Vad hände, egentligen? Framhäv din egen och andras förträfflighet genom historien!

Höken

Administratör
Forumpersonal
The West SE-teamet

Tycker att stämningen behöver livas upp lite på det här stället, och känner mig samtidigt lite lagom sentimental, så varför inte slå två flugor i en smäll? I den här tråden tänkte jag att vi kunde dela med oss av våra minnen av vår tid på prärien, oberoende av hur kort eller lång den än må vara! Var du med när värld 1 slog upp portarna? Super, berätta gärna om hur det var då! Vilka spelare och städer kommer du ihåg? Vilka IRC-kanaler? Var du inte med från första början, utan började igår (varmt välkommen till forumet; hojta till så blir vi alla mäkta imponerade av att du hittat hit!), för fem år sedan eller nåt däremellan? Super! Vad kommer du ihåg? Vilka allianser har du sett komma och gå? Vilka världar? Vilka fortslag? Vilka kontroverser? Vilka ledare och vilka medspelare? Oavsett hur länge du spelat så är din historia intressant! Kanske kan vi efter ett tag pussla ihop en sammanfattning av vad som egentligen hände på Arizona, värld 4, värld 2 och alla andra -- men om inte så hoppas jag att vi kan få höra många intressanta berättelser, perspektiv och helt uppåt väggarna motstridiga versioner av vad som egentligen hände.

Så, sätt igång! Dela med dig av ett minne, eller flera! Skriv tolv tecken eller en novell. Kommentera någon annans inlägg (förhoppningsvis kommer det finnas åtminstone ett par i tråden... Peppar, peppar!) eller släng ut en allmän fråga! Vad som helst, så läge det är relaterat till nostalgi och westernhistoria! Och kom ihåg, du behöver inte ha spelat sedan tidernas begynnelse: dina minnen är intressanta ändå (för att inte tala om klarare...)!

Senast ändrad:

Höken

Administratör
Forumpersonal
The West SE-teamet
Om inte jag börjar, så lär väl ingen göra det. Så jag gör ett försök!

Jag började spela på värld 3, i staden Rawhide. Av den mins jag inte mycket alls, mer än att vi likt alla andra städer hade IRC-kanaler för att kommunicera inom staden, världen och fortslagslagen - självklart med diverse kryptiska namn för att inte fienden skulle klura ut under på vilken kanal orderna kom, vilket alla förstås visste iallafall. Skicka in en spion eller inte, det var frågan... Att utjämna några strider var det inte tal om, "roliga" strider var vunna strider. Det hela ställdes på sin spets när någon (eller några, mins inte vilka eller vem) kom på den geniala idén att lägga multislag, vilket förstås ledde till att många fort bytte ägare men få fortslag värda namnet. Efter mycket om och men (och en hiskelig massa trådar på detta forum - det var mer liv här då!) insåg till och med de mest hårdnackade att multislagen inte var något att hålla på med, och ordningen på torpet var någorlunda återställd.

Multitemat fortsatte dock som bekant, med nya världar i världens hastighet (ha, ha...) med utspridda aktiva spelare som följd. Länge var, som jag minns det, värld 2 en av de aktivaste, med två stora stridande allianser: FK (som stod för vadå?, och leddes av lika då?) och FSA, Förenade Städernas Förbund (?). I ledningarna fanns gott om gamla rävar, och jag rackligt nog inte kommer ihåg! Vålnad borde väl ha varit i farten här exempelvis, eller?

Bäst minnen har jag kanske av värld 4, där jag mins att jag spelade med William F. Cody (och senare Umrid) och en hel drös med annat folk som fortfarande borde vara aktiva? De, åtminstone inledningsvis, stora allianserna var Codys Zapasistas moderstaden Snapphanarna samt "motståndarsidan" som jag inbillar mig leddes av kevie. Vad de hette har jag dock ingen aning om, mer än att de (likt alla andra "motståndare") använde "lökgevär" i fortslagen -- något jag är övertygad om att de sa om oss också.
En av de sista strider jag mins är slaget om det fort, som nog från början var "motståndarnas" huvudfort, men som när vi erövrat det fick namnet "Fort Schackmatt". Ett talande namn, för efter det (och också innan dess, ska väl erkännas) började värld fyra bli rätt öde efter att värld fem (och kanske också vid det laget Arizona) hade slagit upp portarna, för att i det förstnämnda fallet slå igen dem lika snabbt igen. Värld 5 blev, så vitt jag man minnas, aldrig någon större hit.

Vad mins ni? Fortslagssystemets införande? Löftet om affärer i forten? Det gyllene gevärets antåg? Det eviga grundandet av nya handelsstäder för att få bra vapen i vapensmeden (de där byggnaderna i staden, bakom marknaden, som ingen använder längre var länge det viktigaste i staden, när "set" betydde Pilgrimskapet eller Indiansetet, inte Djingis Khans Gyllene Raketkläder-setet, och när kontanter var något man antingen hade i överflöd när man skaffat varenda föremål, eller inte alls) eller äventyret att lämna staden för att åka på handelsresa?

Och, för att avsluta korrekt (om än inte med så vacker statistik, kanske därför jag aldrig riktigt fattat poängen med dessa...):

Senast ändrad:

timpa2

Guest
Spelade V2 med (FSA?), alliansen var stor i slutet, och runt denna tid hade vi många aktiva.
Detta var långt innan 2.0. Spelade tillsammans med en hel del, minns inte namnet på er alla men roligt var det. En hel del erfarna spelare där alltså.

V5 & Arizona samt Colorado spelade jag också, minns dock knappt namnet på varken allianserna eller speciella spelare här. Nelkstar var aktiv dock. Och på V5 undrar jag inte om det fanns en stad som hette Tenochtitlan? Indian-temat var alltså populärt.

Blev även utsatt för en The-Westrape (om det går :confused:) på Arizona. Många blev rädda och man märkte att det finns bra människor även här.

Nickar John Farways idag på Dakota. Kom och säg Hej!

Senast redigerad av en moderator:

sparkie

Member
Hmmm......

Ja vad hände? Vet ju inte vad som hände mellan den tid jag sluta och den tid jag började igen(I julas, har nästan gått ett år redan, fyyyy). Det får någon annan veteran som aldrig kasta in handuken berätta om. Minns bara att spelet så dels forumet var något aktivare innan jag drog, och då spelade jag på värld 2(tyckte level 90 var ballt!)och kom väl inte längre än runt 64 på... ja vilken värld var det nu igen? Arizona, värld 5? Var i tenochtitlan vad jag vet, jag och black hade ju snackat med umrid om att ha en stad på en kommande värld, så tror jag det var i alla fall :D sen får jag ju förlåta de jag kände där som jag inte ens vet om de spelar längre, gav ju aldrig någon direkt anledning bara titta in och ut i världen sen fösvann helt i några år.

Det är slutet, men det börja väl efter att TKOTRT-alliansen på tribalwars sket sig och jag var inbjuden av Per Berg the king of TKOTRT(ja så igenkänd var man åtminstone, allt spammande i tribalwars ledde till någonting)att börja med han och några till tribalwars pojkar och flickor i ett annat innospel. Visste inte mycket om det, min äldre bror som också var inbjuden att gå med där hade spelat det ett tag, och jag trodde det var lite tuffare än vad det faktiskt var, att man dog, inte svimmade, och fick börja om med en ny gubbe. :eek: Så illa var det inte och kände redan att jag gillade spelet mer, kändes mer förlåtande, som att jag hade mer tid medan jag i tribalwars inte hann med, därför bara förlora byar när jag inte kunde vara inne. Så vi hade någon stad, nu är minnet med mig.. Vet inte vad den hette minns bara att det var gamla TKOTRT-anhängare i en rätt chillstad. Och vi får väl minnas att the-west var mer pure på den tiden, alla var noobs, inga op-set inga uppgraderingar eller byxor. Nuggets gick bara använda till de 14-dagiga bonusarna också tror jag.

Så lära sig spelet, duellera lite då och då och bäst av allt tare lugnt med stadspolarna i chatten. ;) Jag fortsatte aldrig riktig min spamkarriär, hängde runt lite på forumet här men kollar man min profil har jag inte gjort många inlägg. Lyckades ändå skaffa lite vänner på forumet också. Jag spelade väl the-west ett tag, men så var ju smått uttråkad och ville inte känna att jag skulle behöva gå in här varje dag, även fast det aldrig var ett krav. Tyckte i alla fall att var lite småskönt att lägga ner helt. Tittade in lite då och då och startade igen när jag såg att black star börjat igen, tänkte väl att jag lika gärna också kan ge det en chans, men då hade jag redan tjuvstartat ett tag på .net dakota.

Där är min historia som inte säger mycket men ändå är relativt lång. Mig in a nutshell. Ursäkta för eventuella stavfel orkar inte läsa igenom :p

Hjälten

Member
Tack för era historier, det var roligt att läsa:) Alla har ju sin historia , som är rolig att höra om.
Lämnar historien bakom mig och ser framåt istället , ingen ide' att börja prata om vem som var bra på vilken värld . det är inte så intressant faktiskt , bara man har roligt.
Spelat på v1 ,v2 v5 , och hmm Colorado kanske , har alltid spelat för ligga först i exptoppen , men nu har gamla gubben taggat ner och bara leker runt på en enda värld.
Tycker det var hårda bataljer på både v1 och v2 , men jag hade himla roligt en väldigt massa kvällar när allt gick ut på att reta upp folk ifrån andra allianser, jag brydde mig inte om vem som var bäst egentligen , bara man fick dryga och ha kul. Får tacka alla som blev arga och irriterade över saker som jag gjorde i spelet , det var toppen! Tycker vi har tjaffsat tillräckligt på gamla världar ,så det är ingen vits att börja prata om gamla allianser, vet ju att en del tar saker så allvarligt . Fortsätt gärna dela med er av gamla minnen:) Vill tacka spelare bakom karaktärerna : Tebbe , Thebonde , KrankenN986 , Mapri, Palas , Mr Macahan för en himla massa roliga kvällar i spelet och i chatten , vill även tacka spelare bakom karaktärerna : Dr X, Vaktmästaren , Biffen Bill , Xenopage ,Jola , Fredriksjöblom ,Wreslemaniac, för att ni gav mig en riktigt rolig tid när jag fick jävlas med er . Samt Cockholiday som blev så arg när jag duellerade mig till vinst i exp-racet level 120 , så att han ville slänga mig i Siljan.

Senast ändrad:

Hjälten

Member
Spelade V2 med (FSA?), alliansen var stor i slutet, och runt denna tid hade vi många aktiva.
Detta var långt innan 2.0. Spelade tillsammans med en hel del, minns inte namnet på er alla men roligt var det. En hel del erfarna spelare där alltså.

V5 & Arizona samt Colorado spelade jag också, minns dock knappt namnet på varken allianserna eller speciella spelare här. Nelkstar var aktiv dock. Och på V5 undrar jag inte om det fanns en stad som hette Tenochtitlan? Indian-temat var alltså populärt.

Blev även utsatt för en The-Westrape (om det går :confused:) på Arizona. Många blev rädda och man märkte att det finns bra människor även här.

Nickar John Farways idag på Dakota. Kom och säg Hej!
Vad hände då? Med the-westrape menar jag ..

Black star

Member
Tjena!

Började på V1, samma dag som spelet slog upp sina dörrar. Spelade ihop med sparkie och Mr Green redan då och vi kom från ett annat inno-spel, nämligen Tribal Wars. Vi alla 3 + 1776675 var väl de som hängde ihop och liksom snackade på den tiden, men vi spelade ihop med de som kom från Tribal Wars. Svårt att komma ihåg namnet på staden och på spelarna faktiskt, ber om ursäkt för det.
Jag själv spelade äventyrare och speccade för att kunna slutföra alla uppdrag, så min specc såg väl kaos ut.

Hoppade över V2 och V3 tror jag, men startade en ny karaktär i takt med att V4 slog upp portarna. Var ingen direkt hit på V4, minns inte vad jag försökte med för dumheter här. Skapade lite karaktärer på .no och .net under denna tiden också, lite arbetare och annat trams som inte höll sådär värst länge.

Sedan kom V5. Hade en stad här, men kommer inte ihåg så väldigt mycket från V5 heller. Jag måste dock spelat en del på denna värld, då jag enligt westforts är rank 60 i fortstrid på V5, så jag antar att jag hade någon slags fortstridsspecc, som säkert sög om man hade överfört den hit. Trots detta, rank 60, säger mig att jag var fortstridare back then. Kommer inte ihåg vilka jag lira med, vilka jag lira emot, etc.

När Arizona slog upp portarna, är också i samband med detta mitt minne kommer tillbaka. Här duellerade jag tillsammans med legender som Umrid i en stad som hette Eiaresh Hauis! Vi duellerade allt och alla, befäste och cementerade oss på rank 1, som duellstad. Duellräder skedde ofta och vi hade extremt kul! Jag själv spelade närstridsduellant och tyckte vid detta laget att jag greppat spelet på riktigt, så där efter 5 "lekvärldar". Min specc här var nog ganska bra. Tror att det var vid detta laget jag tyckte spelet var som allra roligast. Spelade på denna värld från det att den öppnade, till slutet av 2011, då jag också la ner spelet helt.

Kom tillbaka i September/Oktober 2014 och nu är jag fast här igen! Har haft jävligt kul med spelet innan och nu är "de tre musketörerna" tillbaka i samma stad. Jag har lett fortstrider sen urminnes tider, alltid tyckt om att styra och ställa, alltid tyckt om politiskt skitsnack och att diskutera i allmänhet. Alltid tyckte att gliringar varit roligt.

Folk som känner mig från hela vägen tillbaka till 2009, känner mig nog också från det externa forumet. Spamstar skulle man kunnat dubba mig till, antar jag! Jag, sparkie och siffer (1776675) levde rövare och spammade skiten ur forumet, Off-topic-delen var "under siege" at all times. Ping @Höken, som säkert kan vittna om detta!

Har spelat i en del andra kända städer, som Tenochtitlan, Hole in the Wall, någon utav Sigge Gs städer, men endast under väldigt kort period. Slutade med spelet 2011 i samband med att umrid la ner. Saknade motivation helt i och med att han slutade, precis som jag slutade med Tribal Wars i och med att vår ledare på V2 slutade!

Honorable mentions in history:

Mr Green
Sparkie
1776675
Master X
Arne the great
BassAssassin
Nelkstar
TemplaR
Dr x
Squadron
Sigge Gardemeister
DeeSlider
apa7
åse
doris
Ghost Wolf
Emron
Losern96
Steven
Umrid
Höken
Gumsetramsan

INTE I NÅGON SPECIFIK ORDNING! HAR GLÖMT FLERA SOM SPELAT ROLL FÖR MIG, MEN KAN INTE MINNAS NAMNEN PÅ DESSA!
Legender allihop i min mening, i detta spelet! Kommer alltid ha stor respekt och vara mycket tacksam för min tid jag spenderat ihop med dessa! Har alltid haft kul när jag spelat spelet och har jag inte haft kul så har jag lagt ner spelet.

Much love, fan vad kul det har varit att forska i min egen historia, från forumet, även om det är lite cringe att se! Tack Höken! <3

theEcco

New Member
Tjenare!

thEcco här, tidigare Erik Bårosa (om ni kollar upp det på forumet så hittar ni en arrogant 13-åring med stort ego, så ni får ursäkta). Började att spela runt 2011, spelade med det kontot på värld 1, 2, 4, 5 och Arizona innan jag slutade. Började att köra med några vänner, bland annat oscaro98 som senare bytte namn till Green Goblin som en del av er kanske känner till på den här världen. Samma gäng körde i samma stad här och samma stam på TribalWars och samma allians på Grepolis, så vi körde i princip alla InnoGames spel. Var alltid väldigt taggad på att vara med i ledning och fixa med allianser och liknande, så har ofta lagt ner väldigt mycket tid på den biten och mindre på att faktiskt vara bra på spelet Körde alla olika klasser tror jag, men min mest "framgångsrika" var nog en Soldat som nog faktiskt var någorlunda speccad.

Har rätt dåligt minne av vad som pågick under den tiden, var nog en del av många mindre allianser (minns att en hette TCF eller något och fanns på flera världar, men minns inga spelare eller så), hade nog något fort här och där men inget gigantiskt.

Var även väldigt aktiv på forumet under den perioden, några namn som jag minns därifrån är Black star, Losern98, Sigge Gardemeister, Höken, apa7, 1776675, BassAssasin(har säkert missat en hel del).

Tappade totalt suget efter det och rörde inte spelet på rätt så länge förrän min vän Green Goblin hade börjat köra igen och drog med mig i Drunken Elk Canyon och Motståndsrörelsen som ledare på Dakota. Körde mest med fokus på dueller och administrerade mest i alliansen framför att faktiskt vara diplomat och snacka med folk (det skötte Green Goblin mest). Körde där ett tag och har för mig att det gick rätt bra, tills både jag och GG tröttnade och la spelet på hyllan, sålde bort våra grejer och satte på semesterläge.

Hoppade återigen på spelet båda två för någon månad sen, körde ett tag bara för att pröva i en egen stad tillsammans med GG, men han tappade suget så jag accepterade inviten hit. Sen dess har jag väl för första gången försökt att faktiskt lära mig spelet bättre och att köra mer "optimalt" med specc och liknande, och brinner mest för fortslag med alliansen.

Det var väl typ det, skitkul tråd Höken! Måste hålla med Black star, att gå igenom sin gamla profil och att se hur otroligt jobbig man var.. Men men ;)

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Superb idé, mr Höken. Skulle önska att fler hakade på och delade lite storys!
Själv har jag så många att jag skulle kunna skriva en hel bok, men väljer ut en så får ni köpa boken sen istället ;)

Det var en gång i v3, då jag ledde min första fortstrid. Med Bradden som förebild var det tämligen omöjligt att inte vara nervös i det läget.
Det var innan chatten kom in i spelet, vilket gjorde att vi tvingades köra ledningen via en extern chatt - en chatt som man alltid var rädd
att fienden skulle få tag på och sitta och spionera i. Spioneri på den tiden var inte välkommet - nåde den som talade om hur många
deltagare som fanns på den andra sidan eller vilken uppställning de hade. Vill även minnas att vi vid något tillfälle bytte chatt just därför
att någon som inte skulle det hade fått tag i den dåvarande adressen.

Hur som helst, så nådde jag en sådan hög nivå av nervositet att jag fick be en vän (som också spelade) att sitta och ge förslag på order via chatt
utifall jag skulle få hjärnsläpp. Man kan säga att det var en trygghet som gjorde det möjligt för mig att sluta skaka och faktiskt skriva något
som verkade någorlunda vettigt i fortchatten :) Jag minns inte hur varesig slaget eller min ledning såg ut, men det kan inte ha gått helt åt
skogen eftersom jag faktiskt fastnade för det där med att leda strider och fortsatte göra det när chansen gavs.
Kan inte minnas en enda strid då jag inte har varit nervös, men det är det värt för känslan de gånger man lyckas få ett helt gäng att kliva upp
på norra muren och tornen i en synkroniserad och oerhört stilig rörelse - eller när man testar någon ny knäpp taktik som faktiskt följs av de allra
flesta även om det slutar i fiasko :)

Inte mycket till historia måhända, men det är i alla fall något jag minns från förr. Tänkte ta tillfället i akt också att tacka alla de som har orkat med
att följa min fortstridsledning genom åren, både de som har slutat spela och de som fortfarande spelar. Tack, ni förtjänar en medalj allihop!

Senast ändrad:

joesakic

Member
Ja var ska man börja... Har varit med sedan spelets barndom, började spela i v1 då den bara var några månader gammal.
Velade runt en hel del i börja då man i stort sett fattade noll och var helt vilsen.
var med i många olika städer där men slutligen så hamnade jag i en av de stora städerna på den tiden, har glömt namnet nu (det var trots allt 7 år sedan nu) sen kom v2 där skapade jag min första egna stad och även min första allians CaNod som när den var som störst hade hela 17 städer och om jag minns rätt ca 600 medlemmar.
Så kom forten till spelet, det var en stor förändring och spelet tog fart på allvar.
Var med i dom allra första slagen som hölls och mins hur man sprang grunt som yra höns då ingen hade någon aning om hur man skulle göra.
Lede mitt första fortslag kort där efter via en extern chatt då det inte fanns någon i spelet på den tiden. Det var rätt jämt fördelat på lyckade slag och fullständiga katastrofer.
v3 var mer av en mellan värld för mej hade även där egen stad och allians men långt i från lika framgångsrik som på v2. var dock på v3 som jag fastnade för arbetar karaktären.
Så kom V4 och där satsade ett gäng från v2 och 3 stort och startade staden CAS-Henry Walker Town och alliansen CAS. vi kämpade oss sakta uppåt i rankinglistan och krigade väldigt hårt om forten. Staden och alliansen levde och frodades ända fram tills världen stängdes ner. CAS-Henry Walker Town tog och höll första platsen i statsrankingen i närmare 2 år. och alliansen ägde som mest 75% av forten. Den gubbe som jag startade i v4 är den som jag i dag kör med dakota. På den tiden så var det dom gyllene vapnen som alla frenetiskt kämpade med att skaffa, och de första simpla seten började dyka upp. Var även på v4 som jag började lägga upp min bok som jag jobbar med då och då :)
v5 och arizona var 2 världar som jag inte körde så hårt i då v4 tog den mesta tiden.
Colorado började jag inte i för än v4 stängdes ner och jag flyttade över min gubbe dit.
Det var där jag gick med i Gost Riders och har sedan dess varit den staden lojal och följde med till Dakota när vi flyttade över dit.