Rädda lotteriet!

Vilken tror du är den främsta orsaken till minskat antal anmälda?

• Priserna är för dåliga

Röster: 7 17,9%
  • Det görs för lite "reklam" för lotteriet (startsida m.m.)

Röster: 18 46,2%
  • Anmälningsavgiften är för hög

Röster: 1 2,6%
  • Det är för komplicerat att anmäla sig

Röster: 11 28,2%
  • Annan orsak (Vänligen skriv i tråden)

Röster: 2 5,1%

• Totalt antal röstare
    39
  • Enkät stängd .
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Antalet deltagare i Vilda Västern-lotteriet har sjunkit rejält och för att undvika att det går i graven på grund av att för få anmäler sig,
ber jag så många som möjligt lägga en röst så vi har en chans att göra något för att förbättra och höja intresset för lotteriet igen.

Tack på förhand!

OBS: Du kan endast välja ETT alternativ.

B0lters

Member
Tror du att det skulle hjälpa med en liten puff under Nyheter på startsidan? (Likt det som har varit tidigare)
Skulle rekommendera att ni lägger till det som ämne i Saloon 1 i några dagar. Skulle nog få folk att ta en titt, eller faktiskt inse att lotteriet faktiskt finns.

Anledningar till varför lotteriet dör ut:
  • Utdöende spel
  • Begränsad reklam om lotteriet
  • Ibland mediokra priser

Senast ändrad:
Tog att det var för dåliga priser då jag ofta tycker det är det (men verkligen inte alltid), men jag tror också det är för att långt ifrån alla går in på forumet och kollar, så om Henry skulle kunna bli lite aktivare i saloonen med topic och kommentarer samtidigt som man kanske får upp ett automatiskt fönster som det brukar komma upp vid reor som man kan "Markera som läst", och som innehåller en länk till lotteriet samt vilket pris det är denna gång. Då tror jag att lotteriet skulle kunna få sig ett lyft.

B0lters

Member
Skulle rekommendera att våra spelande admins och inte Voxscientia tar hand om vilka priser som bör delas ut. De bör rimligtvis ha lite bättre koll på vad som faktiskt är bra priser, och vad spelare skiter blankt i.

Hjälten

Member
Tror du att det skulle hjälpa med en liten puff under Nyheter på startsidan? (Likt det som har varit tidigare)
Absolut , tycker det är en väldig fart i forumet ,emot vad det har varit de senaste åren, men det är samma personer som skriver hela tiden , och majoriteten behöver en "ingame-notering".

Dr x

Member
Eller så är det den enkla anledningen att det är mycket färre aktiva spelare nuförtiden, och därmed färre som läser eller skriver något i forumen.. eller för att de som slutat anmäla sig aldrig vinner... :rolleyes:

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
eller för att de som slutat anmäla sig aldrig vinner... :rolleyes:
Tror vi tar och utser det till dagens citat, va? ;)

Uppskattar att ni tar er tid att skriva, fortsätt gärna med det. Kommer att dra ihop alla (konstruktiva) åsikter och förslag efter omröstning och omorganisera lotteriet utefter vad ni har sagt.

Det faktum att färre spelar har, som någon nämnde, absolut en negativ effekt på lotteriet, men just den biten är lite för stor för
att påverkas av detta lilla lotteri så vi kan väl hålla oss inom ramarna för vad som kan förbättras i just lotteriet tills vidare :)

Squadron

Member
Det är så lång tid mellan dragningarna att man hinner glömma av det.
Det är lite halvbökigt att anmäla sig även för mig som gjort det 43898493 ggr.
Det är väldigt få som huserar i detta forum.

Erik B

New Member
Om lotteriet dök upp som en quest i saloonen och drog pengarna när man accepterade det så är jag säker på att antalet deltagare skulle dubblas...

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Om lotteriet dök upp som en quest i saloonen och drog pengarna när man accepterade det så är jag säker på att antalet deltagare skulle dubblas...
Jag gillar din idé, det hade onekligen underlättat både för deltagare och oss som håller i det.
Dessvärre anordnas inte lotterierna av InnoGames själva, utan av oss som arbetar med communityn (forum, support o.s.v.) och vi har inte
någon möjlighet att lägga till uppdrag och sådant i spelet utan jobbar mer med exempelvis då forumet för att anordna lotterier och tävlingar.

zombo84

Guest
Visst att det kan vara svårt att hitta osv, men för en sådan som mig som vägrar premium så är 10k på tok för mycket. Tar mig nästan en vecka att få ihop till den summan, förutsatt att jag inte åker på några dueller eller liknande under den tiden. Jag vill inte ens tänka på hur lång tid det kan ta för lägre nivåer att lyckas få ihop 10k.

När lotteriet kom och det så tyckte jag det lät som en spännande sak tills jag tittade in och såg hur mycket en lott skulle kosta och gav upp den tanken omedelbart och efter det har jag aldrig ens varit intresserad utav att kolla priser eller anmälningsätt eller nånting med det.

tomcat13

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Visst att det kan vara svårt att hitta osv, men för en sådan som mig som vägrar premium så är 10k på tok för mycket. Tar mig nästan en vecka att få ihop till den summan, förutsatt att jag inte åker på några dueller eller liknande under den tiden. Jag vill inte ens tänka på hur lång tid det kan ta för lägre nivåer att lyckas få ihop 10k.

När lotteriet kom och det så tyckte jag det lät som en spännande sak tills jag tittade in och såg hur mycket en lott skulle kosta och gav upp den tanken omedelbart och efter det har jag aldrig ens varit intresserad utav att kolla priser eller anmälningsätt eller nånting med det.
Nu vet jag inte vilka världar du är aktiv på. Men säljer man kassaskåp som man får genom Äventyr så kan du få ihop en generös summa på bara ett par dagar beroende på hur aktiv du är. :)

zombo84

Guest
Jag tyckte äventyr var fruktansvärt tråkigt så sedan det kom ut har jag fått ihop 860 veteranpoäng totalt.
En springer till banken och en springer till nått annat ställe och så står dom där i några rundor medans 4st möts vid kvarnen och skjuter lite på varandra.....det kändes totalt meningslöst när man hade spelat 4-5ggr och alla matcher gick till på exakt samma sätt. Blev lite för enformigt för mig.

Och det säger väl allt om hur stor chans jag har att få tag i ett kassaskåp. Kommer aldrig att hända =)

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Jag ber att få tacka så mycket för den feedback som har kommit in från er!
Kommer att låsa tråden, sammanfatta röster och åsikter och göra om lotteriet därefter.

Räknar med att ha lotteriet tillbaka efter nyår, eftersom vi kommer att sticka emellan med en liten jultävling nu i dagarna. Stay tuned! :cool:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.