utnämner en belöning för en attack

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

jojje10

Guest
Nu får det vara nog!Idag så gick fem personer från spillersboda på mig i en koordinerad attack för att slå ut mig.Problemet är bara att jag är 100% byggare utan vapen och dessa fega kräk har jag inte haft något otalt med innan.Så därför utlyser jag nu en belöning på $400 till den stad som går med kampen mot dessa fegisar

LaStrada

Guest
Nu får det vara nog!Idag så gick fem personer från spillersboda på mig i en koordinerad attack för att slå ut mig.Problemet är bara att jag är 100% byggare utan vapen och dessa fega kräk har jag inte haft något otalt med innan.Så därför utlyser jag nu en belöning på $400 till den stad som går med kampen mot dessa fegisar
Om någon av dessa spjuvrar från spillersboda spelar i värld 1 så lägger jag $4000 i er stadskassa som belöning för detta roliga upptåg. Skicka en inbjudan bara.

Kastrullen

Guest
Hej Jojje10

Du verkar ha missat nått fundamentalt i detta spel när det gäller att välja karaktär. I mina och många andras ögon är du väldigt lik en soldat oavsett vad du nu än försöker påskina i din presentation. Vi anfaller av princip inte byggare och inte heller hör koordinerade och upprepade attacker till vanligheten. När du sedan skriver till vår stadsledning och börjar härja om att vi skulle attackera byggare efter EN duell mot dig av en äventyrare blir det bara för löjligt. Äventyraren som var ute och provade vingarna såg en SOLDAT och testade lyckan. Vi tog ditt gnäll med en nypa salt och tänkte låta saken bero, men när vi sen ser att du har satt upp en egen liten hatlista, placerat vår äventyrare på den och erbjuder prispengar till den som "tar hand om honom" så blev det väl magstarkt även för oss.

Ser du inte själv att du gör dig till åtlöje. En soldat som utger sig för att vara byggare, har en personlig hatlista och kräver att få vara fredad. Fredad till när då? tills du har byggt färdigt och stuvat om poängen till en fullfjädrad soldat?

Och nej, ingen från Spillersboda har anfallit dig utan att du har haft vapen på dig.

Vänligen
Kastrullen (Spillerboda)

Blaser338

New Member
Hur kommer det sig att Du valt Soldatklass om du vill bygga? Verkar ju inte så genomtänkt. Normalt så tittar jag inte ens vad man har för kläder lr vapen, ser bara till klass och sedan kör jag. Sedan är det ju lite så där att byggare ska vara fredade, de bygger ju affärerna som duellanterna fixar sin utrustning i. Sedan är det helt skilda världar så du kan ju inte lova belöningar över spelvärldarna.

Blaser338/Serenity

Sheriff

Guest
Tänker inte blanda mig i era förehavanden på något sätt, men min objektiva inställning till spelet är att det pratas för lite och stormar för mycket i vattenglasen. De flesta konflikter hade kunnat undvikas eller lösas på fredlig väg. Nu säger jag inte att det nödvändigtvis hade fungerat i just detta fallet, men...

Jebediha

Member
Det är löjligt redan ifrån början med s.k fred mot byggare.

Vad hände i vildvästern enligt film som visas på tv?

Nybyggarna (byggarna) blev ständigt utsatta för överfall/rån.

Cowboysarna (duellanterna) gjorde upp dagligen.

Makten (Soldaterna) Red land och rike runt och pangade på allt som inte gick Generalen till mötes.

Guldvaskarna (Äventyrarna) blev även dom utsatta för överfall ständigt.

Slutsats, spelet går ut på att panga på allt som rör sig, oavsett karaktär.
Uppdragena är ju en bonus bara där man kan få lite säker exp//dollars.

Det är vad jag tycker, sedan om nån annan tycker annorlunda så okej.

Morgana

Guest
en soldat som skriker byggare hahahahaha nu får du ju ge dig... klart du ska duelleras och helst nockas bara för din dumhet...

Höken

Administratör
The West-teammedlemmar
The West SE-teamet
Är det tillåtet att muta med pengar för planerade attacker?
§4) Uppgjorda dueller!

Det är förbjudet att duellera spelare i avseenden att driva fram(pushing) andra spelare för att få pengar eller erfarenhet.

Extra
* Det är inte tillåtet att ta av sig kläder eller vapen i avseende att medvetet förlora en duell.
* Det är inte tillåtet att låtas duelleras i avseende att medvetet förlora pengar.
* Det är inte tillåtet att duellera en annan spelare i avseende att medvetet förlora pengar.
Vet ej, reglerna kan ju tolkas olika... Det som står har avser ju att få pengarna i uppgjorda dueller, och det är ju detta på sätt och vis. Så vad gäller?

Carnality1

Guest
Men när vi möter NPC:s och uppdraget går ut på att förlora. Bryter vi mot reglerna då;)

TemplaR

Guest
Att erbjuda in-gametjänster (exempelvis in-gamepengar) till en stad i utbyte mot andra in-gametjänster (ex. dueller mot spelare) är tillåtet så länge guldklimpar ej är inblandat.

Då denna tråds ämne verkar vara förlegat låses tråden.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.