vad fan 2.0

mansor

Member
äligt talat vad fan är 2.0 ? :eek:.

alså tog en titt då brosan fixade en där 2.0 kommit in.

alså vad fan ni vet väl vi tappar the west namn stil ???

detta stil 2.0 så kan vi inte kalla den helt the west.

1 andledning jag började spela the west. efter alt krig jag sett efter alt hur jag levd i chechen så hitade jag en spel som var lite kul spela som påminade lite gamla minne den var the west. bätre spel är andra dator spel.

nu leker ni med fantasti. den är så då med nya tider.

men ni borde tänke över lite så snabb 2.0 kommer in så borde vi kanse ändra namn på the west till nån annat

hade varit kul med bra namn och bra still

mansor

Member
vad jag säger är att vi får inte tappa stil the west om den ska bli cowboys wildväst inte massa fantasti nya saker de får ju inte störa cowboyws tider.:cool:

mansor

Member
alså

alså kanse jag har fel men vet ej men hur som helst har vi ju föroar lite stil av valigt the west.

Höken

Administratör
Forumpersonal
The West SE-teamet
alså kanse jag har fel men vet ej men hur som helst har vi ju föroar lite stil av valigt the west.
Grafiken ändras, och i viss grad även jobbsystemet. Sen kan man tycka vad man vill om det, men personligen tycker jag nog att det mesta är som vanligt. Det kräver lite tid att komma in i, men några "fantasisaker" tycker jag nog inte att det är frågan om.

mansor

Member
Grafiken ändras, och i viss grad även jobbsystemet. Sen kan man tycka vad man vill om det, men personligen tycker jag nog att det mesta är som vanligt. Det kräver lite tid att komma in i, men några "fantasisaker" tycker jag nog inte att det är frågan om.

tjena bro alså varför ändra så mycke ? förr the west var bätre men vist du har sant man måste koma igång men och jag har några tips ni kan få...

ni vet väl ibland sitter jag vid dator och ser dig inne vid chatten jag skriver tjena bro elle tjena höken alt väl nån sånt jag skriver om den 5-10gåånger du svara inte en skit.

så en del loggar in och dra utt kommer in om 1 2 3 timme nu borde gör så här liksom sånt :) och :!) den betyds att man är ej vid dator sånt man har på skype och msn liksom sånt.

den krävs förstå mig men jag skulle fixa the west til den bästa dator spel.

ska vi ha en spel där den stor the west så lägger den ha gamla tider och gamla stil gamla fantasti och all sånt.:eek:

Höken

Administratör
Forumpersonal
The West SE-teamet
tjena bro alså varför ändra så mycke ? förr the west var bätre men vist du har sant man måste koma igång men och jag har några tips ni kan få...

ni vet väl ibland sitter jag vid dator och ser dig inne vid chatten jag skriver tjena bro elle tjena höken alt väl nån sånt jag skriver om den 5-10gåånger du svara inte en skit.

så en del loggar in och dra utt kommer in om 1 2 3 timme nu borde gör så här liksom sånt :) och :!) den betyds att man är ej vid dator sånt man har på skype och msn liksom sånt.

den krävs förstå mig men jag skulle fixa the west til den bästa dator spel.

ska vi ha en spel där den stor the west så lägger den ha gamla tider och gamla stil gamla fantasti och all sånt.:eek:
Jag kan inte svara på varför ändringarna har gjorts, jag kan endast konstatera att de är gjorda, och att jag personligen tycker att de är till det bättre. Det finns trådar som behandlar ämnet, om du inte redan sett dessa: http://forum.the-west.se/showthread.php?t=7418

Vad gäller huruvida jag svarar på chattmeddelanden eller inte är irrelevant, men jag kan väl konstatera att jag ofta är inloggad, men inte alltid vid datorn, och därför inte har möjlighet att svara. I övrigt har jag knappast någon skyldighet att konversera med alla som viskar till mig. Supportärenden tas via support, inte viskningar, och att vara social är ju kanske trevligt men knappast nödvändigt.

jag tycker 2.0 bara har försämrats i allt förutom utseende, 2.0 är riktig tabbe måste jag säga, blev besviken, ända positiva är väll kartan... och trollfacet såklart :p

mansor

Member
jag tycker 2.0 bara har försämrats i allt förutom utseende, 2.0 är riktig tabbe måste jag säga, blev besviken, ända positiva är väll kartan... och trollfacet såklart :p
2.0 efter den kommit tappar vi allt smak på the west vist har ni gjort bra jobb med fixa in 2.0 men vad fan tar namn the west väg ? den jag menar är så här

mw3 en ps3 tv spel har ni sett 1 2 3 mw ? de liknar varandra vi säger 2.0 är mw4 hur fan skulle den se utt ? på 2.0 passar inte namn the west .

vi får inte förorar still the west om den länge ska hetta så.

PirateBirdXBA

Guest
Jag spelar själv på 2.0 versionen i betan, och jag gillar den. :) Jag förstår inte vad du tycker är fel med den, mansor. Skitjobben kräver mindre tid och energi, det är lättare och snabbare att hitta arbetsföremål till hantverk, uppdragen är för en gångs skull inte värdelösa, and so on.

Visst, alla kan väll ha en egen åsikt. Säger bara att du bör ge det en chans innan du drar slutsatser. :whistle:

mansor

Member
hmm bro vad jag menade är att varför ta in fantasti liksom ta in nya tider i gamla tider ?

the west passa bra för gamla tider stille vi har nu på the west den låter ser som gamla minne gamla tiden cowboys tiden liksom alt sånt.

har du spelat ps1 ? och sen spelat ps3 ? vilken äger fett ? samma med nu the west och efter 2.0 the west den ändras mycke

har bara tagit lätt tid på den där min brosans börjat ska se hur den är så kan jag fixa in svar men min första 5 min där var som fan helt nytt the west haha .

jag är inte gamla gubbe men jag levd där den fans krig har svårt ta in nya fantasti gillar mer gamla tider men nya är också bra men inte för mycke fantasti bara.

:whistle: I don't even know why I'm smiling!

Höken

Administratör
Forumpersonal
The West SE-teamet
Jag väntar fortfarande på ett exempel på vad som är "fantasi" :)

dometik

Member
Jag väntar fortfarande på ett exempel på vad som är "fantasi" :)
Först vill jag säga att jag gillar det mesta med 2.0,men vill du ha ett exempel på "fantasi" kan jag säga jag tycker det är lite larvigt när gubben går till uppdragsgivare/jobb&gubben går på vatten eller över berg:D
Det är "fantasi" men inget som jag bryr mig om eller som direkt gör spelet sämre;)

PirateBirdXBA

Guest
Först vill jag säga att jag gillar det mesta med 2.0,men vill du ha ett exempel på "fantasi" kan jag säga jag tycker det är lite larvigt när gubben går till uppdragsgivare/jobb&gubben går på vatten eller över berg:D
Det är "fantasi" men inget som jag bryr mig om eller som direkt gör spelet sämre;)
Whuht?! Vad är det här?! Nee, respekt åt gubben som rör sig!! :mad:

PirateBirdXBA

Guest
Det kanske är Jesus! :eek:

- Måste erkänna då att cowboyhatten klär honom. ^^

Gugroj

Member
Inte för att vara sådan, men egentligen har inte spelet ändrats något förutom att man nu ser vart karaktären går.
Tidigare har du fått en tidsangivelse som baseras sig på avstånd, utan hänsyn till berg/vatten osv.

Och såklart kommer inte alla vara nöjda med 2.0. Som med alla stora uppdateringar så kommer det att finjusteras och modifieras lite innan det är som majoriteten vill ha det.

mansor

Member
så här

så här snackar vi om.

1.the west är cowboys tid alså tid gamla tid gamla tanke ele hur ???

nu ska jag snacka lite hur vi lever

att minska tiden från 1 timme till 15 min hur tänker ni ?

2.0 påminar mig mer stil 2012 nya tiden.

att minska tiden hur tänker ni ?

förr tiden har jag själv levd med den värsta.jag vilje ha vaten så fick jag gå mer 100miter för hämta vaten upp mig jag vilje ha te så jag fick gå utt fixa ved tända och låta den koka jag vilje ha glas så fick jag göra redo min häst ta fram sadel matta hästen. den tog mermax 3 5 timme för gå till afär med hästen för köpa glas vilje jag ha kött så fick jag slakta vår lila ko får lam hörna den tog tid var enda så tog massa timme elle min. vem klagade då ? inget elle hur den fick ta sin tid för göra den man behöver.

nu står allt framför oss vill du ha vaten går du 1 miter den orkar du inte ibland haha. vill du gå tida så fins den brevid dig förr fick vi gå utt gå massa miter för gå till toa.

att minska tiden att göra grafick till nya fantasti är fan inte lika bro för oss ju the west är gamla tiden varför ta in och minska tider och göra den till nya mw3 ????:eek:

Höken

Administratör
Forumpersonal
The West SE-teamet
Jag säger inte att du har fel, men jag vill bara påpeka att tiden för jobben inte har sänkts, varje arbete har fått en bestämd tid. Vissa arbeten, t ex plocka bomull tar bara 15 sekunder, andra tar 2< timmar. Att grafiken har förbättrats har inget med "gamla western" att göra, förutsatt att det hela inte ska bestå av svartvita fotografier det vill säga. Personligen tror jag att vi bör ge det hela en chans, om det sedan är skit så är det så, men det kan varken du eller jag veta innan vi tagit oss en ordentlig titt på saken. Så ja, vissa arbeten har fått en kortare tid, men det är väl knappast mer orealistiskt än att du tidigare kunde bygga en herrgård på femton minuter, dessutom själv och utan maskiner? Detta är inte en simulator, det är ett spel :)

Bolter

Guest
Hela 2.0 är en katastrof! :D Jag gillar den nuvarande versionen MYCKET bättre. Gillar egentligen ingenting på 2.0, jobbgrupperna avskyr jag, bra tänkt men tyvärr.. hate it!
Enda positiva är väl att det ser ut som att det blir bättre fortstrider, men har inte deltagit i någon strid på 2.0 ännu, får göra det snart :D