Varför existerar de gyllene duellvapnena?

Brolix

Guest
Som rubriken lyder: Varför existerar de gyllene duellvapnena?

De känns bara OP, 125 i genomsnitt, lite överdrivet eftersom alla kan få dem!
Så, varför existerar de? Vem tjänade på det?

Arne the GREAT

Guest
Innogames såklart! Folk var tvungna att specca om för att få duellvapnena också. Inte alla som hade rätt specc. Men jag tycker som jag har gjort ända sen vapnena kom: Wyatt's och Grant's ska vara de bästa vapnen.

Belle Starr

Guest
För att alla skulle få samma chans i dueller. Det var inte alls lika vanligt att folk sprang runt med unika vapen tidigare. Det var dessutom arbetsammare att få tag i de gyllne förr. Nu finns det gott om utrustning som ger en massa arbetspoäng.

Men nu när de okejat nya vapen som kom med julkistorna så är det väl samma läge igen?
Kanske kommer en nya vapen snart som fyller samma funktion som dessa gyllne gjorde när det kom.

Du säger att det är OP. Du säger att alla kan få dom (relativt) enkelt. Problem? :) På detta viset är det ju inte orättvist för någon tycker jag, isf oss som försökte fixa gyllene vapen innan det fanns en Guide.

Brolix

Guest
Du säger att det är OP. Du säger att alla kan få dom (relativt) enkelt. Problem? :) På detta viset är det ju inte orättvist för någon tycker jag, isf oss som försökte fixa gyllene vapen innan det fanns en Guide.
Men hur roligt är det? Alla spelare över nivå 64-70 kan ha dessa vapnen. Vapen som Wyatt Earps, General Grants och Hernandos är värdelösa jämfört med detta OP vapen ;)

andersmodo

Member
Men hur roligt är det? Alla spelare över nivå 64-70 kan ha dessa vapnen. Vapen som Wyatt Earps, General Grants och Hernandos är värdelösa jämfört med detta OP vapen ;)
Wyatt Earp Buntline är i mina ögon bättre än eller åtminstone lika bra som Gyllene revolvern, och samlarens gevär är lättare att skaffa än Gyllene geväret, så setbonusen är inte någon direkt fördel.

Grant's saben kan jag hålla med om, den är lite för dålig jämfört med Gyllene sabeln.

Hernandos svärd är fruktansvärt mycket bättre än Gyllene sabeln i tjugo nivåer.

tomcat13

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Nej, det tycker jag inte, eftersom det krävs ofantliga summor för att specca om (för att få GG) i de äldre världarna.

(Sedan är ju detta lite off-topic...)
Nej. Med tanke på att det är samlaren gevär och gyllene geväret vi talar om.
Är man inte beredd på att lägga ner lite tid på det hela så antar jag att man får skylla sig själv då. :)