Tivoli - Tryckplåtar

rammnee

Guest
Varför ska Tivolit ha sedeltryckplåtar? Trycker de egna pengar där?? Känns måttlig seriöst eller jobbar de åt FED kanske? Hursomhelst lär vi få en grym inflation om det är så som jag befarar

Dr x

Member
Det jag reagerar på är att både tryckplåtar och handfängslen har 6% chans att lootas, iaf för mig, och det behövs 115 st av båda på olika världar till tivolit, lika mycket som en produkt som hade 25% chans att lootas, kommer inte ihåg vilken produkt det var dock.

Borde det inte behövas mindre av tryckplåtarna och handfängslen eftersom de är så svåra att hitta, eller mer av det som är lättare att hitta?

Morgul

Guest
Inte allting i spelet är fullt ut logiskt - och i mitt tycke behöver det inte *alltid* vara det heller. Tanken är nog att alla ska kunna hitta något "lagom svårt" och tryckplåtarna är kanske lagom för den på hög nivå, som vill ha något att "bita i" :)

Dr x

Member
Jag tänkte bara det för att när tivolit kom så sa dem att de skulle ta hänsyn till både antalet spelare i världen i fråga och även hur stor chans det är att loota jobbprodukten i fråga, när antalet för varje produkt bestäms.