Samlingstråd: TW-DB.info och Clothcalc

Höken

Administratör
Forumpersonal
The West SE-teamet
Menar du att jag skall skapa en mapp på Opera eller på datorn?
På lämplig plats, förslagsvis "på datorn", ja.

Jag har gjort allt som du skrivit men då jag tar bort txt som kom dit automatiskt då jag tryckte på byt namn så stod det att det fanns risk att den inte skulle gå att använda och den gick inte att använda...
Jo, den går att använda, men windows känner inte till vilket program du ska öppna filen med. Om du klistrar in texten innan du byter namn behöver du inte bry dig om detta, om inte så öppnar du filen som vanligt, väljer "använd ett program som redan finns på datorn", eller vad det nu står, välj anteckningar. Om du fortfarande inte förstår vad jag menar så får du säga till så ska jag illustrera saken när jag har en ordentlig dator till hands.

DeletedUser4011

Guest
Sådär klar. Men måste jag ha greasemonkey också för att man ska kunna länka packningar och använda clothcalc och allt det med? För många har ju sagt det... och sen finns det ju nån text på tw-db som man ska kopiera och klistra in i adressrutan, ska man fortfarande föra det?

Höken

Administratör
Forumpersonal
The West SE-teamet
Sådär klar. Men måste jag ha greasemonkey också för att man ska kunna länka packningar och använda clothcalc och allt det med? För många har ju sagt det...
Greasemonkey är ett tillägg för Firefox för att köra just sådana skript som du just installerat, så nej, det behöver du inte.

och sen finns det ju nån text på tw-db som man ska kopiera och klistra in i adressrutan, ska man fortfarande föra det?
Nu vet jag inte precis vad du syftar på. Men om du vill använda det skript som startas av javaskriptet, så ja. Men jag skulle gissa att det mest från TW-DB som du behöver redan finns i clothcalc.

DeletedUser4011

Guest
Jag har inte någon symobol på spelet iaf som är en direkt knapp till kalkylatorn som det står mans ka få...

Höken

Administratör
Forumpersonal
The West SE-teamet

DeletedUser4011

Guest
Tusen tack för att du tog dig tid med denna video Höken! Får kolla igenom den imorgon, kommer säkert fixa sig! :)

DeletedUser4011

Guest
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA det funka!!! :D Tack så jätte mycket höken du äger !!! :D :D :D

DeletedUser4011

Guest
Fast då jag trycker på packnings länken så är den tom, lik så de andra länkarna ?!:eek:

DeletedUser4092

Guest
Angående tw-db.info

Är det nån som vet vad som hänt? De har vart nere sen i måndags kväll...

Har de nåt forum man kan kolla?

Skulle ha googlat innan... hittade detta i .net forumet: New Workaround: http://tw-db.info:81/
Jag har testat, å den funkar. :)

Senast redigerad av en moderator:

DeletedUser4190

Guest
I och med uppdateringen av Firefox till version 32, så finns en ändring när man använder webbkonsolen (Ctrl+Shift+K) för att använda javascriptet för att importera till TW-DB.

Innan man kan göra som vanligt, blir man tvungen att skriva detta i fältet: tillåt klistring
Annars kan man inte använda javascript i webbkonsolen. Mozilla har lagt till detta endast för att "skydda" folk. :mad:

Detta behöver man inte bry sej om ifall man använder Greasemonkey, antar jag!?