Pushing.

Sigge Gardemeister

Guest
Vad anses som pushing?

Jag säljer ett antal föremål till en annan, för att senare köpa tillbaks det, då pushar jag mig själv.

Jag lånar ut utrustning till en annan för att pusha han, men köper tillbaks det senare.

Så man får inte pusha sig själv men går utmärkt att göra det mot andra.

Jag pushar en bekant med låt säga typ 10unika föremål, för att köpa tillbaks det senare, anses som pushing.

Var går gränsen? är min fråga.

Om nu det inte är tillåtet att pusha, ja vad gör inte 90% av spelarna då dom säljer en produkt för säljpris till en annan för att denna ska få en push för att komma vidare.

Det är ingen skillnad på produkt eller utrustning.

Bara att låna gear av andra för att kunna få samlarens-set är pushing, eller låna till nån annan.

Så ni som har låna ut gear till andra, ni har brutit mot west regler, så föreslår er att ta bort texter med vad ni lånat ut eller låna in från er personliga text, för annars blir ni avstängda då ni fuskat.

Senast redigerad av en moderator:

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Först en kopia på vad spelreglerna säger:
§5) Pushing
Pushing innebär att man utnyttjar spelets funktioner för att ge erfarenhet, pengar och/eller föremål till ett annat konto/en annan spelare. Det är förbjudet att delta i en uppgjord duell eller använda marknaden och/eller sheriffen för att ge eller få orimliga mängder erfarenhetspoäng, föremål eller spelpengar.
Nyckelordet här är orimliga.
Att hjälpa nya spelare genom att sälja vidare sin gamla utrustning eller att låna ut vapen och plagg för samlarens set är inget som
anses vara förbjudet. Det är när det rör sig om orimliga summor eller om hela packningar med namngivna saker som det blir ett
brott mot reglerna - detta gäller både när man pushar andra och sig själv. Regeln finns förmodligen därför att man anser
att det skapar en obalans i spelet om nybörjare via sina vänner får tag på packningar och pengar som en nybörjare egentligen
bara kan drömma om. Att hjälpa andra spelare en liten bit på vägen är med andra ord är både helt okej och något som enligt mig
bidrar till en bättre community, men att hjälpa dem hela vägen fram och lite till är ett regelbrott.

Senast ändrad:

Sigge Gardemeister

Guest
Och vart dras gränsen? 2 föremål eller fler, regeln skrevs innan marknaden ens förekom.

Finns spelare som har mer en 2-5 föremål utlånade till andra spelare i sina städer, på det sättet gynnar det just deras stad, regeln bör ses över för den håller inte.

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Förbudet mot pushing har funnits med länge (förmodligen sedan starten) men regeln har uppdaterats sedan dess
för att inkludera marknaden och sheriffen också.

Det finns ingen magisk gräns för hur mycket pengar eller hur mycket föremål det skall röra sig om för att räknas som pushing,
eftersom det förmodligen skulle bidra till att vissa spelare missbrukar det och pushar genom att hela tiden ligga 1 föremål
eller 1 dollar under den satta gränsen. Vi är inte ute efter att banna varenda spelare som omedvetet bryter minsta lilla
emot denna regel, utan de som bannas är de spelare som pushar i större mängd och skapar en obalans i spelet.

Som jag sa tidigare är det tillåtet att hjälpa sin stad och sina vänner till en viss gräns. Var den gränsen går avgör den
admin som behandlar ärendet, och jag kan försäkra dig om att vi har alla verktyg som krävs för att se till att ingen bannas felaktigt.

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Givetvis innebär det att det bara är den som är admin på den berörda spelvärlden som har tillgång till dessa verktyg.
Borde väl egentligen inte behöva säga det eftersom det har sagts så många gånger redan att det bör vara solklart,
men lika bra att göra det ändå så det inte uppstår några missförstånd.

mansor

Member
tycker inte den ska finns nån gräns

i min del ska den inte finnas nån slag gräns har hjälp många sen jag började vi snackar om stor saker och mycke pengar den.

alså 90% skiter i detta jag menar äre nån viktig den ska ju va helt fri sälja sina saker till andra spelare i spel ?

bara en spel där ska man få hjälpa andra komma igång ;)

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Det finns som sagt en anledning till regeln och den är att spelet inte ska bli obalanserat. Hade man trott att det inte spelade
någon roll så är jag övertygad om att regeln inte hade funnits, men nu finns den och det gör den med rätta.

Som jag också sa tidigare i tråden är det helt och hållet tillåtet att hjälpa andra komma igång, så länge man inte pushar dem
såpass att man ger bort hela packningar eller 100 000-tals dollar så de får helt andra förutsättningar än övriga.

Senast ändrad:

mansor

Member
jag ska sluta va ska jag göra med mina ligande flera miljo ? då nån slutar är den okej lämna pengar till sina vänner stad vänner allisen vänner runt en lirare får typ 100k ;)

har ni typ kol va vi säljer och köper i markand ?

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Dina liggande miljoner får följa med gubben ner i graven i så fall. Annars räknas det som pushing.

mansor

Member
hmm

så här jag ska sluta idag säger vi, en lirare får runt 300k av mig va händer ? jag slutar ju så jag har valt ta bort konto och andra lirare hämtat utt sina 300k från markand så alt är ju lungt elle ? har ni tilstånd se va folk säger i markand har ni koll på markand ?;)

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Att ta emot orimliga summor pengar eller föremål är lika mycket emot reglerna som att ge det, så personen kommer
med största sannolikhet att stängas av om man upptäcker det.

mansor

Member
1. regler en spel ska inte ha för många regler ändas anmält regler att inte sälja sina saker till andra spelare för biligt pris detta ska ju inte äns finnas med i en spel ska den vara frit val va man säljer till andra kan berum att man vill ha en aktiv stad och i en aktiv stad vill man ha bra lirare en spelare nivå 120 använder en pistol nivå 15 som ger 15/30 skada och han blir duelat av andra varje dag va fan vi förorar ju våra stadduellpoöng så man ska ha tilstån hjälpa andra med båda pengar och saker vapen gevär bälte pengar alt. vi vill ha bra stad ifall vi vill ha en roligt spel. jag vill görna ha en aktiv stad med mycke hp och mycke bra aktiv duelanter och hp tanks bygare så man får väl hjälpa de med de bästa hp kläder de bästa duell kläder de bästa byg kläder en del klarar inte fixa alt själv så är man vän med h*n så vill man ge h*n chans växa utt och levla sin namn så va jag säger är att såna regler ska inte finnas (att den är förbjuden sälja saker biligt pris elle ge andra lirare över 300k man väljer ju själv ge de pengar elle värda saker inget man blir tviggen till). med detta så bygs den upp vi får bätre duelant bätre hp tanks bätre bygare i stan och bätre ävetigare hjälp av varandra.;)

Gugroj

Member
Det finns en enkel lösning på era problem.
Om ni planerar att göra något ingame och vill försäkra er om att det inte kommer klassas som pushing.

Skriv till oss och fråga.
Ifall ni skriver till oss och säger "Hej jag skulle vilja låna ut det här föremålet åt min vän spelare x då han inte lyckas hitta en egen" så kan vi isåfall säga om det är inom rimliga ramar eller inte.

mansor

Member
hmmm

****** hur når vi er då ?;)

och då jag slutar käns den helt fel håll kasta bort 800k kan ju ge de till nån lirare i stan elle så