Resistduellanten är död nu.

dometik

Member
Undrar lite över hur inno tänker när dom lanserar Doc's setet med + 127 skytte,vilket ger ca 280 i skytte till en lvl120 skytteduellant utan att ha lagt en enda FP på skytte.Hur ska man som resistduellant kunna utmana nu?Visst specca till 280 reflex kanske går men om skytteduellanten lägger på 100 extra fp på skytte för att slå resisten,då snackar vi 380 nej nej är dödsdömt nu.

Är det meningen att det nya Freeman's setet ska användas för resistduellanter är det väldigt felkonstruerat,nej bara inse att det i framtiden bara kommer finnas en typ av duellanter vilket är tråkigt.

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Med tanke på att Freemans set som du säger är resistinspirerat så bör det väl gå lite mer jämnt ut?
Resist är en otroligt enkel specc för den som har råd med HP-drycker eftersom den gör en näst intill
omöjlig att knocka, så det är ju hur gött som helst att Docs gör att även resistare blir lite skakis :)

dometik

Member
Med tanke på att Freemans set som du säger är resistinspirerat så bör det väl gå lite mer jämnt ut?
Resist är en otroligt enkel specc för den som har råd med HP-drycker eftersom den gör en näst intill
omöjlig att knocka, så det är ju hur gött som helst att Docs gör att även resistare blir lite skakis :)
Nu ser jag dig som en rätt smart person&då borde du lätt kunna räkna ut att det numera är helt omöjligt att va resistduellant då Freemans set är helt felkonstruerat,som resist kommer du aldrig komma upp i den reflexen som krävs,utan att det skulle påverka siktet så negativt att du aldrig skulle träffa en undvik/sikte skytteduellant.

Så lite konstigt tycker jag nog det är att du tycker det är bra att Docs kommer&dödar allt vad resist heter.

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Min intelligens har noll och intet med det här att göra, jag delar bara inte din syn på resistspeccens plats
i spelet överlag. Anser att den är felkonstruerad redan från början, av anledningen jag nämnde ovan, och
att det är positivt att det inte längre är så löjligt enkelt att stå på benen som det tidigare var med den speccen.

Däremot kan jag tycka att man bör ge utseende/taktik tillbaka sin forna glans, för det är helt sant att
bara en typ av specc är heltrist, men resist får gärna bli mer svårspelad än tidigare.

dometik

Member
Då kan vi va överens om iaf att resistspeccen är död från&med nu.

Får väl hoppas dom uppdaterar duellerna snart då för vet inte om det är så jättekul med undvik/sikte heller.

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
S/U är svårare att bemästra och svårighet ökar spänningen imo.
Död skulle jag inte säga att resisten är eftersom den fortfarande är spelbar, men den är kanske inte lika lockande
att välja den enkla vägen längre.

dometik

Member
Nu vet inte jag om jag tycker S/U är svårare att bemästra,tycker man som försvarare klarar sig alldeles för enkelt.

Hur ofta slutar inte en duell med 2 S/U typ 0-440 skittråkigt om du frågar mig.

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Märker ärligt talat ingen skillnad mot när jag anfaller och blir anfallen med S/U. Möjligen att jag är mer framgångsrik
i anfall men inte helt säker. Du får tweaka din specc om du förlorar när du anfaller ;)

dometik

Member
ok nu har vi glidit ifrån ämnet men kommer du&anfaller mig sen när jag speccat sikte/undvik?

Du måste va den ända som inte tycker försvar är bra mycket enklare en anfall;)

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
ok nu har vi glidit ifrån ämnet men kommer du&anfaller mig sen när jag speccat sikte/undvik?
Det vet du att jag gör :)
Och för att Höken inte ska behöva plocka bort OT: Resistspeccen kommer förmodligen att klara sig ganska bra överlag,
har pratat med några från .net och de verkade snarare tro på att den blir mer populär istället för mindre.
Sen har jag dessvärre ingen koll på deras tankebana där, men det är ju alltid något :)

calleG

Member
Min intelligens har noll och intet med det här att göra, jag delar bara inte din syn på resistspeccens plats
i spelet överlag. Anser att den är felkonstruerad redan från början, av anledningen jag nämnde ovan, och
att det är positivt att det inte längre är så löjligt enkelt att stå på benen som det tidigare var med den speccen.
Den har inte funkat på 3 år?!?

dometik

Member
Det vet du att jag gör :)
Och för att Höken inte ska behöva plocka bort OT: Resistspeccen kommer förmodligen att klara sig ganska bra överlag,
har pratat med några från .net och de verkade snarare tro på att den blir mer populär istället för mindre.
Sen har jag dessvärre ingen koll på deras tankebana där, men det är ju alltid något :)
Är för mig helt obeskrivligt hur resistspeccen skulle kunna bli mer populär,möjligtvis om man bara duellerar andra resistanta&inte bryr sig att man blir mosad av skyttar.

Jag har räknat&testat olika kläder/set&siktet kommer aldrig räcka till mot en skytt om du behöver lägga minst 200 fp på reflex.

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Jag har räknat&testat olika kläder/set&siktet kommer aldrig räcka till mot en skytt om du behöver lägga minst 200 fp på reflex.
Och jag förstår att du ser negativt på det eftersom du är en av dem som använder resistspeccen för att öka dina chanser
att inte knockas. Men för de som jagar en resistare kommer det som en skänk från ovan att man faktiskt har
en chans att slå ut denne utan att tvingas vara 5 pers inom samma sekund med en extrem skyttespecc som inte duger
i en duell mot någon annan. Det finns två sidor av det - det kunde ha kommit ett set som var mycket bättre för resist också,
då hade jag förmodligen varit den som hade dödförklarat S/U istället.

dometik

Member
Och jag förstår att du ser negativt på det eftersom du är en av dem som använder resistspeccen för att öka dina chanser
att inte knockas. Men för de som jagar en resistare kommer det som en skänk från ovan att man faktiskt har
en chans att slå ut denne utan att tvingas vara 5 pers inom samma sekund med en extrem skyttespecc som inte duger
i en duell mot någon annan. Det finns två sidor av det - det kunde ha kommit ett set som var mycket bättre för resist också,
då hade jag förmodligen varit den som hade dödförklarat S/U istället.
Jag skiter väl i om jag knockas!Det jag snackar om är att det är helt omöjligt att slå en S/U nu med resistspecc utan att han lagt en enda fp på skytte.

Är numera omspeccad så bara ni kommer :D

Vad menar du med att det är så mycket dyrare för en resist en en S/U??Tycker nog att man får dricka rätt mycket hp-dryck som undvikare med för att inte sänkas ;)

Senast ändrad:

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Klart du inte skiter i om du knockas, skulle man kunna knocka dig var 48:e timme skulle du ju inte kunna duellera överhuvudtaget :)
Sen om du skulle bli glad/arg/ledsen över själva knocken i sig det har jag ingen aning om.

Dyrare kan jag inte påminna mig att att jag har sagt att det är, däremot är det själva HP-drickandet som gör resisten
näst intill odödlig, medan en S/U-lirare kan knockas på 1-2 dueller om denne har otur - är det vältajmat så hjälper ingen
dryck i världen då, vilket imo gör S/U roligare och inte heller lika förutsägbar som resisten är.
Det jag menar är att har man inte råd med HP-drycker så blir resisten inte lika odödlig, pratade inte om hurvida nånting
är dyrare eller billigare än det andra.

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Tveksamt, finns många som har använt den framgångsrikt den senaste tiden. Trådstartaren bland andra.
På den tiden då skadan gick att sänka med 100% var den ju så OP att det var löjligt.

dometik

Member
Inte nog att Doc's setet dödar resistduellanten,känns som att alla karaktärklasser förutom soldat är körda i duell nu iaf i anfall då en prem soldat får 170 i taktik med 5/6 av Doc's&så mycket taktik lär spela in i dueller trots att det är svagare nu.

För mig får det gärna komma nya set men inte ska det göra så vissa karaktärsklasser blir oslagbara eller att vissa duellsystem dör.