När kommer nästa värld?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

speedoo

Guest
Bättre att vi behåller v1 och colorado än att vi startar upp en helt ny värld.

Colorado kommer att dö ut och v1 oxå.

Dessutom kommer det tappas spelare och det ganska rejält. eftersom att flera inte vill börja om igen

Ett annat alternativ är kanske då att slå ihop alla världar till 1.
Så att vi kan fortsätta att ha roliga fortslag. Vi skulle bli fler på fortslagen om v1 också kom över till colorado.

NuTsO

Guest
...

Tycker att när HoF är klar så borde man kunna migrera över till den nya världen om det faktiskt blir en ny värld.

Sigge Gardemeister

Guest
Jo det går migrera som 120 till nu värld Squad, det har dom redan provat på betan, så det blir inga problem.

Dr x

Member
Ehm.. hur har innogames tänkt då egentligen? Menar du att man kan migrera dit innan HoF är klar, Sigge? I så fall kommer man alltså kunna migrera till den ev nya världen som en nivå 120 och hamna i hall of fame där, medan andra som inte vet om att man kan göra detta börjar om där och kör "xp-race" och säkert spenderar en hel del nuggets innan de ser att HoF är fylld med migrerade 120-spelare?

Visst kanske man märker detta innan man hunnit särskilt långt i sitt xp-race, men ändå.. om det är så kommer ju den som snabbast blir migrerad dit hamna på första platsen i HoF. Fast denne kommer väl inte hamna på några andra nivåer i HoF men det är inte mycket tröst till de andra kämpande spelarna.

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Ser fortfarande inte poängen med att migrera 120-spelare (och övriga) till en ny värld...
Det blir ju bara samma sak som i den gamla?
Bortsett att det blir färre spelare i den nya världen för att vissa kommer stanna i Colorado
eller sluta för att en ny värld öppnas helt i onödan ännu en gång, och nya spelare i den nya
världen kommer sluta när de ser att det redan är ett gäng som har nått 120.

Är helt och hållet för att ha bara en enda värld, men att öppna en NY värld för det syftet när
Colorado fortfarande lever.... Nej, snälla.

Senast ändrad:

Dr x

Member
Kunde inte sagt bättre själv, Nelkan. Men jag förväntar mig att alla de 120-spelare som klagat på att det inte finns mycket att göra efter att man nått nivå 120 inte kommer migrera till en ev. ny värld utan kommer köra "från början" där.. annars vore det dumt.

Steph

Guest
Nu kanske det är dags att svara på era frågor lite i denna tråd.

Ja, det kommer en ny värld hit till .se, dock har jag inget datum till det än då den kommer med 2.0.

Och nej, det kommer inte att finnas möjlighet till att migrera över en karaktär till den nya världen, det är tänkt att de världar som finns kvar är till för de höga nivåerna medan den nya världen får alla börja om på, vet nämligen många spelare som vill detta också. Även om det är många som tycker att det är dumt med en ny värld och att måsta börja om från början.

Sigge Gardemeister

Guest
Nu värld, ja men det kan ju vara bra, men tror fortfarande på att endast ha en värld på se.

Låt folk från v1 samt Colorado imigrera till den nya världen, med en ny värld så kommer Colorado först förlora folk sedan även senare v1.

Självklart vill innogames tjäna så mycket dom kan på en ny värld, men känns som innogames inte bryr sig om sina spelare eller west, ska dom mjölka ur allt sedan lägga ner skiten.

Att börja om från början har jag inget emot, det är en vecka som man ska vara mer aktiv sen är det bara softa, fast om jag kommer börja köra på se. igen har jag ingen aning om.

Senast redigerad av en moderator:

dometik

Member
Problemet är inte en ny värld,problemet är att Colorado kommer dö ut:(

Håller nog med jonthe,detta är början på slutet för hela .se

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Begriper inte var ni som låter det minsta hoppfulla får det ifrån för fem öre.
Visst, inför varje ny värld säger man att ".se kommer dö" och nej, det lägger sig inte ner och dör på fläcken,
men nog sjutton är det en lång, plågsam och utdragen död som vi har bevittnat här förmodligen ända sedan v2 startades.
Har inga siffror på det men inte kan vi väl nånsin ha gått plus medlemsmässigt sen v1?

Föga förvånande så är west-döden inte slut än utan fortsätter antagligen tills jag och Sigge
är de enda som är kvar här eftersom vi alltid verkar återvända när vi har slutat.

Vore det inte för att Höken skulle ta väck min post om jag gjorde det så skulle jag slängt
ur mig en hög besvikna svordomar och andra olämpligheter nu men sätter punkt istället :)

Senast ändrad:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.