blir full med 120 jeppar.

SB40plus

Guest
Faktum är att alla nya världar efter V2 var för mycket. Vi var några som högljutt försökte tala om det för administratörerna, men ingen därifrån lyssnade förstås.
Trenden blev ganska snart tydlig, ju fler världar desto fler slutade spela helt och hållet.

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Snubblade över nåt när jag skulle skicka supportbegäran. Kan ju vara ett fel någonstans men det luktar ny värld...

PirateBirdXBA

Guest
Jag tycker att det är både bra och dåligt med nya världar. Äldre världar saknar färg, alla kör på med det gamla vanliga som i till exempel Colorado och inget händer. I en ny värld blandas alla spelare, folk skapar fler städer (städerna kanske inte når max antal medlemmar, men det är ändå några stycken!), nya operationer och krig skapas, osv osv! Men självklart får inte en värld bli för gammal, dvs. att de nya spelarna inte kan gå med storstäderna eller ens få chansen att duellera andra aktiva spelare.

Början av Colorado var otroligt vild! Det som triggade igång alla städers tänkande var väll att det dök upp 0% motivationsduellanter ifrån ingenstans som folk antingen aktade sig för eller planerade att besegra. Med en ny värld och flera som känner till det här med 0% motivationsdueller, så skulle det inte förvåna mig om västen blev vildare! Men så får inte nya världar skapas allt för ofta, annars så slutar alla till slut.

Ingen jäkla aning om varför jag skrev det här... men här är iaf min tanke till varför jag tycker att nya världar ska skapas och inte bli allt för gamla. Så har jag en idé också:

Från och med första spelaren som når lvl 120, kan man migrera sina acc till den nya världen!

[EDIT]: Och Nelkan, den där screen shoten gjorde precis min dag, haha! :D

Senast redigerad av en moderator:

Sigge Gardemeister

Guest
Även jag såg det redan för 2 veckor sen när jag var i kontakt med dom, nu när v2 till Arizona sloppas så är det ju inte alls omöjligt.

Men det absolut bästa dom skulle kunna göra är att toprankade städer från v1 och Colorado flyttar över dit och sen även alla spelare och lägg ner V1 och Colorado.

En värld då tror jag att det blir fart på det hela, se har inte råd med mer en så.

För blir vi för få så finns risk att se. läggs ner helt och hållet, så alla som kör idag bör inte vara emot en värld.

Squadron

Member
Där kan jag nästan hålle med Sigge.

2,0, en ny värld. Flytta över städerna från v1 och colorado, och ALLA spelare på hela .se dit.

Jonthe18

Member
Har spelledningen på .se någon som helst chans att stoppa en ny värld om det kommer en sådan eller kommer det i vilket fall hur mycket vi spelare klagar och även att det är uppenbart att .se inte klarar en till värld?

Någon ur spelledningen som kan svara på detta då jag gissar att det är flera spelare som undrar över detta?

Senast ändrad:

NuTsO

Guest
...

Är ganska säker på att vår spelledning tar order uppifrån. Inno tjänar extremt mycket pengar på nya världar då det finns så många som faktiskt spenderar mycket mer nuggets då än vad dem gör när dem tagit 120.

Det är ganska osannolikt att dem väljer att inte göra fler världar pga ovanstående anledning.
Om vår ledning hade nåt att säga om nya världar hade det slutat komma nya världar efter V3.

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Någonting säger mig att vi har en ny värld samtidigt som vi går över till 2.0, och att vi kommer förlora de få trogna
westare som fortfarande finns kvar i samband med det - både för att 2.0 är en såpass radikal förändring att det känns
som det kommer skrämma bort många, men också för att det känns så otroligt meningslöst att tvingas börja om IGEN
när vi fortfarande har en värld som är aktiv. De som inte börjar i en ny värld som kommer att ha stora svårigheter att nå
över 1000 spelare, kommer att se ett Colorado som fullständigt dör ut och med den världen dör nog hela .se ut också.
Jag vet, man ska inte måla fan på väggen, det kanske inte alls kommer en ny värld vid 2.0 även om det finns saker
som tyder på det, men jag tycker om det här spelet och jag tycker om människorna som spelar här, och jag är så
otroligt trött på att se en efter en försvinna på grund av att man inte lyssnar på communityn.

Som fd. medlem i teamet har jag en enorm respekt för det arbete Steph gör och vet att det finns vissa saker som
man helt enkelt inte kan påverka hur gärna man än skulle vilja, men OM det finns någon möjlighet att hindra
öppnandet av en ny värld så skulle det förmodligen rädda hela .se's framtid.

dometik

Member
Hela innogames affärside går väl ut på att öppna nya världar när tillräckligt många spelare nåt maxlvl.
När 2.0 kommer lär dom lansera en ny värld&colorado kommer dö ut,många av oss är så dumma att vi hoppar på det tåget med med fullprem&om ett år eller så lanserar dom nytt igen,tror inte dom bryr sig att dom tappar spelare på vägen tyvärr..

Men tror precis som er att en ny värld skulle vara början till slutet för hela .se:eek:

Sigge Gardemeister

Guest
se. har inte nån möjligthet att överleva med mer en bara en värld.

Så helt rätt om dom öppnar en ny när nya versionen kommer, men dom ska samtidigt lägga ner v1 och colorado, då kan west bli intressant för många fler.

Och tror även att det blir mer fart på det hela om det är en värld, dom från v1 kommer ge Musha en kamp om forten.

En värld annars är det nog kört.

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
På vilket sätt är det bättre att öppna en ny värld och samla folk i än vad det är att samla folk i en redan existerande värld?
Vad jag förstår så återställs väl forten och allt sådant när 2.0 kommer ändå, eller är jag fel ute där?

Enda skillnaden jag kan se är att vi tappar ett gäng till på att de lessnar för att ännu en värld
öppnas för tidigt inpå en annan. Och att alla får börja från noll i ny värld går inte att använda som
argument för det vet nog både du och jag att det inte stämmer, 8 av 10 hamnar i den stad de
tillhörde i föregående värld och så startar samma krig med samma spelare inblandade om igen.

Jag är övertygad om att spelarna på v1 kan "förändra världen" på samma sätt i Colorado som i en eventuell v8,
så varför ta risken att förlora folk när man egentligen inte behöver göra det?

Senast ändrad:

Tuffa uffe

Guest
Låt oss säga 2,0 kommer .

Musha skicka ut alla sin hattar tar forten. Och så samma visa igen!

speedoo

Guest
Verkar lite som att det kommer en w8.

Tycker det är bättre att vi lägger ner v2,v4,v5 och arizona och flyttar de spelarna till Colorado och v1.
Vi får se hur det blir med 2.0. Jag tycker mer om den här versionen än 2.0. Men vi kommer att vänja oss vid den oxå.

Någon som vet när 2.0 kommer ut?

Jag hoppas att det blir bra och att många nya spelare kommer in. För det är det som The ewst behöver.

Senast redigerad av en moderator:

Losern96

Guest
Funderar allvarligt på att lägga ner om min gubbe inte kan flyttas över när den nya världen kommer...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.