West och straffpoäng

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Joe Hill

Member
Måste verkligen se till det härliga som händer i detta spelet, även om det är nu för tiden bara små saker och väldigt sällan..

För det första..
Bra att två till världar stänger.. Enda jag undrar bara är om dom var mindre aktiva än Dakota eller ska Dakota också stängas ner snart för den världen händer det inte mycket i heller? Kanske ska öppna en till värld snart istället och hoppas den blir aktivare..
Min undran är egentligen, vad gör Innogames för att locka nya spelare till West, inget som vanligt eller? Sitter väl och filar på någon nyare layout och nytt gränssnitt istället för att lyssna på vad spelarna själva (dom få som är kvar) vill ha..

För det andra..
(Borteditering av diskussion om avstängning/Höken) Det är det roligaste som hänt mig personligen här i West sedan Absolut Ninjas rasade ihop och det var länge sedan det..

Så ni undrar säkert varför jag ändå är kvar här och inte gör något vettigare då? Jo, för att jag verkligen gillade detta spelet och har fortfarande en strimma hopp om att det kommer komma en storhetstid igen.. Fast det är enbart för att jag tänker med hjärta istället för med hjärnan.. Om jag ska vara realistisk, så är spelet kört, det kommer ingen storhetstid åter och det är bara en tidsfråga tills hela West.se går i graven helt..

Inte enbart för att låta bitter, mer som ett tecken på att allt roligt har ett bäst före datum och ett slut datum..

Skulle vara kul att höra om det finns någon som tror på West fortfarande och höra deras åsikter.. För att inte tala om Innogames folk själva, vad tänker ni????

Senast redigerad av en moderator:

Squadron

Member
Då jag bara spelar på .se kan jag inte säga hur trenden ser ut på .net vad gäller antal spelare och aktivitet. Men även jag tycker att .se är på väg utför stupet nu.

När man vant sig vid 2.0 tycker jag att det är en helt okej uppdatering, men jag hade hellre sett att innogames lagt tid på det spelarna tycker är kul tex. duellsystem, fortstrids system osv.

Dakota är som du säger väldigt lam. Städerna orkar inte bygga fort då det kräver så otroligt mycket produkter. Där av blir det inte heller några fortstrider.

Sen att det inte ens är 1000 spelare som spelar aktivt gör verkligen inte saken bättre.

Nelkstar

Moderator
Forumpersonal
The West SE-teamet
Att arbeta fram och släppa version 2.0 är ett steg i rätt riktning när det kommer till att locka nya spelare.
Även om layout och gränssnitt är triviala saker för oss gamla westare så spelar det stor roll för många,
när de kommer nya till ett spel, att det faktiskt är snyggt och användarvänligt.

Vad man kommer att göra nu för att göra nya spelare uppmärksamma på att spelet finns och så vidare är inget jag som
simpel arbetsmyra har någon koll på, men jag hoppas faktiskt att de väntar med det tills dess att de buggar som fortfarande
finns i spelet är borta. Det kan ge ett lätt oseriöst intryck om man drar på världens rekryteringskampanj innan spelet
fungerar som det ska, menar jag.

När det kommer till att lyssna på communityn så kan jag till viss del förstå den frustration som finns gällande
det, men samtidigt fanns där då i stort sett bara två saker att göra om man skulle lyssnat till 100% på spelarna:
  1. Behålla exakt samma spel och gå en säker död till mötes därför att inga nya spelare börjar när de gamla slutar.
  2. Bygga en helt ny version av spelet OCH göra om formlerna för dueller, fortstrider m.m. (som communityn
    har önskat), för att då garantera att hela spelet blir så rakt igenom nytt att ingen känner igen sig och alla slutar.
Spelet är som nytt, men kärnan finns kvar. Man har gjort det bästa av situationen genom att ge The West en välbehövlig
makeover och ändå behålla de flesta väsentliga sakerna som de är för att man fortfarande ska kunna känna igen sig.
2.0 innehöll inte några radikala reworks inom dueller eller fortstrider, men det betyder ju inte att det aldrig kommer.

vaajper

Guest
Håller med om att spelet är påväg ner i graven, om inte redan lagd i likkistan. Mitt problem är (som tidigare nämnt) tiden, eller rättare sagt aktiviteten som krävs för hantverksprodukter. Jag som tyvärr inte har mycket mer än en halvtimme per dag att faktiskt vara inloggad har inte en suck att få tag i några hantervksprodukter. Har även försökt få andra personer att leta till exempel bär åt mig för 200 styck. Detta ger en timlön på 2600 dollar, vilket för en ny spelare är enormt (dessvärre finns det inga sådana) och ganska okej för en redan existerande spelare. Men dessa orkar själv inte leta efter något sådant.

2.0 var en stor flopp i mina ögon. Inget förbättrades utom grafiken och att inaktivitet straffades.
Kan inte riktigt förstå hur mycket de hypade något som en ny karta (vilket i sin tur ledde till att många av mina vanliga jobb flyttades upp till en halvtimme bort), måttligt bättre utsende på användargränssnittet så mycket som de faktiskt gjorde.

Jag personligen bryr mig knappast om jag ser min gubbe rida på en häst(som inte ens påverkas av vilken häst man rider på) mellan mina jobb och att belöna aktivitet kunde gjorts på mycket bättre sätt än att straffa inaktivitet.

Senast redigerad av en moderator:
Status
Ej öppen för ytterligare svar.