Uppdatering av regelverk

SB40plus

Guest
Efter att en diskussion om regler och supportärenden blivit låst tänkte jag att vi borde ha en tråd om vilka regler som egentligen gäller i The West.
Jag började spela 2009 har jag för mig, och kommer inte ihåg så mycket av hur registreringen gick till men jag läste igenom reglerna som fanns då.
Nu har det blivit diskussion om att det inte skulle vara tillåtet att ta ifrån någon deras stad längre.
Skulle vi kunna få se detta inskrivet i det kompletta regelverket, och kanske få en länk till vilka regler som gäller idag?
Någon skrev att det finns fler regler än de officiella, men sånt hör väl knappast hemma utanför Zimbabwe, USA eller andra länder där säkerhetstjänsten styr enligt eget godtycke.
Eller? Har vi hemliga regler? Hur ska vi i så fall kunna veta vad som gäller?
Hoppas få ett positivt och klargörande svar på detta. Glöm inte länken.

*edit*
Började nog i slutet på 2008 när jag tänker efter...

Senast redigerad av en moderator:

Höken

Administratör
Forumpersonal
The West SE-teamet
Tråd läst och noterad! Jag är övertygad om att någon ur spelledningen återkommer med ett bättre formulerat svar, men tills dess gör jag ett försök. Vad gäller regelverket i det här fallet, så finns det inga regler som tillåter stadsövertaganden, och inte heller några som förbjuder det. Av den anledningen skulle jag personligen tippa på att supporten (jag vet inte vem som hanterade det specifika ärendet) handlade som man gjorde. Men, för att undvika att likande situationer upprepas, och för att undvika USA stuket, så försöker Steph, att döma av citatet nedan, reda ut situationen med otydliga regler :)
Ska ta och se över reglerna då många är förlegade och vissa behöver finputsas.
Vidare hoppas jag att vi kan hålla en sansad diskussion kring ämnet: "Är stadsövertaganden okej, eller bör staden återlämnas" eller likande. Vad jag däremot inte hoppas på är ännu en tråd som endast har som syfte att klaga, eller endast rör ett specifikt fall. Era klagomål är noterade, och har nått fram till teamet, så mycket längre än så kommer vi nog inte :)

dometik

Member
Men herregud det borde väl alla fatta att regler kan ändras vad är problemet??

Vem tycker att det är ok att lura till sig städer&förstöra,vad är meningen med det?

Får man ett problem löser man det med regler inget konstigt med det&sabotage ska vi inte ha i detta spel vi har nog problem ändå.

mvh
kalle

Tuffa uffe

Guest
Men herregud det borde väl alla fatta att regler kan ändras vad är problemet??

Vem tycker att det är ok att lura till sig städer&förstöra,vad är meningen med det?

Får man ett problem löser man det med regler inget konstigt med det&sabotage ska vi inte ha i detta spel vi har nog problem ändå.

mvh
kalle
Jag ser inte som förstöra spelet!
Och skall stå regler vad som gäller . Sen ang Lura så gav dem bort till Person.
Annars kan vem som sitter i supporten köra efter eget tycke! Står inte att det är förbjudet så tillåtet!
Se vad man personligen tycker hör inte hit , Regelverket som skall gälla!

William F Cody

Guest

mvh
kalle
Inte riktigt det som det handlar om Dometik.. Som jag nämnde någon annanstans, när jag spelade värld 1 så var det enligt Innogames ett gott initiativ att kapa en stad och att dom drabbade fick sig en läxa.. Det har alltid förut varit en del av spelet och riskerna i West att veta att man riskerar att få sin stad kapad om man är oförsiktig..
Sen vad som är meningen med det råder det kanske delade meningar om.. Förutom att det är otroligt festligt när det lyckas och otroligt tråkigt att råka ut för det..
Det var planerat att ge tillbaka staden efter gjort dåd.. Så det var ingen annan agenda i kulisserna än att det var ett rent upplägg som inte kunde passera obemärkt..

Om en så glasklar sak helt plötsligt blir ytterst oklar sak så måste det skrivas ner i stadgarna.. Så sabotage i den mening du nämner är det inte då det varit del av spelet förut..
Vad mer är inte tillåtet enligt dig Dometik? Spioneri och desinformation till exempel? Om man nu vill ägna sig åt det..

Svart hatt handlar ju om att ge det yttersta förtroendet till någon.. Nu kan man med andra ord ge svart hatt till alla, händer det något så skriver man och gråter ut till Innogames och får tillbaka staden igen.. Störtlöjligt, som Baloo sa..

Samt även fast det råder delade meningar i vår stad om det som hände så backar hela vår stad upp incidenten och våra medlemmar som var inblandade..
Såna är vi..

En sak måste nog ni alla hålla med om, det blev lite fart nu i Colorado igen..

William F Cody

Guest
Men det här är ju western och det skulle aldrig gå att sno en stad och allians så där, skulle aldrig gå.
Så du menar att du vill ha det så verklighets troget som möjligt med andra ord..

Tror detta spel tappade all verklighets anknytning i o m påskhare setet, Harry Potter pryttlarna, strutsar, gyllene åsnor och annat trams trädde in i spelet..

Sen angående kapade städer tror jag visst det fanns att det förekom på den tiden..

Tuffa uffe

Guest
Kallar Inte sno en stad när man ger bort den!

Eller minns inte vad skrivit på din profil?

PirateBirdXBA

Guest
Håller helt med dig, William F Cody. Där tog du allt orden ur munnen på mig! :)

Clint Clintan Eastwood och co, om ni inte gillar att bli berövade på era kära städer så får ni helt enkelt sluta med att vara så godtrogna och ge varenda kotte svarta hattar. Kapning är en del av spelet, det händer överallt, i alla världar och alla servrar.

Det är bara ni i hela västen som lyckats gnälla och fått er vilja igenom, *sigh*. Snart kommer man väll bli avstängd bara för att man duellerar en spelare som inte vill bli duellerad...

Btw, gnälla gjorde man ju inte heller förr i verkliga västen. Då gjorde man faktiskt något åt problemet.

SB40plus

Guest
Hmm, de gjorde väl inte det utan anledning? Det var väl någon/några som klagade först?

Tuffa uffe

Guest
Nu får ni sluta gnälla på oss :) Det var inte vi som tog beslutet att ta bort hans hatt, det vat TW Teamet, så gnäll på dem om ni ska gnälla på nån :)
NI beslutan ge A Hatt!
Jobbar för aaaa nu!
från din spelare profil!

Sen tog A beslut ge B hatt !

B vill ha på sitt sätt tog bort allt styra på sitt vis!

Vad är kapning här????

Skriver till TW så vill man ha nåt för det?

SB40plus

Guest
Vi klagade inte, vi frågade om dem kunde göra nåt och det gjorde dem. Deras beslut. :)
Deras beslut, ert gnäll... Men det får ni leva med.
Men den här tråden skulle inte handla om specifika fall, utan om vad det är för regler som gäller i fortsättningen.
Jag skulle uppskatta om vi håller den till det.

William F Cody

Guest
Får en liten liten känsla av att West teamet vet att dom gjort en blunder här när dom gav tillbaka staden.. Fast dom aldrig skulle erkänna det..
Om det visar sig att så är fallet vore det bra om ni kunde stå för det och inte gömma er bakom att ni gjort om reglerna eller påstå att det aldrig hänt förut.. Vilket det gjort ett flertal gånger i andra världar och med lika mycket gnyende till support då också , utan att stad återgått till ägaren..

Skulle ni göra det och att det var så som jag tror, är det stort av er att erkänna det i sådana fall och återställer en viss respekt åt er..
Förändrar ändå ingenting för ingen ville ha staden ändå och ingen kommer att gnälla att det blev som det blev med att staden gick tillbaka..

Bara det att sättet det gjordes på var fel..

Brolix

Guest
Får en liten liten känsla av att West teamet vet att dom gjort en blunder här när dom gav tillbaka staden.. Fast dom aldrig skulle erkänna det..
Om det visar sig att så är fallet vore det bra om ni kunde stå för det och inte gömma er bakom att ni gjort om reglerna eller påstå att det aldrig hänt förut.. Vilket det gjort ett flertal gånger i andra världar och med lika mycket gnyende till support då också , utan att stad återgått till ägaren..

Skulle ni göra det och att det var så som jag tror, är det stort av er att erkänna det i sådana fall och återställer en viss respekt åt er..
Förändrar ändå ingenting för ingen ville ha staden ändå och ingen kommer att gnälla att det blev som det blev med att staden gick tillbaka..

Bara det att sättet det gjordes på var fel..
Är rättså säker på att du har helt rätt i detta fallet, dessvärre så brukar inte de "ledande" erkänna sådant här, iallafall inte i andra spel :)

Tuffa uffe

Guest
Regler

Reglerna.

Får gärna stå Vad som är kapning med!
Så inte kommer en som ägt en stad och lämnar och påstår att stad blivit kapad!

Skillnad om dem använder Dubbelkonto för ta över en stad, då stor skillnad!
mvh
Tuffa uffe!

Steph

Guest
Nu vill jag inte vara petig, men håll specifika ärenden utanför denna tråd, och helt utanför forumet så blir jag jätteglad och slipper låsa trådar som annars har en bra huvudpunkt :)

Jag var nog lite för snabb gällande detta ärende, så jag får helt enkelt be om ursäkt för vad som har hänt och vad detta orsakat, men det är lite svårt att ändra sig i liknande ärenden.

Ett stort dock är att jag på måndag ska kolla upp med de andra Communityn hur de gör i liknande fall och sätta in en regel för det i våra regler. Det står ju nämligen inte om det är tillåtet eller icke tillåtet i våra regler, förmodligen därför det är lite struligt när jag som ny kommer in och inte vet vad som hänt här sedan tidens begynnelse.

Tuffa uffe

Guest
Nu vill jag inte vara petig, men håll specifika ärenden utanför denna tråd, och helt utanför forumet så blir jag jätteglad och slipper låsa trådar som annars har en bra huvudpunkt :)

Jag var nog lite för snabb gällande detta ärende, så jag får helt enkelt be om ursäkt för vad som har hänt och vad detta orsakat, men det är lite svårt att ändra sig i liknande ärenden.

Ett stort dock är att jag på måndag ska kolla upp med de andra Communityn hur de gör i liknande fall och sätta in en regel för det i våra regler. Det står ju nämligen inte om det är tillåtet eller icke tillåtet i våra regler, förmodligen därför det är lite struligt när jag som ny kommer in och inte vet vad som hänt här sedan tidens begynnelse.
Lyfter på hatten .
Första som sagt så här!
Sen kan man tycka att tyskarna borde faktisk ge info lite bättre till dem anställer , Kvittar om Sverige , norge etc! Borde finns Huvud regelverk som ersätt!

Samma ang byte spelare. Borde stå bättre vad som gäller!