Resistduellanten är död nu.

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Inte nog att Doc's setet dödar resistduellanten,känns som att alla karaktärklasser förutom soldat är körda i duell nu iaf i anfall då en prem soldat får 170 i taktik med 5/6 av Doc's&så mycket taktik lär spela in i dueller trots att det är svagare nu.

För mig får det gärna komma nya set men inte ska det göra så vissa karaktärsklasser blir oslagbara eller att vissa duellsystem dör.
Bevis på att taktik spelar sån enormt stor roll i dueller (numera) existerar inte. Återkom när du har forskat lite nogrannare i det ;)

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Det finns en hel del om det, det mesta dock på beta-forumet om jag inte minns fel.
Har även gjort ett antal tester själv med utseende och taktik och det har hittills inte varit effektivt en enda gång.
Klart är i alla fall att det inte har samma effekt som det hade förut, det kan du nog t.o.m. hitta info om i någon gammal changelog.

dometik

Member
Ja att det inte har samma effekt som förr det vet väl alla.

Men tror nog med den höga siffran som blir med Docs (170) att det gör en hel del för chansen att träffa en soldat(alltså inte träffa)
Sen är hela duellsystemet ett lotto som skulle behöva förändras,har du hört nåt om det nelk?Det skulle kanske komma nåt nytt duellsystem eller?

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
I taktikens fall är det inte ens säkert att mängden taktik man har gör någon större skillnad, såvida man inte blir anfallen
av någon som är utseendespeccad, och det händer ju aldrig numera. Vill minnas att jag såg en uträkning där taktiken
sattes vs. utseendet, och vinnaren i den kampen fick en knappt märkbar fördel i en duell. Med andra ord bör det inte
spela någon roll om man har 200 eller 20 i taktik, bara man har mer taktik än den man möter har utseende.
Det varken bekräftades eller dementerades att det var så, men det tål ju att tänkas på :)

Vad jag förstår av roadmap 2013 så är det en del förändringar på g inom dueller, ja.

Min intelligens har noll och intet med det här att göra, jag delar bara inte din syn på resistspeccens plats
i spelet överlag. Anser att den är felkonstruerad redan från början, av anledningen jag nämnde ovan, och
att det är positivt att det inte längre är så löjligt enkelt att stå på benen som det tidigare var med den speccen.

Däremot kan jag tycka att man bör ge utseende/taktik tillbaka sin forna glans, för det är helt sant att
bara en typ av specc är heltrist, men resist får gärna bli mer svårspelad än tidigare.
Alla resister speccar väl inte hp? Vet att de flesta gör de men är tveksam till att alla gör det.