Version 2.0 - Förflyttning av städer, karaktärer och fort (Diskussion och frågor)

Steph

Guest
Här kan ni fritt diskutera eller ställa frågor om förflyttningar av karaktärer, fort och städer (inom ramarna för forumsreglerna såklart).

Vad är detta? Se först denna tråd!

Senast redigerad av en moderator:

viggeee

Guest
Är nyfiken på ungefär hur länge det dröjer. Är det 2-3 veckor, 2-3 månader, 4-5månader?

Edit: Även om det inte var det vi skulle diskutera så vill jag gärna ha en uppfattning :p

Höken

Administratör
Forumpersonal
The West SE-teamet
Det är nog svårt att säga, 2.0 kommer först att komma till den publika betan (http://beta.the-west.net), och när de flesta buggarna (förhoppningsvis...) är fixade så kommer det väl som vanligt rullas ut på resterande marknader allt eftersom. Men, det är nog omöjligt att ge ett exakt datum. Men ryktesvägen har jag hört uppgifter på att det kanske är påväg till publika betan inom någon vecka, men det kan lika gärna vara tomma spekulationer. Jag skulle dock tro att det finns på betan inom en månad, när det sedan tas vidare är dock omöjligt att säga.

Steph

Guest
Jag tycker det var en bra fråga!
Tyvärr som Höken skriver har vi inget exakt datum på när den kommer till oss, men jag vet att det pratades om att betavärldarna skulle få ha 2.0 i åtminstone 2 veckor, samt att det skulle testas på en liten värld innan resten av oss får den, så det kommer att finnas tid till planering :)

Sigge Gardemeister

Guest
Ser fram emot 2.0 och hoppas verkligen att kompensationen av att vara fortägare ger en extra krydda till att verkligen få tillbaks kamratskapen som tidigare fanns under fortslagen men som gott förlorat av kistor bonds och xp som anses viktigare en hjälpa till sin granne under stridens hetta.

Squadron

Member
1. Kommer de städer som äger fort idag, få kompensation?
2. Kommer Spökstaden och Waupees Indianby att finnas kvar? Samma positioner?
3. Kartan blir mindre, kommer restiden vara den samma som idag, även om kartan är mindre?

Höken

Administratör
Forumpersonal
The West SE-teamet
1. Kommer de städer som äger fort idag, få kompensation?
2. Kommer Spökstaden och Waupees Indianby att finnas kvar? Samma positioner?
3. Kartan blir mindre, kommer restiden vara den samma som idag, även om kartan är mindre?
Jag kan bara svara på första frågan: Enligt Stephs post kommer fortägare få någon typ av kompensation, ja. Vad gäller restiden så antar jag (utan några källor) att restiden kommer vara den samma, annars känns det som att en stor fördel med en mindre karta går förlorad. Vad gäller spökstaden och andra uppdragsgivare så har jag absolut ingen aning.

Steph

Guest
Det är lite svårare att svara på restiden, i och med att inget ser ut som det gör idag.
Men jag kan definitivt kolla upp det.

Vad gällande spökstaden och Waupees Indianby så kommer de att byta position, som jag skrev i posten, uppdragsgivare kommer inte att finnas på samma position, detta är ju pga att kartan ser helt annars ut.

Tuffa uffe

Guest
Det är lite svårare att svara på restiden, i och med att inget ser ut som det gör idag.
Men jag kan definitivt kolla upp det.

Vad gällande spökstaden och Waupees Indianby så kommer de att byta position, som jag skrev i posten, uppdragsgivare kommer inte att finnas på samma position, detta är ju pga att kartan ser helt annars ut.
Stadskassan kommer den följa med? Finns väl del städer med stor pengar i den?

Hjälten

Member
Hänger inte alls med när det gäller 2.0, ska alla världar på .se bli 2.0 eller är det en ny värld som ska bli 2.0 och de gamla kör på som det har varit ?

Höken

Administratör
Forumpersonal
The West SE-teamet
Stadskassan kommer den följa med?
Jag kan inte svara definitivt, men jag tycker det verkar som att det är tänkt att staden ska vara intakt och endast byta plats på kartan, så jag antar att stadskassan kommer finnas kvar. Helt säker är jag ju dock förstås inte... ;)

ska alla världar på .se bli 2.0 eller är det en ny värld som ska bli 2.0 och de gamla kör på som det har varit?
Alla världar kommer så vitt jag förstår att uppdateras. Det har dessutom pratas om att vissa marknader kommer få en ny värld i samband med uppdateringen, men jag har inte hört något om det för .ses del, så jag antar att vi kan anta att det inte är aktuellt här tills vidare.

Moe B

Guest
Jag hoppas verkligen att stadskassan kommer att finnas kvar. Annars är det ju lite trist när man har uppåt 1 mille i den som bara försvinner då man inte kan ta ut några pengar!

Steph

Guest
Jag hoppas verkligen att stadskassan kommer att finnas kvar. Annars är det ju lite trist när man har uppåt 1 mille i den som bara försvinner då man inte kan ta ut några pengar!
Stadskassan och forum stannar kvar, även nivåerna på byggnaderna så det behöver ni inte vara oroliga för :)

2.0 kommer till alla världar, men jag vet inte om vi får en ny värld eller inte, får se hur det blir med det.

Sigge Gardemeister

Guest
Ny värld det går imigrera till? håller precis på att avsluta mitt konto men om det kommer ny värld så...

Steph

Guest
Kommer det en ny värld kommer den inte att gå migrera till i första taget.

Tuffa uffe

Guest
Starta ny värld! Ska ta död på dem andra!

Fixa istället så kan lvl! Prestige som har visa spel! Call of duty!

Tuffa uffe

Guest
Lite frågor om städerna!

Blir Max 50st i varje eller fler/ Mindre?

Samma Sortiment i affärer?

William F Cody

Guest
Det här med att stoppa på nivå 120 måste väl vara ett dilemma världen över i detta spelet..

Har själv nu haft semester och har då också givetvis gubben på semester, känner då verkligen ingen som helst motivation till att kicka igång mitt spelande igen då jag inte har något rejält mål längre..
Inga uppdrag kvar längre att göra, yrkesbiten har kört fast då recept 525 och 550 verkar vara näst intill omöjliga att finna, samlar setet klart sedan länge och givetvis nivå 120 nådd..

Kan inte bara vara jag i hela världen som tycker att spelet är slut när man är där jag är? Vill inte att det ska vara slut, vill kunna ånga på ett bra tag till och spela..

Städernas kyrkor kan byggas i oändliga nivåer, duell nivåerna verkar inte finnas någon ände på och varför kan inte spelarens nivå få göra detsamma..
Skiter i om jag får attribut poäng eller färdighets poäng efter nivå 120.. Bara gå upp i nivå för att göra jobb, dueller, fortstrider och eventuellt kommande uppdrag mer intressanta, är belöning nog..

Denna tråd kanske inte hör hit men ville bara få ur mig detta då jag är i valet och kvalet att fortsätta överhuvudtaget och om 2.0 alls spelar någon roll för oss 120 spelare..

Mvh // William F Cody..

P.s.
Det enda jag saknar är alla underbara spelare och personligheter i staden Heaven and Hell..

Sigge Gardemeister

Guest
2.0 kom idag till betan, så den lär väl dyka upp snart på .se .