Uppdatering av regelverk

Moe B

Guest
Nu vill jag inte vara petig, men håll specifika ärenden utanför denna tråd, och helt utanför forumet så blir jag jätteglad och slipper låsa trådar som annars har en bra huvudpunkt :)

Jag var nog lite för snabb gällande detta ärende, så jag får helt enkelt be om ursäkt för vad som har hänt och vad detta orsakat, men det är lite svårt att ändra sig i liknande ärenden.

Ett stort dock är att jag på måndag ska kolla upp med de andra Communityn hur de gör i liknande fall och sätta in en regel för det i våra regler. Det står ju nämligen inte om det är tillåtet eller icke tillåtet i våra regler, förmodligen därför det är lite struligt när jag som ny kommer in och inte vet vad som hänt här sedan tidens begynnelse.
Håller med TuffaUffe, bra sagt:)! För min del har jag inget emot om det är tillåtet eller icke tillåtet. Bara det är tydligt vad man får och inte får göra. Att reglerna ändras är väl inget konstigt som Dometik säger, men då bör det väl meddelas vad som gäller. Man kan/bör inte ändra regler utan att meddela de som måste följa dem^^!

Eventuellt om man är tveksam i detta fall så går det kanske att göra en "lagom" regel (då vi svenskar är kända för att gilla det uttrycket)!^^ Med lagom regel menar jag att tex Ja, en stad kan kapas, men den MÅSTE ges tillbaka till ägaren/ägarna efter 1 / 2 / 3 / 4 veckor tex. På så sätt så behåller man det som tidigare kallats för "initiativförmåga" eller "läxa för de som kastar ut svarta hattar kors och tvärs" men samtidigt så återgår allt som det var tidigare efter X veckor^^!

flaxen69

Guest
Vi pratar bara om detta med att sno städer och regler kring det. Är det okej att försöka sno andra städers spelare? Fallet vi har nu är ju just för att vargarna ville åt Hevens spelare och mutade med svart hatt. Mutar man någon på det viset kan det ju gå snett som det nu gjorde, och då får man ju stå sitt kast tycker jag. Det är ju lika oärligt att sno spelare som städer kan väl jag tycka i alla fall.
Men som tur är finns det ju inga regler som säger att man inte får göra varken det ena eller andra så vargarnas stad borde tillhöra Mackan och Kato tills dom tröttnade. Support borde inte gå in och ändra spelet som han gjorde. Men alla kan ju göra fel så vi får ha överseende med detta.

William F Cody

Guest
Flaxen har en väldigt viktig poäng här angående hattar och kapning..

Härjar man runt i andras städer och lovar svarta hattar till dom som byter stad så får man stå sitt kast också och ta riskerna med att staden blir kapad..
Så måste spelet få vara i fortsättningen också annars så är hela iden med hattar meningslös och alla kan ha hattar till höger och vänster.. Förlorar man staden sen är det bara säga till West och så får man tillbaka den..

Inte sånt som ni i support ska lägga energi på utan mer en sak man får se till att det sköts i spelet av spelarna.. Med påtryckningar och andra ingame sätt som kan göra att en stad kanske lämnas tillbaka utan involvering av supporten..

.

Moe B

Guest
Är det inte tillåtet att ta över en stad så är det ju löjligt enkelt att fixa det. I de flesta andra spel där man kan skapa allianser / städer / grupper och dyl så får den som grundar staden / alliansen en högsta rank som han/hon måste överlåta till någon annan för att den personen ska kunna sparkas från staden.

Jag har gjort ett annat inlägg på forumet där jag föreslog ett nytt system där man kan skapa sitt eget ranking system för sin stad och välja vad varje rank ska ha tillgång till. Om någon är intresserad och har ork kan ni kolla hur rank systemet fungerar i Ogame, det är klockrent, man skapar sina egna ranker, hur många man vill ha och vilken tillgång varje rank ska ha osv..

PS: Lyckades gräva fram det tidigare inlägg jag gjorde^^! Detta skulle ju lösa allt tjaffs, skulle en stad bli kapad med detta system, tja... då får man väl helt enkelt skylla sig själv... http://forum.the-west.se/showthread.php?t=7022

Senast redigerad av en moderator: