Terror Lake

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

section8

Guest
Terror Lake har tagit beslutet att bli en neutral stad.
Vi lämnar The Union idag.
Anledningen är att båda sidor börjar uppmuntra och prioritera anfall av byggare.

//S8
Diplomat Terror Lake

Senast redigerad av en moderator:

zaz1

Guest
jag bryr mg inte om jag blir duellerad jag blir bara glad att någon fortfarande inte har blivit kniv hotad för duell mot byggare

:awsm:

apa7

Member
Dueller mot byggare är ju som dueller mot äventyrare vissa är bra på dueller andra inte. Men jag har inte sett någonstans att det är förbjudet att anfalla äventyrare. Det är självklart inte acceptabelt att mass-attackera byggare så att man förstör spelet för dem. Men om man spelar The West och tror att ingen kommer att duellera en så har man helt klart valt fel spel.

section8

Guest
Finns arbetare som är riktigt bra duellanter. Det vi blivit irriterade på är att det står flera st och enbart ger sig på byggare hos oss.
När jag pratat med ledningen i resp stad så försvarar de det.
Jag vet inte vad de andra städerna i Unionen gjort men jag hade aldrig tillåtit att mina duellanter står och jagar byggare.
I dessa fall är det byggare som är på topp 15 i konstruktion. jag förstår inte tillfredsställelsen i att ge sig på dom.
Vi har inte på något sätt eggat fram denna situationen och därför ställer vi oss hellre neutrala och låter de som tydligen njuter av att ge sig på försvarslösa fortsätta göra det men då ska dom inte kunna skylla på att allierade till oss gjort dittan och dattan mot dom.

Senast redigerad av en moderator:

Jebediha

Member
Får man sina egna byggare utslagna av duellanter, så ger man väl igen med samma mynt?

Sedan byggare med betydligt högre duellnivå än sin egna nivå då?

Eller byggare med Dekorerad Kavaj, Dekorerad Läderhatt, Hernandos Svärd, Dekorerade Ridstövlar och Brun Sjal då?

En sån vill jag inte gärna möta..

section8

Guest
I de fallen jag menar så är byggarna på topp 15 i konstruktion och äger ens inga duellkläder.
Men står en byggare med duellkläder och har hög duellnivå så tvekar inte jag att duellera.
Och i dessa fall så råder det igen tvekan om att det handlar om ren feghet.

apa7

Member
Men om vi säger en Soldat som har 100% Konstruktion, skulle ni tveka att anfalla honom?

Jebediha

Member
Jo men får man sina egna s.k "rena" byggare utslagna då ger man ju sig på motståndarnas rena byggare, man går inte på en byggare med Hernandos svärd eller liknande.

Men givetvis så får man ju lämna vilken allians man vill.

Skulle man ta sig tid och studera historia så var det likadant delvis när det väl begav sig.

"Byggarna" Pilgrimer etc blev väl för fasiken antastade 24/7.
"Guldvaskarna" Äventyrarna rånade dödade allt som oftast.
"Duellanterna" Stod i saloonerna och muckade, gick ut på gatan och drog pistol.
"Soldaterna" Röjjde allt i Generalens väg

Eller? :)

calleG

Member
Jo men får man sina egna s.k "rena" byggare utslagna då ger man ju sig på motståndarnas rena byggare, man går inte på en byggare med Hernandos svärd eller liknande.

Men givetvis så får man ju lämna vilken allians man vill.

Skulle man ta sig tid och studera historia så var det likadant delvis när det väl begav sig.

"Byggarna" Pilgrimer etc blev väl för fasiken antastade 24/7.
"Guldvaskarna" Äventyrarna rånade dödade allt som oftast.
"Duellanterna" Stod i saloonerna och muckade, gick ut på gatan och drog pistol.
"Soldaterna" Röjjde allt i Generalens väg

Eller? :)
Nej, du har sett för mycket spaghetti-western. Det var verkligen inte så i verkligheten.

Jebediha

Member
Oavsett hur det gick till försökte få till en poäng, att spelet går väl inte bara ut på att vara fredad? och mala uppdrag?

zaz1

Guest
vilken j***a i***t har kommit på den i****iska idén med antiduellera-byggare s***en!?!
det är väll ok om en stad helst inte vill duellera byggare men att straffa spelare för det 10x värre är sjukt!!

:awsm:

Slusken

Guest
Visst suger det som inte duellant at bli r*v k*ullad men var och en har valt klass o poäng fördelning så inte mycket att göra åt saken.

Jag brukar kasta iväg skit telegram om jag blir anfallen ofta av en o samma spelare men dom fattar inte internet ironi så då blir dom bara surare o surare o anfaller mera o mera...:D

Tycker Inno devs kunde lägga till en ironi funktion :D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.