Vad händer med Respekt och Kamratskap

CePe

Member
Jag undrar varför det känns som en stor brist på respekt och kamratskap saknas i colorado.

Ett exempel en kompis la ut 158st kol till mig som jag skulle köpa, men då köper någon annan den fast det tydligt står mitt namn på den (som jag försöker hitta, så om ni vet vem som har dom vill jag ha tillbaka dom)
Och igår efter fortstriden när jag frontat och hade drygt 200 liv kvar så blir jag duellerad direkt efter av en som var på samma sida som mig.

Såna här saker var det totalt förbud på när jag spelade på Arizona och ingen gjorde det för det var en gyllene regel att man aldrig duellerar direkt efter fortslag eller stjäl andras saker på marknaden.

Varför är det inte samma Kamratskap och Respekt på Colorado?

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Tvivlar på att det har med världen att göra, är bara så att ibland stöter man på andra spelare som inte har
samma syn på spelet som man själv har. Det du nämner ovan har hänt mig i varenda värld (Arizona också).

Ett gott råd: Lägg inte ut saker du inte vill riskera att bli av med på den öppna marknaden. Ska du
göra det är det nog bra om du ser till att den andra parten är beredd på sekunden när man lägger ut.

3QUAL

Guest
vad hände med jämna fortstrider?

jag frågar mig vad som hände med er som ville ha jämna fortstrider? är det jämt om de flesta hp-tanks är på en och samma sida?

det var inte första striden som var så idag. de sista strider var alla likadana och det gör bara så att allt flera inte orkar att delta i fortstrider.

om ni vill att fortstriderna blir tomt igen så varsågod och fortsätt.

mvh//3QUAL

calleG

Member
Lär dig att lägga ut saker på rätt sätt. Jag personligen har inga problem som helst att ta "andras" saker, eller att någon tar mina. Snarare gör jag det så ofta jag kan, eftersom att det brukar vara "kompispris".

tomcat13

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Lär dig att lägga ut saker på rätt sätt. Jag personligen har inga problem som helst att ta "andras" saker, eller att någon tar mina. Snarare gör jag det så ofta jag kan, eftersom att det brukar vara "kompispris".
Lägg en plånbok på en bänk i din stad och kom tillbaka efter en timme.. är den kvar eller någon ringt upp dig och vill lämna tillbaka den så kan vi börja snacka..
Det som jag lägger ut till en annan är till den personen och inte till dig. Se skillnad på ditt och mitt det är något man lär sig när man växer upp.

Squadron

Member
När börjar något räknas som stöld? :D Jag köper en kista för 1500nugget = ca 300 IRL pengar, får ett föremål som jag skall sälja till min vän, någon stjäl detta. Stöld?

Jag går till ICA, köper en pulka för 300, skriver min kompis namn på den och ställer den i centrum, någon stjäl den, stöld? :D

calleG

Member
Lägg en plånbok på en bänk i din stad och kom tillbaka efter en timme.. är den kvar eller någon ringt upp dig och vill lämna tillbaka den så kan vi börja snacka..
Det som jag lägger ut till en annan är till den personen och inte till dig. Se skillnad på ditt och mitt det är något man lär sig när man växer upp.
Din moral är din moral och inte min. Vem är du att döma mig?

Troligtvis är jag äldre än dig, vad det nu har för relevans.

CePe

Member
Jag måste säga att det är hemskt om du är äldre än oss calleG för jag trodde att dom äldre hade respekt för andra.

Nog för att detta bara är ett spel, men bara för det betyder ju det inte att man bara struntar i att respektera andra.
Jag tycker att det är självklart att man ska visa varandra respekt och omtanke det är det som gör det roligt att spela onlinespel, gemenskapen.

Höken

Administratör
Forumpersonal
The West SE-teamet
Och så försöker vi hålla oss till ämnet istället för att bråka om vem som har bäst moral IRL eller är äldst.

mansor

Member
hmm

äligt talat så ska den inte va nån regler om detta en kompis lägger 3000 kol för 3 tusen med din namn på och din kompis öpnar marknad och går in och förseker köpa de 3000 så är de borta tips när du dina vän kommit överens vi ska låna köpa detta nu så måste h*n va redo köpa då du lagt utt du måste skriva är du redo och vännen måste säga ja är redo så lätt afäär inget sur arg ledsen.

ibland lyckas nån anna köpa de sånt händer försek ta tolamot och snacka med h*N detta va ute till mig och sånt sånt ibland får man tilbaks ibland skiter de i vemst de va.

är den värda saker som ni säljer biligt gå till en stad du din vän ska va med en stad sen lägger du den utt för ändas för staden så klart köp glada vänner lirare;)

3QUAL

Guest
här finns just nu en snubbe som gillar antagligen att springa till folk och snacka s**** över en och som otur är tror de flesta ännu detta. får man fråga vad som är så rolig med att förstöra spelet åt andra. ska man verkligen gå så långt för att man inte gillar nån? själv gillar jag den person inte heller, men jag drar inte runt och snackar s**** över honom.

om ni vill veta om vem jag pratar skick en pm in game. jag är säkert på att de flesta snackade redan med honom.

Sigge Gardemeister

Guest
För var det tapu att ständigt duellera rena byggare men även det har försvunnit helt, och att skylla på att nya spelare kör det är fel då många vets gör det numera.

Och alla dessa oberoende städer börjar gå till överdrift, nej skulle va mycket bättre om det var blockkrig som det var för, men det klart man måste väl utvecklas om man vill hänga på alla dessa wild guns utan nå respekt.

Så det med respekt och kamratskap har försvunnit helt i samtliga se. världar, men även på net. ser man samma visa en del men inte i samma grad som på se.

Vad det beror på har jag ingen aning om, om det är att dagens ledare inte är aktiva som för och håller reda på det sina, eller ifall att generationen blivit yngre. (för typ 2år sen spela fler utländska spelare på se då spelarna var av den äldre generationen just här.) så man kan ju dra lite slutsatser ifrån att möjligtvis har den yngre generationen inte samma respekt för andra.

Senast redigerad av en moderator:

Squadron

Member
Om du syftar på sig själv som byggaren som blir duellerad, kan de ha att göra med att du är en stor ledare, som kanske inte kan gömma sig bakom en bygg-karaktär.
Någon gång borde denna byggare göra något åt saken. Hämnas?

Vad gäller alliansfria städer har det verkligen gått till överdrivt, och även jag skulle vilja se två stora sidor som krigar.

Ett stort jävla problem kommer bli nästa värld när antagligen halva värden kommer speca konstruktion och bygga kyrka. Kul värld om alla skall vara fredade.

Seså, sluta gnälla och bygga nu sigge och går något åt saken =)

Senast ändrad:

Gatenhelm

Member
hur vet någon om det är en byggare, specad som byggare eller om de är någon som valt byggare, för att vara fredad och sen far runt och duelerar hej vilt, specad som duelant.

jag har själv blivit duelerad av byggare med mystiskt mycket duelerfarenhet.

calleG

Member
hur vet någon om det är en byggare, specad som byggare eller om de är någon som valt byggare, för att vara fredad och sen far runt och duelerar hej vilt, specad som duelant.

jag har själv blivit duelerad av byggare med mystiskt mycket duelerfarenhet.
Ett tips kan ju vara att kolla duellstatistiken eller duellnivån. Är dem bra är dem inga byggare:rolleyes:

Använd lite logiskt tänkande...