Samlingstråd: TW-DB.info och Clothcalc

mrhotshot

Guest
Skript problem firefox

<table bgcolor="#bc8f8f"><tbody><tr><td>
Detta är en samlingstråd för frågor rörande TW-DB.info och clothcalc. All diskussion rörande dessa ämnen skall föras i denna tråd och inte i separata trådar. Äldre trådar om detta har införlivats i denna tråd.

Notera att TW-DB.info inte är en del av InnoGames och att vi därför inte kan ge officiell support för TW-DB eller clothcalc. För att komma i kontakt med sidans administratörer använder du enklast informationen given på denna sida.

/Moderationen
</td></tr></tbody></table>

Har nu kört en stund me tw-db hjälp skript..men helt plötsligt så vill det inte va me nå längre får ett fel meddelande som lyder..

"Allvarligt fel
misslyckades att registrera skriptet för tw-db.info på TheWestApi"

Är inloggad på tw-db och lika på den värld i spelet .. den gul/gröna kugghjulen kan jag trycka på men den "gråa" dutten som man trycker på som man får fram bästa kläder är suddig.

Någon som har något tips eller vet vad som är fel får mycket gärna hjälpa mig.

// Mrhotshot

Senast redigerad av en moderator:

Höken

Administratör
Forumpersonal
The West SE-teamet
Jag vet inte vad det är för fel, tyvärr... Men jag kan tänka mig ett antal lösningar. För det första så tror jag skriptet använder sig av "lagrad data för nedkopplad användning", kontrollera så du inte av misstag har förbjudits sådan att lagras (varför du nu skulle ha gjort det...). Det enklaste tror jag dock skulle vara att ominstallera skriptet.

Höken

Administratör
Forumpersonal
The West SE-teamet
Greasemonky har han nog redan installerat, om han har haft skriptet tidigare. Petee (en av utvecklarna bakom skriptet) trodde att du kanske hade mer än en språkversion installerad, exempelvis en svensk och en engelsk? Du kan kolla detta under "Firefoxknappen (eller "verktyg") -> Tillägg -> Användarskript", om du har mer än en TW-DB.info Cloth Calc där så föreslår jag att du avinstallerar samtliga, startar om Firefox och installerar skriptet igen via denna länk: http://tw-db.info/?strana=userscript

Buffaloboll

Guest
TW-db.info chat enhancement problem

När jag startar the west, så får jag upp en ruta med texten "w-db.info: colorMe Userscript is detected and tw-db chat enhancement is enabled. Please disable colorMe Userscript or disable chat enhancement at tw-db.info settings". Var någonstans disablar jag det, har kollat runt. Men jag hittar inget

Höken

Administratör
Forumpersonal
The West SE-teamet
När jag startar the west, så får jag upp en ruta med texten "w-db.info: colorMe Userscript is detected and tw-db chat enhancement is enabled. Please disable colorMe Userscript or disable chat enhancement at tw-db.info settings". Var någonstans disablar jag det, har kollat runt. Men jag hittar inget
Inaktivera TW-PRO om du har det skriptet installerat så tror jag att det ska lösa sig, om inte annat ber jag dig återkomma :)

Buffaloboll

Guest
Tror att jag vill ha kvar andra funktioner, som vilka kläder man ska ha för jobben och så

Höken

Administratör
Forumpersonal
The West SE-teamet
Tror att jag vill ha kvar andra funktioner, som vilka kläder man ska ha för jobben och så
Jo, förstår det, nu när du säger det så går det nog att stänga av vissa DB funktioner om du trycker på "tw-db inställningar" bredvid servertiden i högra hörnet, du kanske kan testa att experimentera med de? :)

Losern96

Guest
Det står ju disable chat enhancement. Blir nog bra om du gör det:)

EDIT:
21:45 120 abedy: its just note that other script is installed therefore chat feature been disabled, because they cause conflict between each other
Där har du anledningen också:)

Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser3576

Guest
Jag har Chrome.

Tryck på verktyget i högra hörnet (under det röda krysset) -> inställningar -> Tillägg.
Ta bort ''TW-Pro'' och sen är biffen fixad!¨
Tacka mig inte, håll till godo!

Buffaloboll

Guest
Japp nu funkar det. Hade aldrig set den inställningsknappen. Jag bockade bara ur det sista krysset. Tack så mycket

DeletedUser4063

Guest
Är det nån av er som har fått knappen till TW-DB under ut loggnigen?

Har avinstallerat greasemonkey och firefox, installerat om det som krävs men får ändå inte det att fungera.

Höken

Administratör
Forumpersonal
The West SE-teamet
Du har alltså installerat greasemonkey, och clothcalc i Firefox? http://tw-db.info/?strana=userscript&lang=se

(Uppdatera sidan när du är klar)

Kontrollera i sådana fall att du inte har flera versioner av clothcalc installerade parallellt, det tenderar att bli rörigt då...

Senast ändrad:

Domino Presley

Guest
Problem med TW-DB/ClothCalc

Nån som vet nått om dom som gjort TW-DB kommer att uppdatera scripten eller ej, har ju inte funkat som det ska på senaste tiden.

Klipp av fel meddelande i FF...

De aktiverade skripten kanske inte är kompatibla med den aktuella versionen.
Om du har några problem, deaktivera eller uppdatera skripten. Om det inte löser problemen, kontakta support.

Den aktuella versionen är 2.03
Följande skript påverkas:
tw-db.info Cloth Calc
(Minimiversion 1.34, maximal 2.02 | Författare: scoobydoo [tw-db.info] | Webbsida)

Ickenicke

Guest
Nån som vet nått om dom som gjort TW-DB kommer att uppdatera scripten eller ej, har ju inte funkat som det ska på senaste tiden.
Har du laddat ner scriptet på nytt?
Tror det var tvunget efter uppdateringen till 2.03. Med Google Chrome så funkar det i alla fall alldeles utmärkt.

DeletedUser4011

Guest
TW-Scriptet

Hur får man nya TW-Scriptet till Opera?

Aldrig någon som lyckats hjälpa mig få det till Opera men kanske är lättare att få det nu för vad jag fattat det så är det nytt script nu? Skulle vara kul få veta nångång hur scriptet är då folk frågar mig hur jag kan klara mig utan det...

Mvh Clintan

Höken

Administratör
Forumpersonal
The West SE-teamet
Att installera så kallade userscripts i Opera är inte allt för avancerat. Vad du behöver göra är följande (jag antar att du har Windows, om inte annat får du hojta till):

1. Gå till denna sida och tryck "Download" och kopiera all text (ctrl + A) (det börjar med "// ==UserScript==").

2. Skapa en mapp på lämpligt ställe där du önskar förvara skripten.

3. I den skapade mappen (som helst endast bör innehålla skript då Opera laddar denna mapp varje gång du startar webbläsaren) skapar du en fil kallad "clothcalc.user.js" det väsentliga är att filnamnet slutar på ".user.js", i övrigt kan du kalla den för vad du vill. Öppna den fil du just skapat med önskat textbehandlingsprogram (t ex Anteckningar) och klistra in texten från steg 1.

Det enklaste sättet att skapa en ny fil i windows vista/7 är att högerklicka och välja "Nytt -> Textdokument" och sedan ändra namnet till "clothcalc.user.js". Observera att du måste ha aktiverat visning av filnamnstillägg för kända filtyper för att detta ska fungera (annars kommer filen att sluta på .txt trots att du inte ser detta). För att aktivera detta söker du på "mappalternativ" från startmenyn och väljer det översta resultatet ("Mappalternativ"). Välj fliken "Visning" och blocka ur rutan "Dölj filnamnstillägg för kända filtyper".

4. Öppna Opera och välj via "Operamenyn" (O:et): Inställningar -> Inställningar och välj fliken "Avancerat". Öppna "Visning" som du hittar i vänstermenyn och välj "JavaSkriptalternativ". Tryck på "Bläddra..." bredvid "Mapp för egna JavaScript" och välj mappen som du sparade din .user.js fil i.

5. Starta om Opera och du ska nu ha en fungerande installation av Clothcalc!

Mer information (engelska): How to: Greasemonkey in Opera

Senast ändrad:

DeletedUser4011

Guest
Menar du att jag skall skapa en mapp på Opera eller på datorn?

DeletedUser4011

Guest
Jag har gjort allt som du skrivit men då jag tar bort txt som kom dit automatiskt då jag tryckte på byt namn så stod det att det fanns risk att den inte skulle gå att använda och den gick inte att använda...