Vill man ta död på en värld

Höken

Administratör
The West-teammedlemmar
The West SE-teamet
Jag tror egentligen ingen av oss är totalt emot allianser, alla är vi nog med i någon allians på någon värld. Att det är en så stor debatt i denna tråd, som ibland blir litet väl het (jag syftar på mitt senaste inlägg) beror främst på att en av "allianserna" FC, betvivlar vår (The G) alliansfrihet. Samt nu senast hur smart det är att att lägga flertalet anfall mot fort, detta då det sänker antalet deltagare i varje specifik strid. Så, tror ingen av oss är helt emot allianser. Personligen börjar jag dock tröttna och skulle inte ha något emot en helt alliansfri v5! (eller v6...)

Jebediha

Member
Idag tog man ännu ett steg i riktingen att fullständigt ta kol på världen.

Jag har aldrig, och ni kan inte hitta nån tråd där jag klagat förut, men att rusha flagga när man är dubbelt så många anfallare, det är väl ändå magstarkt? om inte så tar det bara ännu mer död på en döende värld.

Det var inget fenomen som kom direkt i start, så det var inte inaktiva som rushade flaggan, utan det började 15 rundor in spelet typ.

Dom insåg nog att dom inte skulle klara sig fastän dom var 31 mot 15.

Squadron

Member
Jag insåg att vi antagligen hade dött om vi stått kvar ja, då 50% av våra spelare var inaktiva och stod på gräs utan att skjuta på något. Vi var alltså 15 skadade lirare som gick på flaggan, mot era 15 med bonus på muren.

Något fick jag göra och valde att gå på flaggan för att ens ha en chans.

Jag vet att striderna börjat bli ojämna, och jag har tagit upp detta med folk från Reno för att komma på en lösning på problemet, men det går inte fort.

Senast ändrad:

Jebediha

Member
Det är nog enklare att inse att världen är passé tyvärr.

Ska mycket till ifall världen åter skall blomma, inte minst behövs det flera hundra kanse tusen nya spelare, men tror inte nån är intresserad när det finns servrar där allt man gör går på 1 timme istället för 2.

Squadron

Member
Ja det har vi väl förstått för långe sedan, men vi kan ju försöka få till jämna och roliga strider med dem som finns kvar.

Ni är lite svåra att läsa, ena dagen är ni 47 man, andra 27.

Dr x

Member
Du tror inte att det faktum att det är sommartider kan förklara varför vi är färre än vanligt ibland?.. och eftersom ni är just nu ca 60 fler spelare än oss så är det inte konstigt att ni är fler vid fortslagen också. Men som sagt så har många semester med sina familjer eller inte har någon lust att vara inne så ofta som vinterhalvåret. Det är ju vid dessa tider som de flesta slutar spela The-West helt och hållet t.o.m.

Men ni verkar ju ha ännu fler aktiva på sommaren än på våren då ni var 71 på anfallssidan 15:e Juni jämfört med 42 st 23:e Maj, det är en enorm skillnad det.

Ni borde inte vara förvånade över att ni är fler vid fortslagen om så är fallet då ni som sagt ÄR fler och att ni försöker fylla eran "huvudstad" CAS-Knasville så fort det finns platser kvar.. men snart kommer även många av era spelare sluta antingen för att ni blivit "för många" eller för att det är långtråkigare med 2-timmarsvärldar än Arizona-världar som Jebediha säger.

Själv kommer jag nog inte vara med på ens hälften av sommarens slag, på alla världar, mest pga av tidsbrist men också för att det inte finns någon riktig rolig värld kvar.

Squadron

Member
Sommar, semestrar osv har helt klart inverkan, men jag vill ändå tro att vi har ungefär lika mycket folk som har semestrar och reser bort. Eftersom det tidigare vart ungefär lika många vid striderna så kanske ni har oturen att just ni ha mer aktiva som är iväg på semester.

Klart jag vill fylla min stad, så att den är så aktiv och full som möjligt, borde inte alla stadsägare vilja det? Vore ju bara dumt annars.

Squadron

Member
Dagens ställning var den sjukaste jag sett. VI har ju mer folk anmälda idag än vad vi någonsin haft.

Vad fan har hänt?

Jag vill få jämna strider, men kan inte direkt be någon stad byta sida.

Jebediha

Member
Dagens ställning var den sjukaste jag sett. VI har ju mer folk anmälda idag än vad vi någonsin haft.

Vad fan har hänt?

Det går tyvärr inte, dels så är det som sagts semestertider, och det finns inte tillräckligt med folk på motståndarsidan längre.

Personligen så har jag gett upp fortstridandet i V4, får se hur länge man orkar med att göra lite mer uppdrag osv.

Dr x

Member

Vad fan har hänt?

Jag är ju väldigt säker på att många av våra är på semester eller inte är inne så ofta som förut, för du har väl själv sett att vi var oftast nästan lika många som er för det mesta i våras och i början på sommaren trots att vi varit så mycket mindre än er totalt?
Men när vi blev mindre så kanske allt fler från eran sida tyckte det gick bättre för er och tog lite mer tid till att gå till striderna, offline som online.. dessutom får man ju lättast fler till sina försvar än sina anfall.

Klart man vill att sin stad ska vara levande så länge som möjligt, men att försöka fylla staden till 50 spelare går inte hela tiden i längden om man inte tar från någon mindre stad i sin allians, för annars kommer fler lämna er för att ni är just fler. Alla svenska världar förutom Arizona måste man tänka på att de är ytterst begränsade och det är lätt att bli "för många", för både erat och världens bästa.

Jag var själv på andra sidan kartan efter Independence Day-uppdraget så hann inte till det slaget som du menar.

Som Jebediha säger så är det ovisst hur länge man är kvar på en sån här värld där man bara gör uppdrag och dueller, för att jobben tar 2 tim och inte 1 tim samt att det kan vara drygt att vänta tills duellmotivationen är 90%<. Dock så kan hantverke få några att stanna kvar längre än annars.

Squadron

Member
Jag har tänkt på att i våras var vi ungefär lika många vid striderna, och varje sida vann sina försvar.

Jebe, om du kunde få med dig dina stadsvänner till strider som inte bara rör era fort hade det jämnat ut lite.

Jag har tagit in väldigt många nya(nya=som precis börjat spela v4) i staden, alltså inte bara tagit in befintliga spelare.

Dr X, vad tycker du jag ska göra? Kicka städer ur alliansen och säga "Vi är för många, ni får gå till fienden" ? Och varför skulle folk lämna oss för att vi är fler spelare i alliansen? Tror snarare spelare kommer lämna er pga att ni är för få och förlorar.

Jag tycker också arizona är roligare, men vill inte fimpa världar som man lagt ner så mycket tid på.

Jebediha

Member
Vill inte heller fimpa städer, och svårt att få med dom få typ utan rödprick i staden vi är ju typ 8st som inte är röd :)

Men det är bara så att världen har dött ut, oavsett semestertider eller för stor motallians, den är död, och förutom att det för mig personligen gick bra på duelleringen väldigt länge så var det mestadels därför jag stannade.

Men nu loggar jag in och sätter gubben på jobb, funderar starkt på att ta bort lidandet tyvärr :(

Squadron

Member
Är dagen motanfall ett uppror för att vi är starkare? Eller vad är tanken?

Någon som har konkreta förlag på hur vi ska få till jämna strider igen?

Höken

Administratör
The West-teammedlemmar
The West SE-teamet
Är dagen motanfall ett uppror för att vi är starkare? Eller vad är tanken?

Någon som har konkreta förlag på hur vi ska få till jämna strider igen?
Vi i Gang Reno är lika förvånade som ni över multianfallen. Det är inte ett beslut som tagits av vår ledning, utan av en enskild person som inte har hunnit/velat förklara sig ännu.